سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فرهنگ عاشورا 

فرهنگ عاشورا 

فرهنگ عاشورا  فرازهایی از سخنان امام خمینی(ره) :

«حکومت جائرانه یزیدیان می رفت تا قلم سرخ بر چهره نورانی اسلام کشد و زحمات طاقت فرسای پیامبر بزرگ اسلام –صلی الله علیه و آله– و مسلمانان صدر اسلام و خون شهدای فداکار را به طاق نسیان سپارد و هدر دهد».

«رژیم منحط بنی امیه می رفت تا اسلام را رژیم طاغوتی و بنیانگذار اسلام را برخلاف آنچه بوده معرفی کند، معاویه و فرزند ستمکارش به اسم خلیفۀ رسول الله با اسلام آن کرد که چنگیز با ایران، و اساس مکتب وحی را تبدیل به رژیم شیطانی نمود».

«حضرت سید الشهداء – سلام الله علیه – دیدند که معاویه و پسرش دارند مکتب را از بین می برند، دارند اسلام را وارونه جلوه می دهند… اما جماعت هم بودند [ولی] مجالسشان مجالس لهو و لعب بود… فریادشان الوهیت [خداخواهی] بود و بر ضد الوهیت قیام کرده بودند، اعمال و رفتارشان شیطانی، لیکن فریادشان فریاد خلیفۀ رسول الله [بود]».

«خطری که معاویه و یزید بر [ای] اسلام داشتند این نبود که غصب خلافت کردند این یک خطر کمتر از آن بود، خطری که اینها داشتند این بود که می خواستند اسلام را به صورت سلطنت در آورند. می خواستند معنویت را به صورت طاغوت در آورند… این خطر برای اسلام خطر بزرگ بود این خطر را سید الشهداءء رفع کرد، آن سلطنت طاغوتی که اسلام را می خواست به آن رنگ درآورد. اگر توفیق پیدا می کرد اسلام یک چیز دیگر می شد، اسلام می شد مثل رژیم دو هزار و پانصد ساله سلطنت». 

«اسلامی که آمده بود و می خواست رژیم سلطنتی و امثال این رژیم ها را بهم بزند و یک سلطنت الهی در دنیا ایجاد کند می خواست طاغوت را بشکند، و «الله» را بر جای آن بنشاند اینها می خواستند که «الله» را بردارند. طاغوت را جایش بنشانند، آنها می خواستند اصل اسلام را ببرند و یک مملکت عربی درست کنند».

«سید الشهداءچون دید اینها دارند مکتب اسلام را آلوده می کنند. با اسم خلافت اسلام. خلافکاری و ظلم  می کنند و در دنیا منعکس می شود که خلیفه رسول الله این کارها را می کند. تکلیف خود دانستند که بروند و کشته شوند و آثار معاویه و پسرش را محو کنند».

«در زمان معاویه و پسر خلف او مسأله این طور بود که اینها داشتند چهرۀ اسلام را قبیح می کردند، به عنوان خلیفة المسلمین، به عنوان خلیفۀ رسول الله آن جنایات را می کردند اینجا بود که تکلیف اقتضا می کرد برای بزرگان اسلام مبارزه کنند و این چهره قبیحی که اینها دارند از اسلام نشان می دهند و اشخاصی غافل ممکن است خیال کنند که اسلام خلافتش همین است که معاویه و یزید دارند [افشا و برملا سازند]»

فرهنگ عاشورا در کلام و پیام امام خمینی(س)، ص 29- 35

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۳ ترور با یک فرمول

سه دولت، سه سپهبد شهید

چرا سپهبد شهید سیدمحمد ولی قرنی در قم دفن شد؟

دستور امام  خمینی(ره) برای محل دفن شهید سید محمدولی قرنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.