سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / زمزمه‌های بازگشت داعش به عراق!

زمزمه‌های بازگشت داعش به عراق!

پس از حمله روزهای شنبه و یکشنبه داعش به نیروهای امنیتی عراق که 16 شهید به دنبال داشت، زمزمه‌هایی از تجهیز دوباره داعش به تسلیحات پیشرفته و بازگشت آن به گوش می‌رسد.
پس از حمله شنبه‌شب تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای امنیتی و الحشد‌الشعبی عراق در دو منطقه استان صلاح‌الدین که ۱۳ کشته از نیروهای پلیس فدرال عراق بر جا گذاشت، روز یکشنبه نیز تروریست‌ها در استان نینوا به مقر ارتش عراق یورش بردند. در این حمله که در منطقه مخمور در حومه شهر موصل رخ داد، 3 نظامی ارتش عراق کشته شدند. اما همزمان نیروهای الحشد‌الشعبی نیز توانستند در استان نینوا سه تروریست داعشی را دستگیر کنند.
همزمان با افزایش حملات تروریست‌های داعش به مواضع نظامیان در چندین استان عراق، یک فرمانده الحشد‌الشعبی در استان کرکوک بدون ذکر نام خود، گفت که تروریست‌ها به سلاح‌های جدید و پیشرفته مجهز شده‌اند. او گفت که تروریست‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته خطرناک‌تر شده و در مناطق جنوب غرب کرکوک، سلاح‌های تک تیرانداز جدید و قدرتمند و سلاح‌های نیمه سنگین به دست آورده‌اند و شرایط امنیتی در روستاهای جنوب غرب کرکوک ملتهب است.
«ارشد الصالحی» نماینده پارلمان عراق نیز روز یکشنبه در واکنش به حملات تروریستی در شهر کرکوک، آن را نشانه خطرناکی از احیای فعالیت‌های داعش دانست. به گزارش فارس، وی ضمن عرض تسلیت به ملت عراق و خانواده‌های قربانیان این حملات، تأکید کرد که افزایش حملات تروریستی در دوره اخیر در کرکوک نشانه خطرناکی از بازگشت داعش و احیای فعالیت‌های آن است.
گفتنی است، داعش در اوج قدرتش مناطق وسیعی در عراق و سوریه را در کنترل خود و دو پایتخت خودخوانده داشت؛ رقه در سوریه و موصل در عراق. اما در پی مبارزات جبهه مقاومت بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ میلادی این مناطق یکی پس از دیگری از داعش پس گرفته شد و در آبان ماه سال 1396 با پایین کشیدن پرچم این گروه تروریستیِ وحشی در بوکمال داعش به مثابه یک طوفان سهمگین پایان یافت؛ اما بقایای آن همچنان خطرسازند و احتمال باز‌سازی‌ آنها تا اطلاع ثانوی یک خطر دائمی محسوب می‌شود.
استان‌های نینوا، الانبار، صلاح الدین، جنوب کرکوک و دیالی چند وقتی است شاهد حمله‌ها و تحرک‌های چشمگیر گروه‌های تروریستی بوده؛ موضوعی که نیروهای دولتی را به انجام عملیات مختلف امنیتی در این مناطق واداشته است. سازمان ملل متحد نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که داعش موفق شده نیروهای خود را سامان دهد و اکنون به سوریه و عراق بازگشته است. در این گزارش آمده بود، داعش در منطقه اصلی نفوذ خود قلمرو جدیدی به دست آورده و اکنون با انجام حمله‌های جسورانه و دعوت از اعضای خود برای فرار از بازداشتگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای این کار و سوءاستفاده از نقاط ضعف امنیتی دو کشور، حضور خود را در سوریه و عراق دوباره اعلام کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش و آمریکا جلسات محرمانه داشته‌اند

داعش آمریکایی

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.