سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درخواست استقرار نیروهای آمریکایی در‌هائیتی نقش واشنگتن در ترور ژونل موئیز را تقویت کرد

درخواست استقرار نیروهای آمریکایی در‌هائیتی نقش واشنگتن در ترور ژونل موئیز را تقویت کرد

در پی ترور رئیس‌جمهور‌ هائیتی، دولت موقت این کشور خواستار استقرار نیروهای آمریکایی و سازمان ملل در‌ هائیتی شد، تا این گمانه تقویت شود که واشنگتن عامل اصلی ترور بوده است.
«ژونل موئیز» چهارشنبه گذشته در خانه‌اش در «پورتو پرنس»، پایتخت‌هائیتی، به ضرب گلوله کشته و همسرش «مارتین موئیز» نیز به شدت زخمی شده است. مقامات‌هائیتی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که تا کنون در این پرونده، ۲۶ مظنون شناسایی و ۱۷ نفر دستگیر شده‌اند. همان موقع گفته شد، در میان دستگیر شدگان، دو آمریکایی نیز وجود دارند؛ یکی از آنها ظاهرا از محافظان پیشین سفارت کانادا در پورتو پرنس بوده است. پلیس‌هائیتی نام این افراد را، «جیمز سولاژ» و «جوزف وینسنت» اعلام کرد.
از همان زمان برخی این گمانه را مطرح کردند که این ترور احتمالا کار آمریکا بوده است. به گفته برخی مقامات‌هائیتی، این ترور یک عملیات «کاملا برنامه‌ریزی شده» بوده و توسط «قاتلانی حرفه‌ای و مزدور» صورت گرفته است.
حالا این خبر منتشر می‌شود که دولت موقت‌ هائیتی به بهانۀ پیچیدگی اوضاع پس از ترور رئیس‌جمهور، خواستار استقرار نیروهای سازمان ملل و آمریکایی در این کشور شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «ماتیاس پی یر» از مقامات ارشد دولت موقت‌هائیتی، در گفت‌وگو با نیویورک تایمز، خواستار استقرار نیروهای سازمان ملل و آمریکایی در این کشور شد.
گفتنی است، روز پنج‌شنبه همه فعالیت‌ها در‌هائیتی، از پایتخت تا دیگر شهرهای مهم آن، متوقف و فرودگاه، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها و مشاغل کوچک تعطیل بوده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا دهه ۹۰ را دهه از دست رفته می‌خوانند؟/ دولت‌های روحانی چه فرصت‌هایی را از کف دادند؟

دوره هشت ساله دولتداری حسن روحانی با توجه به آمار و ارقام از جمله زمان‌هایی بود که کشورمان فرصت‌های نابی را از دست داد.

نگاهی به ۱۱ پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم

با گذشت حدود ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فضایی، تعداد پرتاب ماهواره به عدد ۱۱ رسیده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.