سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گرفتاری آمریکا در مخمصه کرونای دلتا به روایت مقام ارشد بهداشتی این کشور

گرفتاری آمریکا در مخمصه کرونای دلتا به روایت مقام ارشد بهداشتی این کشور

رئیس‌سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از گرفتار شدن این کشور در مخمصه کرونای دلتا خبر داده و گفته تا همه مردم راضی به زدن واکسن نشوند، از این مخمصه خارج نخواهند شد.

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز در سراسر جهان از مرز 195 میلیون نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 4 میلیون و 178 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این وبگاه، آمریکا با 35 میلیون و 200 هزار مبتلا و 626 هزار فوتی کماکان بدترین وضعیت را در بین کشورهای جهان دارد. شیوع گسترده کرونای نوع دلتا در این کشور آمار مبتلایان را مجددا به شدت بالا برده است. در همین رابطه مقام ارشد بخش بهداشتی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفت، آمریکا در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» دکتر «آنتونی فائوچی»، رئیس‌سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته: «ما در مسیر اشتباه حرکت می‌کنیم». «فائوچی» همچنین از عدم استفاده از ماسک توسط برخی شهروندان آمریکا انتقاد کرده است. طبق تازه‌ترین آمار، تقریباً ۱۶۳ میلیون نفر، یا ۴۹درصد از جمعیت واجد شرایط آمریکا واکسینه شده‌اند. در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز در مورد افزایش مبتلایان به کرونای دلتا اظهار نگرانی کرده بود. والنسکی گفته بود: «داده‌های اولیه چندین ایالت نشان می‌دهد که ۹۹.۵ درصد مرگ‌ومیرهای اخیر در اثر ویروس کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند و می‌توان از طریق واکسن از مرگ‌ومیر مبتلایان جلوگیری کرد. شمار مبتلایان به کرونا  نیز در آمریکا نسبت به هفته گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است». شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز به تازگی در گزارشی به بررسی روند واکسیناسیون در آمریکا پرداخت و در گزارشی  نوشت تاکنون کمتر از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شده‌اند.
تاثیر کرونا بر آموزش دانش‌آموزان
خبر دیگر اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به عدم حضور میلیون‌ها محصل در مدارس بابت همه گیری کرونا، خواستار تداوم آموزش‌های برخط شد.
به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش» عصر یکشنبه به «ماجرای غمناک دور بودن کودکان و نوجوانان سراسر جهان از مدارس» به دلیل همه گیری ویروس کرونا  اشاره کرد و در توئیتی نوشت: «میلیون‌ها کودک و نوجوان هنوز خارج از مدرسه هستند و این باعث افزایش آسیب‌پذیری آنها برابر خشونت و فشار ذهنی می‌شود‌، در حالی که خدمات پشتیبانی بصورت آنلاین قطع شده است. سلامت روان کودکان ما باید در اولویت برنامه‌های بهبودی کرونا باشد». دبیرکل سازمان ملل پیشتر نیز گفته بود «همه‌گیری کرونا نشان داد که ما برای آینده آماده نیستیم. ما با خطرات غیرقابل قبولی مواجه بوده و در برابر تمامی تهدیدها آسیب پذیر هستیم…ما همچنان به پرداخت بهای سنگین ادامه خواهیم داد تا زمانی که امنیت جهانی و همبستگی در اولویت قرار بگیرد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.