سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / همه دروغ هایی که راجع به پهلوی به ما گفتند …

همه دروغ هایی که راجع به پهلوی به ما گفتند …

پاسخ به تمام ادعاهای کذب سلطنت طلب ها

به ما گفته اند، اگر پهلوی ادامه می یافت، وضع ایران بهتر از الان بود.

پاسخ :

دروغ گفته اند. پهلوی نیم قرن فرصت داشت تا ایران را بسازد آن هم بدون تحریم و جنگ و…اما هیچ دستاوردی به غیر فقیر تر شدن فقرا و ثروتمند تر شدن ملاکان ، و صنعت مونتاژکاری نداشت.
اما دستاوردهای ایران بعد از انقلاب با وجود جنگ ، تحریم ، نفوذ خائنین ، ترور، آشوب های خیابانی حداقل ۵۰ برابر زمان پهلوی است
پهلوی با ایران چه کرد؟! اولین بار در تاریخ ایران،  تن فروشی و روسپی خانه ها و  محلات فحشا را پهلوی آورد.
اولین بار در تاریخ ایران، بعد از مغولها، پهلوی بود که رقاصی و آوازخوانی زن برای مردان نامحرم و کاباره ها را باب کرد .

اولین عرق فروشیها و قمارخانه ها را پهلوی در ایران به راه ان. خیابان لاله زار تهران اولین  مرکز بار علنی در ایران بود.
پهلوی، اعتیاد و  شیره کش خانه های رسمی و صادرات تریاک! را پایه گذاشت! در سال ۱۳۴۷ کشت و صادرات خشخاش قانونی شد و اعتیاد در ایران پررونق و مهارناپذیر. پهلوی پایه انواع فسادها و تباهی ها را در ایران گذاشت و اگر ادامه می یافت، ایران، روزبروز کشوری فقیرتر، معتادتر، غیراخلاقی تر و فاسدتر، و مفلوکتر میشد.
پهلوی 57 سال حکومت کرد، اما در تمام دوره پهلوی، از سال 1313 (تاسیس دانشگاه تهران) تا سال 1357 کل دانشجویان و تحصیلکردگان در 223 دانشگاه ایران حدود 170 هزار نفر بود. از جمعیت 35 میلیونی ایران. و 68 درصد جامعه نیز بی سواد بودند. تعداد برندگان المپیادهای جهانی: صفر/ تعداد اختراع: صفر/ رتبه علمی در جهان: —-
یعنی در ساده ترین رکن پیشرفت (آموزش) درجا میزد.

(یرواند آبراهامیان، ایران بین دو انقلاب، ترجمه احمد گل محمدی و محمد ابراهیم فتاحی، نشر نی، تهران: 1377، چاپ دوم، ص549)

طبق برآورد آمریکایی‌ها از اوضاع اقتصادی ایران، با ادامه حکومت پهلوی ایران جزء بدهکارترین کشورهای جهان می‌شد، چراکه سیاست‌های محمدرضاشاه علیرغم افزایش قیمت نفت تا پیش از سال ۵۵ تنها به خرید سلاح از امریکا منجر شد.

اقدامی که تنها هدرفت پول نفت کشور را به همراه داشت چراکه از طرفی موجب رونق کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکایی می‌شد و از طرفی به دلیل عدم دخیل کردن ایرانیان در ایجاد مهارت برای کار کردن با ادوات نظامی موجبات ورود هرچه بیشتر مستشاران آمریکایی را به همراه داشت.

باید به این مسئله نیز توجه کرد که عواید افزایش درآمدهای نفتی در آن برهه تنها برای خوشگذرانی و فساد رژیم پهلوی صرف می‌شد و مردم عادی به هیچ عنوان نفعی در این مسئله نداشتند.

سیاست‌های اصلاحات اقتصادی دوران پهلوی در اوایل دهه ۴۰ نه تنها موجب پیشرفت و توسعه ایران نشد بلکه کشاورزی را به طور کلی به خارج وابسته کرد و کشاورزان را آواره شهرها و جیب ثروتمندان را پرپول کرد، اما در دهه پایانی حکومت محمدرضا شاه که توقع می‌رفت درآمدهای فراوان نفتی موجب رشد و توسعه‌ی صنعتی و رفاه عمومی مردم شود، عملا شاهد وابستگی صنعت ایران به شرکت‌های چند ملیتی و افول وضعیت رفاه عمومی و معیشت اقتصادی مردم بودیم.

وضعیتی که هرچه به دوران پایانی حکومت پهلوی نزدیک می‌شویم، صنعت و کشاورزی کشور به سمت وابستگی کشاند و شاخص‌های رفاه عمومی را دچار افول کرد.

شاه تنها یک عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکا بود که قصد داشت با گسترش فحشا و بهائیت و کمک های بیشمار به اسرائیل کودک کش اسلام را به طور کلی نابود کند‌ . (در آن زمان ایران اخ الیهود نامیده میشد!) حال چنین خاندان فاسدی که از خودشان هیچ اختیاری نداشتند چطور میتوانستند باعث پیشرفت ایران شوند ؟ کدام کشوری مسلمانی با نوکری کردن برای صهیونیست ها و گاو شیرده بودن پیشرفت کرده؟ جز آنکه شریک در ریخته شدن خون فلسطینی ها و یمنی ها بوده؟ اگر شاه میماند احتمالا الان ایران از ۳۱ استان کمتر از ده استان داشت .

به ما گفته اند، زمان پهلوی ارزانی بود! تورم نبود! بیکاری نبود!

پاسخ :

دروغ گفته اند. گرانی، بیکاری، فقر، فساد، واردات بی رویه، مشکلات اصلی اقتصاد ایران در دوره پهلوی بود. با وجود فروش بی سابقه نفت در دهه پنجاه، از اوایل سال ۱۳۵۴ شاهد افزایش بی‌رویه وبی‌سابقه قیمت‌ها بودیم.
درحالیکه نرخ تورم با وجود درآمد سرشار نفت به حدود 25 درصد رسیده بود. در نیمه دوم سال 1356 تورم به 40 درصد رسید.

این درحالی بود که ایران در دهه 50 روزانه 6 میلیون بشکه نفت میفروخت. عددی که هرگز در دوران پس از انقلاب سابقه نداشته است.
آمارهای بانک مرکزی: https://www.isna.ir/news/93012005846/

 منبع آمار تورم: بانک جهانی

https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.DEFL.KD.ZG?end=2017&locations=IR&start=1960

گرانی پشت گرانی از زبان شخص شاه
(https://hw20.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/1946b0e6ca1d9b746a6713c874a9805d24366167-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjAwNzM2YmI5NjBmMTMwMmM4MGM1YjZmMzhjZjI5YWVjIiwiZXhwIjoxNjEyMjcyMjAwLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.1h9eyQYbFeUblclNbV0hLPca47YOrpl3AKv1pIS9sS4 )

به ما گفته اند، زمان شاه، گل و بلبل بود، همه خانه و کار و غذا داشتند!

پاسخ :

دروغ گفته اند. فقر، بی پولی، سوء تغذیه تصویر اصلی دوره سیاه پهلوی است. طبق گزارش بانک جهانی، ۵۰ درصد مردم ایران در سال 1977 (1356) زیر خط فقر زندگی میکردند.
https://financialtribune.com/articles/economy-business-and-markets/59289/economic-progress-post-islamic-revolution

در دورانی که شاه بین 300 تا 800 میلیون دلار صرف جشن‌ 2500 ساله پادشاهی کرد، 35 درصد از جمعیت ایران دچار سوءتغذیه شدید بودند. با چه منطقی کشوری عقب مانده و مردمی که 64 درصد شهرنشینان آن در سال 1351-1352 دچار سوء تغذیه بودند (25 درصد سوتغذیه شدید) و غذای مناسبی برای خوردن ندارند، و 43 درصد از جمعیت شهرنشین ایران در دوره پهلوی در تنها یک اتاق زندگی می کردند یک کشور مرفه است؟!

Abrahamian, Iran Between Two Revolutions, 446-47, ibid., Katouzian, The Political Economy, 271-72.
Graham, Iran, 85-87; Pesaran, “Economic Development,” 280 table 6; “Iran: The New Crisis of American Hegmony, “9; Halliday, Iran, 190; Abrahamian, Iran Between Two Revolutions, 447.

به ما گفته اند، زمان پهلوی آزادی بود، حجاب اختیاری بود!!  همه آزاد بودند باحجاب و بی حجاب !!

پاسخ :

دروغ گفته اند، در 10 سال آخر حکومت محمدرضاشاه  ورود دختران و زنان چادری به دانشگاهها، مدارس، وزارتخانه ها و.. کم کم ممنوع شد. ابتدا دانشگاه شیراز ورود دختران چادری را ممنوع کرد. سپس در سال 1352 وزیر بهایی آموزش و پرورش، پوشیدن چادر برای دختران دبیرستانی را ممنوع کرد. در برخی مدارس هر نوع حجاب اعم از روسری  و چادر ممنوع بود.  (درست به شیوه دیکتاتوری رضاشاه) این ممنوعیت در شهرهای بزرگ با شدت بیشتری انجام میشد.
در سال 1355 سند «حذف چادر» تصویب شد و چادر برای دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، حتی ممنوعیت مسافرت زنان چادری! با شرکت هواپیمایی ملی ایران و.. مصوب شد! همچنین سینماها و تلویزیون از سال 1344 مجاز شدند حتی بدن کاملا برهنه و صحنه های روابط جنسی را نمایش دهند و عریانی را تبلیغ کنند.  آری بی حجابی اجباری بود.. و آزادی بی دینی وجود داشت!
(منبع: زهیری، علیرضا، عصر پهلوی به روایت اسناد، تهران: دفتر نشر معارف، چاپ اول، 1379، ص 295 )
در ضمن بیحجابی و بی عفتی و لاقید و بندی پیشرفت نیست! حیوانیت است. قانون مثبت حجاب مایه افتخار هر ایرانی با شرف و باغیرتی است

آزادی سیاسی هم با وجود ساواک، بیشتر یک جوک بود. هزاران نفر صرفا بخاطر یک انتقاد از حکومت یا مسئول حکومتی یا داشتن رساله، تحت شکنجه های هولناک ساواک قرار میگرفتند. سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ 25 نوامبر 1976 (4 آذر 1355)  گزارش کرد: بین 25 تا 100 هزار نفر به خاطر دلایل سیاسی در ایران زندانی هستند و در آن به انواع تکنیک‌های شکنجه ساواک از جمله شلاق زدن، شوک الکتریکی، کشیدن ناخن انگشتان و تجاوز و شکنجه جنسی اشاره شد.

(سند 3130004، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، منتشره در تاریخ 4 آذر 1396، کد خبر 1703 در: http://irdc.ir/fa/print/1703)

پروپاگاندای سلطنت طلبان سالهاست با بمباران تبلیغاتی به خورد برخی میدهند که در عصر پهلوی تمام کشورهای منطقه و حتی آسیا بیابان بی آب و علفی بودند که در چادر زندگی میکردند و با قاطر رفت و آمد میکردند و.. اما ایران پهلوی پیشرفته و گل بلبل و اروپا و بهشت بود! تا با پایین بردن دیگران، پهلوی را بالا برند!

اما حقیقت چیست ؟

در دهه پنجاه ایران یکی از مشکل دار ترین کشور های جهان سوم به لحاظ توزیع نابرابر درامدها بود اما بنا به گزارش سازمان بین المللی کار در دهه ۱۳۵۰ به یکی از بدترین کشورهای جهان تبدیل شد

(تاریخ ایران مدرن.ص ۲۵۲)

استانبول پس از لندن، قدیمی ترین متروی جهان را دارد. متروی استانبول در سال 1875 یعنی سه سال قبل از تولد رضاخان راه اندازی شد و در کل 57 سال سلطنت پهلوی، ایران مترو نداشت.

http://tunel.iett.gov.tr/en/main/pages/brief-history/138

افغانستان 2 سال قبل از تاسیس دانشگاه تهران، دانشگاه داشت. (دانشگاه کابل تاسیس 1932)
https://www.ku.edu.af/get-know-about-us

به ما گفته اند، زمان شاه فساد و اختلاس نبود!

پاسخ :

دروغ گفته اند. فساد آنقدر زمان پهلوی زیاد بود که دستمایه نویسندگان خارجی هم شد. فساد کاملا سیستماتیک بود و دستگاه قضایی هم برای مقابله با آن وجود نداشت .رضاشاه خود فاسدترین و دزدترین شاه ایران بود. شاهی که وقتی آمد یک قزاق ساده و کارگر اصطبل سفارت انگلستان بود و وقتی رفت بزرگ‌ترین مالک و زمین‌دار ایران و جهان بود!  و 10 درصد زمین های ایران به نام او بود!
شمار روستاهایی که رضا‌شاه در مدت سلطنت تصاحب کرد، بالغ  بر 2167 پارچه از مرغوبترین روستاهای ایران بود. ثروت وی به هنگام مرگ سه میلیون پوند و حدود 1/5 میلیون هکتار زمین بوده است.
(منبع: تاریخ ایران مدرن/نوشته یرواند آبراهامیان استاد تاریخ دانشگاه شهر نیویورک امریکا /ترجمه محمدابراهیم فتاحی/ص139)

محمدرضاشاه : بزرگترین دزد تاریخ ایران : محمد رضا پهلوی هنگام فرار از ایران مبلغ 35 میلیارد دلار (معادل درآمد حاصل از فروش دو سال نفت ایران در سال 56) با خود برد. این مبلغ در سال 57 معادل 140 گرم طلا برای هر ایرانی بود. در رابطه با ثروت محمدرضاشاه پهلوی، ارقام و اعداد نجومی بسیاری روایت شده است.  اردشیر زاهدی داماد شاه و وزیرخارجه او، درباره‌ میزان ثروتی که شاه به هنگام فرار از ایران خارج کرد، چنین نوشته است: «دادستان تهران در زمان شریف امامی، فهرست دقیقی از افرادی که پول‌هایی را به‌شکل ارز خارج کرده بودند، استخراج کرد. در میان این فهرست، شخص اعلی‌حضرت تا آن زمان ۳۱میلیارد دلار از کشور خارج کرده بود.»

(زاهدی، اردشیر، ۲۵ سال در کنار پادشاه، به کوشش: ابوالفضل آتابای، تهران، عطایی، ۱۳۸۱، ص ۳۱۳)

درحالیکه فرح پهلوی و فرزندان او اموال شاه را 62 میلیون دلار اعلام میکنند و رضا پهلوی پسر شاه اموال او را هنگام مرگش 62 میلیون دلار اعلام کرده است.

 (گفتگوی رضاپهلوی با برنامه پارازیت صدای آمریکا:   https://www.youtube.com/watch?v=ND3-0klYLMA  )

رقمی کلان که به زعم آنها در برابر دزدی های اصلی و اموال پنهان پهلوی ها ناچیز است و قابل بیان! اما شواهد و اسناد مستقل نشان میدهد شاه 44 بیلیون دلار ارث افسانه ای برای خانواده فاسدش از مال ملت ایران گذاشت و مُرد.

(یراوند آبراهامیان، ایران‌ بین‌ دو انقلاب، ترجمه‌ کاظم‌ فیروزمندی‌ و دیگران، چاپ‌ سوم، نشر مرکز، تهران، 1379، ص‌ 400)

چنانکه سالهاست در خارج از کشور، خرج دهها شبکه ماهواره ای و مجازی و گروههای تروریستی برای سرنگونی جمهوری اسلامی را می پردازند.

فساد چنان در بین مقامات و دولتمردان حکومت پهلوی شایع و گسترده بود که علی امینی می‌گوید در سال ۱۳۵۴ به محمدرضا شاه پهلوی پیشنهاد داده دست کم ۱۵۰۰ نفر از مقامات بالای سیاسی و اقتصادی را که در نظر مردم به فساد و سوء استفاده‌های کلان مادی مشهور بودند، را دستگیر کند.
(مصاحبه با دکتر امینی در آستانه سقوط شاه در انقلاب 57، http://www.pyknet.net/1393/07sharhrivar/27/page/amini.php)

وضع فساد اقتصادی و اخلاقی درباریان و منسوبان شاه، چنان ناگوار و هولناک بود که در میانه تظاهرات انقلابی مردم در ایران در سال 57 به دستور شاه، چند تن از مقامات بلندپایه از جمله هویدا نخست‌وزیر اسبق و نصیری رئیس سابق ساواک، به جرم فسادهای اقتصادی، بازداشت و زندانی شدند. اما این تلاش‌ها، بیهوده، تقریباً بی‌فایده و تسکین‌بخش بود. در ماه آخر ۱۹۷۸، تقریباً تمامی افراد سرشناس ایران و دلالان بین‌المللی که از قبل، منتفع می‌شدند، ناپدید شده و با میلیون ها دلار پول بادآورده به غرب گریختند. در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷، کارمندان بانک مرکزی فهرست ۱۷۷ تن از افراد سرشناس را که گویا بالغ بر ۲ میلیارد دلار از کشور خارج کرده بودند، منتشر کردند. این فهرست نشان می‌داد که شریف امامی حدود ۳۱ میلیون دلار، ارتشبد اویسی ۱۵ میلیون دلار، نمازی ۹ میلیون دلار، آموزگار ۵ میلیون دلار، سپهبد مقدم ۲ میلیون دلار، شهردار تهران ۶ میلیون دلار، وزیر بهداری ۷ میلیون دلار و مدیرعامل شرکت ملی نفت، بالغ بر ۶۰ میلیون دلار از کشور خارج کردند.
( یرواند  آبراهامیان؛  ایران بین دو انقلاب. ترجمه احمد گل محمدی، محمدابراهیم فتاحی؛  نشر نی، 1387. شابک ۹۶۴-۳۱۲-۳۶۳-۴.ص 478)

به ما گفته اند، زمان شاه پاسپورت ایران باارزش بود و شاه و ایران و ایرانی در جهان مورد احترام بود و..

پاسخ :

دروغ گفته اند، فرح پهلوی میگوید وقتی در مونیخ گفتیم ما ایرانی هستیم، به ما گفتند آدمخوار !!!ما ایرانیها و حتی شاه و ملکه ایران را قبل از انقلاب، به عنوان “آدمخوار” می شناختند!

(https://aspb1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/db75c9d2d369e3f47ddbe4d7e8f80bc113642028-360p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjhhYjQxNzQxOWNlNDA4Zjk4OGQyNjZjNmIwOWFmODM2IiwiZXhwIjoxNjEyMjcyMjQwLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.0SYpxFulAXp0z08G7NZoaf6BkDLk8dGTsmd-jPRorSI )

شاه ایران چنان در دیگر کشورها منفور بود که در جریان سفر شاه به آلمان، موج عظیمی از اعتراض ها و تظاهرات بی سابقه در تاریخ بعد از جنگ آلمان علیه سفر شاه در سراسر این کشور به راه افتاد .

اعتراضات دانشجویی و صنفی علیه سفر شاه به آلمان، در ژوئن 1967 از آن زمان تا کنون بخشی از تاریخ آلمان را تشکیل می دهد و آغاز گر جنبش های چپ 1968 بوده است. در جریان این اعتراضات، “اونه زورگ”، دانشجوی آلمانی توسط پلیس در دوم ژوئن، در برلین کشته شد و از آن پس، سرآغاز جنبش ها و شورش های بزرگ دانشجوئی 1968 و جنبش های موسوم به “خارج از پارلمان” و.. در اروپا شده است.

https://www.bbc.com/persian/world/2009/05/090523_eh_germany_2june1967

به ما گفته اند، پهلوی ها آریایی و ایرانی و طبعا ایران دوست بودند! و سردمداران کنونی ایران، عرب و ترک و غیرآریایی هستند.

پاسخ :

گذشته از اینکه نژادپرستی نوعی جهل و عقب ماندگی فکری است، باید گفت، اتفاقا پهلوی ها ایرانی الاصل نبودند. هم مادر رضاشاه و هم تاج الملوک همسر دوم رضاشاه و مادر محمدرضاشاه زنی قفقازی و دختر ” تیمورخان آیرملو“ یک قزاق در خدمت روسها بود که پس از انقلاب بلشویکی به ایران فرار کرده بودند. او به سختی فارسی حرف میزد و نخستین زنی بود که به همراه دو دختر خود، شمس و اشرف، در ایران علنا کشف حجاب کرد.  پس از مرگش پهلوی ها، جسدش را رها کردند و پلیس او را در گورستان بی خانمانهای نیویورک دفن کرد!
(خاطرات حسین فردوست، ج 1، ص 73 )

به ما گفته اند، پهلوی ها عاشق مردم بودند!

جوک قشنگی است. همین تکه روزنامه برای خندیدن به این جوک کافی است.

برف هولناک سال 1350  پرکُشته ترین برف جهان که در گینس ثبت شداز 14 بهمن 1350 به مدت  یک هفته برف و بوران شدیدی ایران را فرا گرفت و بین   4000 تا 6000 نفر از مردم ایران بخاطر سرما، راهبندان جاده ها، نبودن سوخت و  وسایل گرمایشی جان دادند. 200 روستا زیر برف دفن شدند  و برای همیشه از نقشه ایران حذف شدند. اما تلخ ترین قسمت این فاجعه انسانی آن بود که در تمام این مدت،  شاه و دربار آریامهر سراسر مهر! بجای اینکه در کنار مردم خود باشند،  در سوئیس مشغول عیاشی و خوشگذرانی بودند. آری! نسل ما تاریخ نمیداند..

دروغ احترام به زن
به ما گفته اند، زن در عصر پهلوی آزادی و حق رای و.. گرفت.

اما حقیقت این است که مرد حقیری بر ما حکومت میکرد که معتقد بود عقل زن کمتر از مرد است و یک زن برجسته در تاریخ وجود ندارد!

شاه در مصاحبه با اوریانا فالاچی: ” هیچ کسی نمی تواند در من تاثیر بگذارد، چه برسد به یک زن. شما زنان هرگز میکل آنژ یا باخ نداشتید. شما هیچ وقت حتی یک آشپز بزرگ نداشته اید.. شما هیچ چیز بزرگ و فوق العاده ای عرضه نکرده اید. هیچ چیز.”

(محمدرضا پهلوی| مصاحبه با اوریانا فالاچی، مهر ۱۳۵۲)

اوج ارزش زن در دوره پهلوی، استفاده از زنان برای فرو نشاندن هوس مردان بود. و بیش از ۵۰ درصد زنان در ان زمان بیسواد بودند

دروغ بزرگِ «شاه کسی را نکشت»؟؟!! و از ایران رفت!

توهّمی که با بمباران تبلیغاتی در 40 سال به عوام القا شد.. ابتدا همه به این دروغ می خندیدند ولی کم کم عده ای باور کردند!

شاه پس از کشتار بیش از 6600 شهید از مردم بیگناه ایران از ایران رفت.
این آمار، آمار رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که خانواده های این شهدا را تحت حمایت دارد. (http://www.ion.ir/news/325469/ )

تعداد شهدای جریان انقلاب اسلامی را تا 70 هزار شهید نیز گفته اند. کمترین آمار را عماد الدین باقی با استناد به مشخصات شهدا و آمار روزنامه های حکومت پهلوی و.. استخراج کرده که تعداد شهدای انقلاب‌ از سال‌ 42 تا 57 را بالغ‌ بر 3164 تن‌ تخمین زده .

(عمادالدین باقی، بررسی انقلاب ایران، نشر سرایی، 1383 : www.irna.ir/news/83206327/

در یک فقره فقط (در روز 17 شهریور) 88 نفر در تهران کشته شدند و جوی های آب میدان ژاله (میدان شهدا) را جوی خون کردند

شاه مهربان ماهواره .. حتی به دانش آموزان این مملکت رحم نکرد
ارتش شاهنشاهی در 13 آبان 57 جلو دانشگاه تهران صدها نوجوان دبیرستانی را که در اعتراض به ستم شاهنشاه جمع شده بودند، به رگبار بست و 56 دانش آموز خردسال ایرانی را وحشیانه قتل عام کرد و به شهادت رساند و صدها دانش آموز دیگر زخمی شدند.آنها با خون پاکشان، گواهند بر قساوت و آدمکشی شاه و  پهلوی

به ما گفته اند، پهلوی ها وطن پرست بودند!

باز هم جوک زیبایی است.
تاریخ هرگز وطن فروشی رضاشاه بزرگ! را فراموش نخواهد کرد

وقتی در سال 1316  به دستور انگلیسیها، اروندرود را به طور کامل به عراق بخشید.. (قرارداد سعدآباد) و 40 سال بعد صدام به همین بهانه 8 سال ایران را به خاک و خون کشید. و جمهوری اسلامی یک قطره اروند را نداد.

(حسین مکی، تاریخ بیست ساله ایران، تهران، انتشارات امیرکبیر، ۱۳۶۴، ص۱۵۳-۱۵۴ و عبدالرضا هوشنگ مهدوی، سیاست خارجی ایران در دوران پهلوی ۱۳۰۰-۱۳۵۷، تهران، نشر البرز، ۱۳۶۵،ص۳۹-۴۰ و داریوش رحمانیان و فضل الله براقی، تاریخ ایران، بهار ۱۳۸۹، شماره ۶، ص ۳۵ )

بحرین و 31 جزیره آن.. سند آشکار دیگری از وطن فروشی پهلوی است.
شاه در سال 1350 بحرین استان چهاردهم ایران را بدستور انگلیس به خاندان وهابی آل خلیفه بخشید و این وطن فروشی شرم آور خود را جشن گرفت!!! بحرین و 31 جزیره زیبای آن، مرکز مروارید، نفت و گاز جهان که همیشه ی تاریخ حتی پیش  از پیدایش خط، جزئی از خاک ایران بود..

( محمدعلی بهمنی قاجار، تمامیت ارضی ایران در دوران پهلوی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، ج 3، 1398 )

جامعه شیعی بحرین، جمعیتی برابر 65 تا 75 درصد جمعیت را تشکیل میدهند که تحت خفقان و سرکوب حکومت وهابی آل خلیفه قرار دارند. http://www.ahlulbaytportal.com/en.php/page,4445A4758.html   )

دروغ ترس صدام از شاه و اگر شاه بود جنگ نمیشد!

اما حقیقت چیست ؟
عراق در زمان شاه نیز به ایران حمله کرد؛ از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۳ در مرزهای ایران و عراق بیش از ۶۰ درگیری کوچک و بزرگ رخ داد. عراق 20 هزار ایرانی را از خاک عراق اخراج کرد و یا شکنجه و زندانی. 5 سال پیش از انقلاب در اسفند سال 1352 جنگی تمام عیار بین ایران و عراق رخ داد و ۴۱ ایرانی کشته و ۸۱ نفر زخمی شدند. سرانجام با وساطت آمریکا شاه پذیرفت نفت اسرائیل را تامین کند تا عراق را وادار کند در ازای عدم حمایت ایران از کردهای عراق، دست از جنگ بردارد.

( جعفری ولدانی، اصغر، بررسی تاریخی اختلافات مرزی ایران و عراق، تهران، وزارت امورخارجه، چاپ دوم، 1376 و منوچهر پارسا دوست، زمینه‌های تاریخی اختلاف ایران و عراق، تهران، 1364، صص 149 ـ 151)

هدف اصلی صدام الحاق خوزستان نفتخیز به خاک عراق و تسلط بر خلیج فارس بود.

پس از انقلاب، سران ساواک و مقامات پهلوی مرتبا صدام را تشویق و تحریک کردند که ارتش ایران ضعیف و فروپاشیده و او بیشتر به طمع افتاد. رژیم بعث، بیش از 15 ماه حملات موقت علیه ایران کرد و با همراهی سیا، کودتای نوژه را راه انداخت. تا سرانجام جنگ را شروع کرد. شاپور بختیار در روز آغاز حمله عراق در کنار صدام حضور داشت.
ضمنا صدام 6 ماه پیش از شروع جنگ، آیت الله محمدباقر صدر رهبر سیاسی شیعیان عراق و خواهرش را کُشت و  بهانه ترس از یک انقلاب اسلامی در عراق منتفی شده بود!

اما چه کسانی صدام را به جنگ با ایران تشویق کردند؟
نام این دو خائن را بخاطر بسپارید: سلطنت طلب + ملی گرا

ارتشبد غلامعلی اویسی (قصاب شاه)، فرمانده نیروی زمینی ارتش شاهنشاهی؛ فرماندار نظامی تهران در دو کشتار  15 خرداد 42 و 17 شهریور 57

شاپور بختیار، عضو جبهه ملی و آخرین نخست وزیر دوره پهلوی، پیرو راه مصدق و ملی گرا (فقط ایران!)

اسناد تازه آزاد شده حکومت بعث و آرشیو ملی بریتانیا افشا کرده اند شاهپور بختیار و ژنرال اویسی (به نیابت از حکومت پهلوی) بودند که در جلسه ای به صدام پیام دادند که بهترین وقت برای حمله به ایران است. آنها صدام را ترغیب کردند که ظرف یک هفته ارتش فروپاشیده ایران شکست خواهد خورد و حکومت اسلامی سرنگون شده و دولت جدید تحت حمایت عراق در تهران، یا دست کم مناطق اشغالی مستقر خواهد شد. طبق اذعان حامد الجبوری معاون صدام، همین مسئله ترس صدام از آغاز جنگ با ایران را ریخت و او را تشویق به حمله کرد. این دو خائن به همراه چند سپهبد دیگر حکومت شاهنشاهی در همان روز شروع جنگ در عراق حضور داشتند و با پولهای بادآورده صدام، ایستگاه های رادیویی علیه جمهوری اسلامی و تبلیغ صدام در خاک عراق به راه انداختند. رادیو صدای آزاد ایران (وابسته به اویسی و با سرپرستی تورج فرازمند رئیس رادیو عصر شاهنشاهی)، رادیو ایران (وابسته به بختیار)! اویسی شماری از افسران زبده دوره پهلوی را نیز برای خدمت به عراق میفرستد. هر دو تا پایان جنگ بارها به عراق رفتند و با صدام نیز دیدار میکردند.
www.radiofarda.com/a/f4_bakhtiar_activity_documents_britain_archive_02/24292446.html         www.iranglobal.info/node/26272

دروغ زمان شاه سرمون تو کار خودمون بود!

حقیقت :

شاه در همه جا بعنوان ژاندارم و نوکر آمریکا دخالت میکرد.. برای سرکوب شورش ظفار در عمان، کشتار مردم ویتنام، کشتار مردم سوریه و.. حتی دادن مستمری! برای پادشاهان منقرض شده اتیوپی، افغانستان، یونان، حبشه و..
پرویز ثابتی، معاون دژخیم ساواک در کتاب خاطرات خود اذعان دارد که شاه گفته بود حتی اگر در شاخ آفریقا اتفاقی بیفتد، ما هستیم! حرفی که مورد انتقاد و تمسخر مردم و حتی دولتمردان قرار گرفته بود. (پرویز ثابتی، در دامگه حادثه، ص 373)
حتی برای جنگ ویتنام شاه باید سوخت هواپیماها را تامین میکرد!
با اینکه مردم ایران آب لوله کشی نداشتند اما شاه فاضلاب لندن را درست میکرد !

هدف همه این دروغها، تحریف تاریخ و تغییر ذهن نسل جوان از واقعیت های عصر سیاه پهلوی است. عصری آمیخته با فقر، وابستگی، فسادهای اخلاقی، بی کفایتی دولتمردان، و.. تا نسل جوان در اصل انقلاب تشکیک کند و آن را اشتباه بخواند. حال آنکه انقلاب اسلامی روند سیاه تاریخ ایران را تغییر داد و خدمات بزرگ آن در پیشرفت علمی و نظامی و فرهنگی و حتی اقتصادی مردم غیرقابل انکار است. پس اجازه ندهیم به ما دروغ بگویند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیمت خودکار بیک چنده؟؟

هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی

دلیل اصلی نابودی رژیم شاه/ اعتراف تاریخی وزیر پهلوی

فروپاشی دولت پهلوی و فساد اخلاقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.