سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بیماری مشکوک دیپلمات‌های آمریکایی این‌بار در اتریش

بیماری مشکوک دیپلمات‌های آمریکایی این‌بار در اتریش

به دنبال پیدا شدن چندین مورد بیماری مشکوک موسوم به «سندروم‌هاوانا»، بین دیپلمات‌های آمریکایی در پایتخت اتریش، دولت «جو بایدن» اعلام کرد که در این مورد تحقیق می‌کند.

دولت بایدن مشغول تحقیق درباره یک سری موارد جدید مشکلات اسرارآمیز سلامتی گزارش شده از سوی چند دیپلمات و کارمند دولتی آمریکایی در شهر وین اتریش است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته این مقام‌ها برخی از علائم مربوط به این مشکلات، مشابه با علائمی هستند که نخستین بار از سوی دیپلمات‌ها و جاسوس‌های آمریکایی مستقر در شهر‌هاوانای کوبا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ گزارش شده بودند و علت دقیقی نیز برای آنها تعیین نشده بود. به گفته این مقام‌ها‌،بیش از ۲۰ مورد جدید از سوی تیم‌های پزشکی مقام‌های وزارت خارجه و نهادهای دیگر‌، از جمله پنتاگون و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در دست بررسی  قرار دارند. وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد: در هماهنگی با شرکا، ما به شدت در حال تحقیق درباره گزارش‌های مربوط به حوادث توضیح داده نشده احتمالی سلامت در میان افراد مربوط به سفارت آمریکا در شهر وین هستیم. هر کارمندی که به گزارش یک مشکل مبهم سلامتی پرداخته، مراقبت و توجه مناسب و فوری را دریافت کرده است.
به گزارش ایسنا، برخی معتقدند، این جراحت‌های مبهم که شامل آسیب مغزی می‌شوند، در نتیجه حملات با سلاح‌های مایکروویو یا امواج رادیویی بوده‌اند. با این حال، به رغم چندین سال مطالعه، هنوز اتفاق نظری در قبال اینکه چه چیزی یا چه کسی ممکن است در پشت این حوادث بوده باشند و یا اینکه آیا در حقیقت آنها از بابت حملات بوده‌اند، مطرح نشده است.کارمندان مستقر در وین، از زمانی که دولت بایدن آغاز به کار کرد، به گزارش رنج بردن از یک سری علائم اسرارآمیز پرداختند. موارد مربوط به شهر وین اتریش نخستین بار روز جمعه از سوی مجله نیویورکر گزارش شدند.این مشکل برچسب «سندروم‌هاوانا» را دریافت کرده است، زیرا اولین موارد آن، بر پرسنل سفارت آمریکا در کوبا در سال ۲۰۱۶ تاثیر گذاشتند.
افرادی که گمان برده می‌شود تحت تأثیر این مشکل بوده باشند، در مورد سردرد، سرگیجه و علائم مربوط به ضربه مغزی را گزارش داده‌اند و حتی برخی از آنها نیاز به چندین ماه معالجه پزشکی پیدا کرده‌اند.برخی از آنان از شنیدن یک صدای بلند، قبل از شروع ناگهانی علائم، شکایت کرده بودند.
بمب گذاری
خبر دیگر از آمریکا اینکه، دادستان‌های آمریکایی دو نفر را به تلاش برای بمب‌گذاری در مقر حزب دموکرات ایالت کالیفرنیا متهم کرده‌اند.
 دادستان‌ها می‌گویند، متهمان بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ (آبان 99)، برنامه‌ریزی کرده و آنها امیدوار بوده‌اند که چنین انفجارهایی می‌تواند به ایجاد جنبش‌های اجتماعی منجر شود.روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نوشت، این دو مرد از برنامه‌های پیام‌رسان برای برنامه‌ریزی جهت حمله به اماکن مربوط به حزب دموکرات استفاده کرده‌اند.نخستین جایی که متهمان قصد حمله به آن را داشته‌اند، مقر حزب دموکرات در شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیا بوده است.در بیانیه دفتر دادستانی آمریکا آمده است: «مطابق کیفرخواست صادر شده، متهمان قصد داشته‌اند از بمب‌های آتش‌زا برای حمله به اماکن مورد نظر استفاده کنند و امید داشته‌اند که این حملات به ایجاد جنبش‌ منجر خواهد شد». دستگیری این دو متهم، نشانه‌ای از قطبی شدن فضای جامعه آمریکا بعد از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.