سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شهادت دکتر سیدحسن آیت

شهادت دکتر سیدحسن آیت

  آیت بصیرت (١)

1️⃣ از زمانی که #میرحسین_موسوی وارد شورای مرکزی حزب جمهوری شد و سردبیری روزنامه حزب را به‌عهده گرفت، شهید آیت و همفکرانش، به ورود او به حزب معترض بودند.

2️⃣ آن‌ها درباره موسوی به‌طور مشخص سه مورد را مطرح می‌کردند:
🔸١) نداشتن #سابقه_انقلابی (موسوی هیچ نوع سابقه مبارزاتی نداشت و تنها سابقه سیاسی او، حضور در حسینیهٔ ارشاد و پای درس شریعتی بود)،
🔸٢) تفکرات #شبه‌ مارکسیستی تحت تأثیر حبیب‌الله پیمان،
🔸٣) ارادت سرسختانهٔ او نسبت به #مصدق.

3️⃣ موسوی زمانی که سردبیر جمهوری اسلامی بود، چند نوبت مقاله‌هایی در ستایش مصدق نوشت، و حتی یک بار راه مصدق را با «راه کربلا» مقایسه کرده بود! این در حالی بود که حضرت امام (ره) در سخنرانی تاریخی ٢۵ خرداد ١٣۶٠ خود به‌شدت به مصدق انتقاد کرده و حتی به‌صراحت گفتند که مصدق “مُسلِم نبود”.

4️⃣ ابراهیم اسرافیلیان، از یاران نزدیک آیت و نمایندهٔ دور دوم مجلس، در مورد موضع آیت دربارهٔ موسوی چنین می‌گوید:

👈 #شهیدآیت بسیار با میرحسین مخالف بود، همین‌طور #شهیددیالمه. این دو نفر تفکرات نزدیکی داشتند. شهید آیت می‌گفت، “موسوی یک روز هم سابقهٔ درست انقلابی و مبارزاتی ندارد؛ حالا چطور می‌تواند انقلاب ما را با حضور در وزارت خارجه، صادر کند؟!”، آیت #اسناد و مدارکی داشت که چهرهٔ واقعی موسوی را نمایان می‌کرد. روزی که قرار بود موسوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی امورخارجه به مجلس معرفی شود و رأی اعتماد بگیرد، شهید آیت سخت بیمار بود و چند روز غیبت داشت، اما تمام اسناد خودش را جمع‌ وجور کرده و در پوشه گذاشته بود تا به مجلس بیاید، همسرش نقل می‌کند و می‌گوید، “من از آیت خواستم به مجلس نرود و استراحت کند اما او گفت، «امروز (چهارشنبه ١۶ مرداد ١٣۶٠) باید تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شود و من باید بروم تا این #اسناد و حقیقت‌ها را برای مردم روشن کنم»”.
  آیت بصیرت (٢)

💥 «امیر تقی‌ زاده سهی»، عضو شاخهٔ دانش‌آموزی حزب جمهوری که تحت هدایت شهید دکتر #سیدحسن آیت فعالیت می‌کرد، دلیل مخالفت او را با #میرحسین موسوی و همسرش #زهرا_رهنورد، چنین شرح می‌دهد:

1️⃣ شهید آیت، بارها در جلسات حزب، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را #التقاطی معرفی می‌کرد. ایشان، جبههٔ ملی،‌ نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق را حلقه‌های پی‌درپی یک زنجیر می‌دانست. تشکیلاتی مثل جاما و جنبش مسلمانان مبارز را هم که #حبیب‌الله_پیمان رئیس آن بود، در چهارچوب این جریان ارزیابی می‌کرد.

2️⃣ میرحسین موسوی و همسرش، قبل از انقلاب اسلامی، عضو جنبش مسلمانان مبارز بودند. شهید آیت این دو نفر را کماکان شیفتهٔ این جریان و سلسله می‌دانست.

3️⃣ شهید آیت معتقد بود که استعمار در برابر مبارزان اصیل، #مبارز انقلابی و بدلی به وجود می‌آورد. ایشان صراحتاً میرحسین را یک #انقلابی قلابی می‌دانست.

4️⃣ این‌ها پس از شهادت آیت، که قدرت در دستشان بود، سالگرد شهادت آیت را از تقویم‌ها حذف کردند.
 💎 آیت بصیرت (٣)

1️⃣ اسدالله بادامچیان (عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی)، که شاهد عینی بحث و جدل آیت و همفکران او با موسوی و طرفدارانش بود، لبّ کلام آیت درباره موسوی و همسرش رهنورد را چنین نقل می‌کند:

👈 آیت، موسوی را پیرو خط پیمان می‌دانست و معتقد بود این خط در نهایت به #سازش باآمریکا می‌انجامد و پیش‌بینی دقیقی هم کرد. آقای مهندس موسوی طرفدار #مصدق بود. او کاملاً شاگرد پیمان بود، بنابراین طبیعی بود که بین افکار آقای موسوی و تفکر آیت، تضاد وجود داشته باشد. آقای آیت، موسوی را فردی #التقاطی و #انحرافی می‌دانست و معتقد بود آقای موسوی در آینده #نوکر_آمریکا می‌شود و این مسئله را با همین صراحت می‌گفت”.

2️⃣ درافتادن آیت با میرحسین موسوی و حامیان او در جناح چپ، که در دهه ۶٠ جناح غالب سیاست ایران بودند، برای او بی‌تبعات نبود و او هم بعد از شهادتش به‌ سان شهید #اسدالله لاجوردی که به‌ واسطهٔ پی‌گیری پروندهٔ انفجار نخست‌ وزیری مغضوب جناح چپ بود، هدف #ترور شخصیت قرار گرفت و حتی تلاش مخلصانه و باورمندانه او را در راه تثبیت #اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، ناجوانمردانه به خط‌دهی مظفر بقایی لائیک و ضدروحانیت نسبت دادند! دشمنان آیت، حتی #شهادت او را از #تقویم جمهوری اسلامی حذف کردند!!

3️⃣ اما در سال ٨٨، بعد از حدود ٢٨ سال که گویی پرده‌ای سنگین بر نام و یاد آیت کشیده بودند، در بحبوحهٔ فتنه‌آفرینی #میرحسین موسوی و به آشوب کشیدن کشور بابت قدرت‌طلبی و تفکرات انحرافی، تازه کسانی به‌یاد طنین سخنان کوبندهٔ #سیدحسن آیت و #سیدعبدالحمید_دیالمه در مجلس اول علیه تفکرات التقاطی موسوی افتادند و #بصیرت عمیق «آیت انقلاب» بعد از حدود سه دهه دوباره تابیدن گرفت.

آیت بصیرت (۴)

1️⃣ روز ١۴ مرداد ١٣۶٠، حوالی ساعت ٧ صبح، زمانی که #سیدحسن_آیت، از خانه خارج شد تا سوار بر پیکان خود عازم مجلس شورای اسلامی شود، سرنشینان یک خودروی بنز در انتظار او نشسته بودند.

2️⃣ بنا به روایت همسر و نزدیکان آیت، او آن روز پوشه‌ای حاوی اسناد جمع‌ آوری‌شده درباره روابط #میرحسین_موسوی با تشکیلات #فراماسونری با خود داشت تا در جلسهٔ آن روز مجلس افشاء کند.

3️⃣ ابراهیم اسرافیلیان، یار و همراه قدیمی آیت، سه دهه بعد از آن واقعه، در مصاحبه با روزنامهٔ «وطن امروز» به‌صراحت از موسوی نام برد! ماجرای آن #اسناد اما داستان مفصل دیگری است که مجال دیگری را برای بازگویی طلب می‌کند.

4️⃣ اسرافیلیان ماجرای #ترور را چنین شرح می‌دهد:
👈 آیت زمانی‌که از در منزل خارج می‌شود در فاصله ٣٠ تا ۴٠ متری بنزی مشاهده می‌شود که راننده ‌آن در حال پنچرگیری است، آیت سوار اتومبیل خودش می‌شود که از جانب افراد مخفی در آن بنز توسط مسلسل ترور می‌شود و نزدیک به ۶۵ گلوله به بدنش اصابت می‌کند و هنوز جای گلوله‌ها روی در منزل او هست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

منصوری: آیت‌الله رئیسی نقطه امید ما بود

شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

شهادت‌ یکی از پاسداران سپاه البرز در مرزهای جنوب شرقی کشور

پاسدار شهید علی کبودوندی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.