سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گروه نجات و پرونده‌های نافرجام درایران

گروه نجات و پرونده‌های نافرجام درایران

فوق العاده خواندنی و قابل توجّه

گروه نجات و پرونده‌های نافرجام درایران (١)

1️⃣ارتش_سری (Secret Army) نام یک سریال تلویزیونی معروف از محصولات شبکه بی.بی.سی. است که بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ ساخته شد. این سریال در ابتدای دهه ۱۳۷۰به فارسی دوبله و در سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
2️⃣ داستان «ارتش سرّی» مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و فعالیت‌های یک شبکه پنهان همکار با متفقین در بلژیک است که گروه_نجات خوانده می‌شد.

3️⃣ یکی از وظایف مهم گروه، نجات خلبان‌هایی بود که هواپیمای آنان توسط آلمانی‌ها ساقط شده و یک شکار بالقوه برای گشتاپو بودند.

4️⃣ اعضای این گروه در بروكسل رستورانی داشتند و با افسران گشتاپو كه آن شهر را اشغال كرده بودند، رفتار خوبی داشتند؛ نكته‌ای كه پس از جنگ برای آنها دردسرساز می‌شود، چون مردم شهر فكر می‌كنند آنها با افسران گشتاپو دوست بوده‌اند.

5️⃣ پس از جنگ، مردم خشمگین بروکسل به این رستوران حمله کرده و آن را تخريب کردند و موی زنان شاغل در آن را به این گمان که با نازی‌ها همدست بودند تراشیدند.

6️⃣ ارتش سرّی اقدامات دیگری مانند خرابکاری، انفجار در تأسیسات، جمع‌آوری اطلاعات و… نیز انجام می‌داد.

گروه نجات و پرونده‌های نافرجام (٢)

1️⃣ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد یک گروه_نجات هستیم، البته با دایره‌ی اقدامات بسیار وسیع‌تر از گروه نجات متفقین!

2️⃣ وظیفه‌ی گروه نجات ایرانی که در مراکز مهم لانه کرده‌اند، ایجاد یک لایه‌ی حفاظتی برای تزریق نفوذی‌ها به دستگاه‌های حساس نظام»، «حفظ نفوذی‌ها» و در مواقع لزوم «نجات و فراری دادن نفوذی‌های لو رفته» بوده است.

3️⃣ این گروه با حضور و جاگیری مناسب در جایگاه‌های مهم، اقدامات چند وجهی علیه نظام انجام داده است. این تشکیلات پنهان، بارها و بارها عناصر لو رفته و سوخته شده را نجات داده و حتی سفید نموده!

4️⃣ گروه نجات که در بخش‌های حساس و مختلف نظام حضور دارند، هرگاه بخشی از شبکه_نفوذ در این سال‌ها شناسایی یا دستگیر شده، با عناوین گوناگون برای نجات آنها به صحنه آمده است.

5️⃣ گروه نجات توانسته با سوءاستفاده و توسل به قانون و یا شرع و… مانع رسیدن مسئولین به اعماق شده و در بزنگاه‌ها با اقدامات خود موفق به رهایی سوژه‌های به دام افتاده شود.

6️⃣ این گروه تا كنون برای نجات نفوذی ها از شیوه‌های مختلفی بهره گرفته است:

ایجاد کیس‌های قلابی، هو کردن پرونده‌های مرتبط با نفوذی‌ها، فضاسازی و گزارشات دروغ، بررسی سطحی و غیرعمیق پرونده‌ها و اتفاقات حساس برای حفظ شبکه نفوذی، تهدید به التهاب و بحران و تضعیف امنیت ملی درصورت پی‌گیری، اقدام به ترور و بمب‌گذاری و خمپاره‌زنی و…

گروه نجات و پرونده های نافرجام (٣)

بخشی از اقدامات معروف این خط نجات عبارتند از:

حفظ و ارتقاء بخشی از منابع ویژه ساواک در اهداف حساس و برکشیدن برخی چهره‌های خاص ساواک مانند لباف و امیدیان و…

حضور برخی پشتیبانان ‌و حامیان فرقان در تیم برخورد با آنها و عدم ریشه‌یابی و تخلیه اطلاعاتی لازم و رخنه برخی از عناصر این گروهک در دستگاه‌ها.

جذب و تزریق مسعود_کشمیری و حلقه اطلاعاتی دوستان کشمیری که بعضاً دارای سوابق مشکوک فردی و خانوادگی بوده یا دارای سابقه همکاری با ساواک بودند.

به‌کارگیری عناصر مشکوک و فاقد صلاحیت در دستگاه‌های حساس نظام و ارتقاء آنان تا سطوح عالی.

نجات و ارتباط وسیع با محمدباقرعالیخانی مسئول سیاسی شاخه سیاسی و منوچهرقربانی‌فر مسئول شاخه تدارکات و پشتیبانی کودتای_نوژه، آن‌هم در حالی‌که دارای ارتباطات وسیع صهیونیستی بودند!

فراری دادن مسعود کشمیری از عوامل تیم انفجار نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ و نجات متهمین پرونده مذکور.

حمایت از متهمین پرونده ۸ شهریور تا آن‌جا که میدان‌دار تشکیل دستگاه‌های حساس نظام می‌شوند! حلقه‌ی یاران کشمیری به‌جای مجازات، با حمایت همین حلقه‌ی حفاظتی و گروه_نجات، در مرکزیت این دستگاه‌های حساس قرار می‌گیرند!
رشد دوستان و عوامل رشد و تزریق محمودفخارزادهکرمانی (از عوامل شهادت شهید قدوسی در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰) به دادستانی!

نجات سعیدشاهسوندی از مسئولین ستاد فرماندهی انفجار ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی و جمعی از مسئولین نظام و از مسئولین اصلی شبکه نفوذ که تا آخرین گلوله در  مرصاد علیه نظام جنگیده بود.
تقلیل فتنه‌ی کوی_دانشگاه و آشوب‌های ۱۸ تا ۲۳ تیر ۱۳۷۸، به «ملوس رادنیا» معروف به «مریم شانسی» و «منوچهر محمدی» معروف به «منوچ» و خارج کردن عوامل اصلی این بحران از زیر ضربه‌ی نظام و در آخر هم خارج کردن «ملوس» و «منوچ» از ایران.
دادن اطلاعات غلط درباره‌ی دستگیری عوامل ترور شهید صیادشیرازی و برخی دانشمندان هسته‌ای.
ابهامات جدّی در بحث عوامل و آمرین ترور شهید اسدالله_لاجوردی.
ایجاد جنجال و نهایتاً آزاد کردن قبای دزد و شبکه نفوذی دخیل در ده‌ها عملیات بدنام‌ساز نظام در داخل و خارج.
ناتمام ماندن پرونده قتل‌های_زنجیره‌ای.
جازدن یک جاسوس به‌عنوان «الماس»! و نجات او از مجازات.
عدم ریشه‌یابی حمله به سفارت انگلیس، عربستان و…
حسین قاسمی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیان خاطره کارشناس کویتی از آگاهی یک راننده تاکسی در ایران:

کارشناس کویتی:اینگونه یک راننده تاکسی ایرانی به من ثابت کرد که ما کویتی‌ها به صدام …

درود خدا بر زنان محجبه .. سخت هست! اما یادگار حضرت زهراست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.