سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جریمه 225 میلیون دلاری واتس‌اپ از سوی اروپا به اتهام بی‌توجهی به قوانین

جریمه 225 میلیون دلاری واتس‌اپ از سوی اروپا به اتهام بی‌توجهی به قوانین

دولت «ایرلند» در پی اعمال فشار دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا، « واتس‌اپ» را به اتهام نقض حریم خصوصی ۲۲۵ میلیون یورو (۲۶۶ میلیون دلار) جریمه کرد تا به برخی نشان دهد، هیج جای دنیا فضای مجازی رها شده و بی‌در و پیکر نیست.

شبکه‌های اجتماعی در هیچ کجای جهان رها نیستند و آنها باید به قوانین کشور میزبان و همچنین حریم خصوصی شهروندان احترام گذاشته و از انتشار اطلاعات شخصی کاربران خود و انتشار دروغ و… خودداری کنند. در همین راستا و در جدیدترین مورد شبکه اجتماعی «واتس اپ » از سوی اتحادیه اروپا جریمه شده است. این برنامه پیام‌رسان برای کاربرانش اطلاع‌رسانی نکرده بود که داده‌هایشان در اختیار شرکت مادر (فیسبوک) قرار می‌گیرد.
شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» اعلام کرده این جریمه کاملاً مایوس‌کننده بود و این شرکت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. با این حال جریمه 225 میلیون یورو به میزان قابل توجهی کمتر از ۸۸۶.۶ میلیون یورو جریمه‌ای است که از سوی سازمان حریم خصوصی لوکزامبورگ در ژوئیه (خرداد ) علیه آمازون صادر شد.
 دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا اعلام کرده در ژوئیه (خرداد) چندین اشاره به سازمان دیده‌بان حریم خصوصی ایرلند داشته تا به انتقادات همتایانش درخصوص تاخیر در تصمیم‌گیری در پرونده‌های مربوط به غول‌های فناوری و عدم صدور جریمه مناسب برای هر گونه تخلفی رسیدگی کند.این سازمان اعلام کرده در جریمه واتس‌اپ باید گردش مالی فیس بوک به حساب آورده شود و به این شرکت به جای شش ماه، باید سه ماه فرصت داده شود.
چندی پیش دادگاه روسیه نیز پس از عدم پاسخگویی شرکت‌های سازنده برنامه فیس بوک و تلگرام به ادعاهای دولت این کشور مبنی بر انتشار محتواهای غیرقانونی، این دو شرکت را جریمه کرد. جریمه روسیه برای غول رسانه‌های اجتماعی آمریکا یعنی فیس بوک شش میلیون روبل (۸۱ هزار دلار) اعلام شد در حالی که سازنده پیام رسان تلگرام تقریبا دو برابر یعنی ۱۱ میلیون روبل (۱۵۰ هزار دلار) جریمه شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف

جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات

طنز/ مگه مرض داری؟!

سلبریتی‌ها و غربگداها و زنجیره‌ای‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.