سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / سخنان تکان دهنده از شهید استاد مرتضی مطهری

سخنان تکان دهنده از شهید استاد مرتضی مطهری

کیفیت 144 کیفیت 240 کیفیت 360

راهنمای دانلود

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ دیدنی ارتش مقدس

از مراسم ۲۹ فروردین تا ویژگی‌های ارتش.

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

کتاب «لیلی منم» که پرستاری از یک جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع بود و همراهی همسر برای دفاع از حرم ،کتاب «عطر پیراهن تو»

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم

    واقعه عاشورای سال ۶۱ رخ داد و طبق فرموده معصوم ع هیچ روزی مانند روز اباعبدلله نخواهد بود .

    یکی از ویزگیهای این روز قران محور بودن آن است و از سوی دیگر چون هدایت این روز با امام معصوم است که خود از ایات کبری الهی است وقایع آن خود یکیایک همچون آیات است .

    حال اگر این کلام درست است
    – چرا تا کنون به ماجرای عاشورا از دید آیاتی یا نگاه نشده یا بسیار کمتر از حد و حدود آیاتی به ان نگاه شده است ؟

    استنادحقیر براین مدعا صادره هایی است که اغلب مبلغان فرهنگ عاشورا درایام محرم وصفر و دیگر ازایام الله به این ماجرای نورانی دیده میشود که اغلب قصابی ان مورد توجه بوده است.
    خدا رحمت کند مرحوم شهید مطهری را که این جسارت را داشت تا به این ماجرا که تا آن ایام صرفا از جنبه تاریخی صرف آن هم با رویکرد قصابی نگاه میشد ارتقا داده از زاویه حماسی به ماجرای عاشورا نگاه کرد ومحصول این نگاه نیز توانست پشتوانه مناسبی برای حمایت فکری و فرهنگی درمسیر برپایی انقلاب اسلامی و پیروزی آن بر رژیم ستم شاهی گشته و نیز درمسیر دفاع مقدس و نیز درگیری با خودفروختگان منافق قدرت برتر برخورد فرهنگی لازم را برمبارزان ومجاهدان راه خدا داده و دفاع از کیان ارزشهای الهی را به ملت داد وتا کنون از ان بهره مندبوده وهستیم .

    گواه من براین مدعا این بیان مقام رهبری است که اندیشه های مرحوم شهید مطهری رابعنوان ایديولوگ انقلاب اسلامی مطرح کردند اما …..

    اکنون به نظر میاید عمق فجایع فرهنگی ودامنه فتنه های اجتماعی انقدر عمیق تر و پیچیده تر شده است که صرفا نمیتوان با رویکرد حماسی با صحنه های پیش رو مقابله کردد .
    حال این سوال پیش میاید که:

    – آیادیگر کاربرد فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان غیر کاربردی شناخته میشود ؟

    – ایا با توجه به استفاده های مکرر درصحنه های گوناگون ازاین دست مایه دینی دیگه بهره برداری از شعائرقیام عاشورا رویکرد شعاری پیداکرده وغیر قابل اعتنا تلقی میشود ؟

    – آیا فرهنگ عاشورا فقط بدرد مبارزه با دشمنان آشکارخورده و هنگامه نبرد رو در رو بکار میاید و بس ؟

    آیا مکتب عاشورا در مسیر ارتقا فرهنگی واجتماعی خاصه درجهت تقابل فرهنگی حرفی جز جنگ و خونریزی نداشته است ؟

    اگر غیر ازاین است چرا جامعه کنونی شیعیان پس از آن دفاع مقدس نورانی به این روزگار سیاه وتاریک کشیده شده که همه مفاسد جنبه مصلحت اندیشی بخود گرفته و دیگر مفاسد اجتماعی نیز بعنوان تبعات روزگار و عوارض تمدن شهرنشینی و اقتضائات روزگار تلقی میشود؟

    بدین ترتیب یا باید باور کنیم که منابع اندیشه فرهنگ شیعه به اخر رسیده و دیگر حرفی برای گفتن ندارد یا باید بپذیریم که نوع نگاهمان را باید به منایع دینی خود ازجمله فرهنگ عاشورا را اصلاح کنیم و این اصلاح محقق نمیشود الا به شناخت منابع فرهنگی ودینی خود منطبق با نگاه آیاتی آن همان گونه که پدید آمده و ریشه درآن داشته است .یعنی قران کریم .

    گواه من براین مدعا این حدیث شریف از پیامبر اعظم ص است که فرمود :

    آن هنگام که فتنه های آخر الزمان همچون پاره های شب برشما چیره گشت برشما باد بر قران .
    این آموزه شریف نشان دهنده ان است که مهمترین منبع نجات بخش جهان بشر خاصه مسلمین و بویژه شیعیان درعصر غیبت امام عصر عج قران کریم است .

    حال اگر این آموزه شریف را درکنار شناخت دقیق آیاتی در جریان عاشورای حسینی بعنوان مهمترین فرهنگ ارتقا بخش جهان بشر بویژه شیعیان قرار دهیم که به تمامه از ابتدا تا انتهای آن که منجر به صبح ظهور خواهد شد را مبتنی بر وعده های الهی و منطبق با ایات قران بدانیم آنگاه فرهنگ عاشورا تبدیل میشود به مهمترین راه نجات از گذرگاههای تنگ وتاریک دوران آخر الزمان .
    حال باید بیاموزیم که چگونه نگاهمان را اصلاح کنیم تا ماجرای عاشورای حسینی را منطبق با نگاه ایاتی آنگونه که برپا شده دریابیم .
    زیرا پیامبر اکرم ص درشرایطی مسلمین را ترک کرد که ما را به کتاب و اهل بیتش سپرد و انگاه که به این دو تمسک بجوییم درکنار حوض کوثر براو محشور خواهیم شد .
    بر همه اندیشمندان حوزه های علوم قرانی وانسانیست تا دراین چالش جدی ورود کرده و رمز و راز نجاتمان را ازاین منبع لایزال الهی استخراج و راهگشای جوامع خود بسوی اینده نورانی حاکمیت حقتعالی باشند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.