سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار رسمی آذرتاج از گسترش روزافزون مناسبات باکو با رژیم اشغالگر قدس

اخبار رسمی آذرتاج از گسترش روزافزون مناسبات باکو با رژیم اشغالگر قدس

اخبار رسمی آذرتاج از گسترش روزافزون مناسبات باکو با رژیم اشغالگر قدس

در روزهای اخیر در حالی که مردم و محافل رسانه ای و کارشناسی جمهوری آذربایجان و ایران سرگرم مباحث پیرامون تقدیر الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آزادی قراباغ بودند، میکاییل جباروف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان که در سال های اخیر به عنوان قدرتمندترین فعال سیاسی در باکو پس از الهام علی اف و همچنین به عنوان مهره مهم رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان شمرده می شود، به فلسطین اشغالی سفر کرد تا نمایندگی های تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان را بجای سفارت نزد رژیم صهیونیستی بگشاید.
به گزارش آذرتاج، میکاییل جباروف درباره گفتگویش با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس و کفیل مقام نخست وزیری این رژیم گفت : « در چارچوب سفر کاری ام به اسراییل، با یائیر لاپید وزیر خارجه دیدار کردیم و از وضعیت کنونی همکاری مان اظهار رضایت و جهات مختلف تقویت همکاری مان مذاکره شد.»
میکائیل جباروف با زیو الکین، وزیر امور ساختمانی و سیاست اسکان اسراییل نیز گفتگو و اعلام کرد در این گفتگو چشم اندازهای توسعه مناسبات اقتصادی و امکانات جدید همکاری ها و همچنین فرایند بازسازی اراضی آزاد شده مذاکره کردیم.
زیو الکین، از آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ( مهره اصلی تعیین کننده در مناسبات رژیم صهیونیستی با باکو) بخاطر نقشی در مناسبات دو طرف دارد، قدردانی کرد.
خبرگزاری آذرتاج همچنین در خبر مفصل تری از دیدار میکائیل جباروف با یائیر لاپید تاکید کرد که در این دیدار بر اهمیت دیدارها و سفرهای (؟!) سران دو طرف برای گسترش مناسبات تاکید شد.
میکائیل جباروف تاکید کرد برای تداوم فعالانه تر کمیسیون مشترک همکاری های دو طرف ، وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان تدابیر مقتضی را می اندیشد و بسترهای اطلاعات و همکاری های آن را فراهم می کند. وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان درباره منطقه آزاد اقتصادی اَلَت که در ماه جولای امسال پایه گذاری شد، اطلاع رسانی کرده و از سرمایه گذاران اسراییل برای فعالیت در بخش های مختلف اقتصاد جمهوری آذربایجان دعوت کرده است.
همچنین در دیدار جباروف با زیو الکین، این مقام صهیونیست گشایش نمایندگی های تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی را عالی ارزیابی کرد و این دفاتر را بستری مهم برای توسعه شراکت و روابط میان محافل حرفه ای و تشویق گفتگوهای تجاری ارزیابی کرد که امکانات جدیدی برای تقویت همکاری ها فراهم خواهد کرد و برای توسعه کشاورزی و فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی و سرمایه گذاری و گردشگری نقش مهمی خواهد داشت.
همچنین به گزارش آذرتاج، با حضور میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و یوئل رازوزوف، وزیر گردشگری اسراییل که روسای کمیسیون مشترک همکاری های دو طرف هستند، دفاتر نمایندگی های تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان نزد رژیم اشغالگر قدس گشایش یافت.
در این مراسم، میکاییل جباروف از توجه شرکت های رژیم صهیونیستی به مشارکت در بازسازی اراضی بازپس گرفته شده در جنگ 44 روزه با ارمنستان را عالی ارزیابی و از آنچه حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی از جمهوری آذربایجان در این جنگ نامید، قدردانی و شرکت های اسراییلی را به بهره مند شدن از فضای اقتصادی و خرید و فروش و تجارت در جمهوری آذربایجان دعوت کرد.
همچنین فواد نقی اف ، رییس سازمان دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان ، گسترش گردشگری میان جمهوری آذربایجان و رژیم غاصب صهیونیستی را عامل تقویت روابط در بخش های مختلف ارزیابی کرد.
در این مراسم تاکید شد که سازمان دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان برای “حفظ میراث یهود در جمهوری آذربایجان” و توسعه ظرفیت های این میراث برای گردشگری کارهایی را انجام می دهد.
به این ترتیب، این سازمان مسیر گردشگری “میراث یهودی در آذربایجان” را آماده کرده است و به همراه سفارت اسراییل در آذربایجان برای توسعه و تکمیل مسیرهای گردشگری در اراضی قیرمیزی قصبه که یهودیان کوهستانی در آنجا در شمال جمهوری آذربایجان بطور متراکم زندگی می کنند!، گام های مستمر برداشته می شود.
یوئل رازوزوف، رییس اسراییلی کمیسیون مشترک همکاری های آذربایجان و اسراییل ، بر ویژگی راهبردی مناسبات دو طرف ، وجود احترام و اعتماد متقابل تاکید کرد.
یوئل رازوزوف بخاطر گشایش این دفاتر نزد رژیم صهیونیستی، از الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان بخاطر اتخاذ این تصمیم مهم! تشکر کرد.
در دیدار میکائیل جباروف با یوئل رازوزوف نیز درباره افزایش گردش تجاری میان جمهوری آذربایجان و رژیم غاصب قدس و نیز تبلیغ امکانات گردشگری جمهوری آذربایجان در میان صهیونیست ها تاکید شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چفیه، نماد مقاومت جهانی جنبش حلال زادگان

ويدئو/ شاید ما افق دید رهبر انقلاب را نمی‌دیدیم

موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای را تغییر دهیم

کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.