سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / وضعیت اضطراری در ایالت نیویورک به دنبال افزایش خشونت‌های مسلحانه

وضعیت اضطراری در ایالت نیویورک به دنبال افزایش خشونت‌های مسلحانه

فرماندار ایالت نیویورک در پی تشدید خشونت مسلحانه، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ اقدامی که اغلب درپی سوانح و بلایای طبیعی اعمال می‌شود.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند، با گسترش همه‌گیری
کرونا در شهر‌های مختلف آمریکا، آمار جنایت‌های مسلحانه هم رو به افزایش است. طبق گزارش‌های رسمی، در برخی از شهر‌های بزرگ آمریکا، این خشونت‌ها تا میزان ۷۵ درصد و گاهی بیش از آن افزایش یافته است. اما در ماه‌های اخیر، علی‌رغم کنترل نسبی کرونا در آمریکا، طبق گفته مقامات رسمی این کشور، جرایم مسلحانه همچنان رو به افزایش است.
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، در جشن‌های آخر هفته گذشته این کشور، تنها طی سه روز، بیش از 400 مورد تیراندازی رخ داده است و دست‌کم ۱۵۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند. در این میان، وضعیت نیویورک از همه ایالت‌ها اسفبارتر است. به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌.‌ان.‌ان»، در نیویورک آمار خشونت‌های مسلحانه به سطح بی‌سابقه‌ای طی سال‌های اخیر رسیده است. بنا به نوشته سی ان ان، طی سه روز(جمعه تا یک‌شنبه هفته جاری) 26 نفر در 26 تیراندازی کشته شده‌اند.مطابق این گزارش، تا این مقطع زمانی در سال جاری میلادی، آمار خشونت مسلحانه در نیویورک، نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به بازه مشابه سال ۲۰۲۰‌، افزایش داشته است. در آن مقطع، ۷۶۷ مورد تیراندازی اتفاق افتاده بود و ۸۸۵ نفر هم کشته شده‌اند.
بر اساس گزارش «واشنگتن اگزماینر»، «اندرو کومو»، فرماندار ایالت نیویورک، به دنبال افزایش خشونت‌های مسلحانه‌، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد. کومو گفت: «در تعطیلات چهارم ژوییه(13 تیر)، این ایالت شاهد ۵۱ مورد تیراندازی بوده است».فرمان وضعیت اضطراری، ۱۴۰ میلیون دلار در اختیار برنامه‌های مقابله با خشونت مسلحانه قرار خواهد داد.این فرمان همزمان با گزارش‌ها از افزایش قربانیان خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا صادر شده است. شمار این قربانیان، به 200 نفر رسیده است. به گزارش ایسنا‌، فرماندار نیویورک همچنین گفت، دستور اجرایی او منجر به ایجاد اولین دفتر رسیدگی به خشونت مسلحانه آمریکا در داخل وزارت بهداشت ایالت نیویورک می‌شود و استدلال کرد که افزایش تیراندازی‌ها، به سطح یک «وضعیت اضطراری برای سلامت عمومی» رسیده است.کومو اظهار داشت:«ما از یک همه گیری به سمت یک همه‌گیری دیگر رفتیم. ما از کووید به سمت همه گیری خشونت مسلحانه رفتیم. تعداد افراد بیشتری از خشونت مسلحانه نسبت به کووید، می‌میرند»
تهدید علیه روسیه
خبر دیگر از آمریکا اینکه، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، طی پیامی تهدیدآمیز، به رهبران روسیه گفت، حمله باج‌خواهی که ظاهرا از خاک روسیه صورت گرفت، خسارتی «جزئی» در آمریکا داشت، اما واشنگتن توانایی حمله متقابل را دارد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، شاخه‌ای از گروه «ریویل» نزدیک به 200 شرکت و کسب و کار را در آمریکا هدف حملات سایبری خود قرار‌داد. این گروه می‌گوید که سیستم‌های خراب شده را به ازای دریافت ۷۰ میلیون دلار رمز ارز، باز می‌کند و دولت بایدن هم از شرکت‌ها خواسته تا چنین پولی پرداخت نکنند.این حمله‌،شرکت‌هایی را هدف قرار‌داده که خدمات فناوری برای دیگر شرکت‌ها دارند و امواجی را در سراسر جهان ارسال کرده و صدها سوپرمارکت را در اروپا تعطیل کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز هشدار داده بود که اگر ثابت شود روس‌ها پشت این حملات بوده‌اند، به آن پاسخ خواهد داد.
مخفی کاری
رویترز نیز از آمریکا گزارش داد‌،«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، پیامی اعتراضی از دو عضو کنگره دریافت کرده است که در آن از او خواسته‌اند در تعیین آمار تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات و درگیری‌های نظامی آمریکا، دقت به خرج دهد. در این پیام اعتراضی برآورد شده است، میزان تلفات احتمالا پنج برابر گزارش‌های رسمی صادر شده از سوی پنتاگون است و آنها این برآورد را از تعدادی منابع مستقل، به دست آورده‌اند.
سناتور« الیزابت وارن» و «روخانا» دو عضو کنگره هستند که به بیانیه ماه گذشته پنتاگون اشاره کردند که کشته شدن ۲۳ غیرنظامی و ۱۰ زخمی را در عملیات افغانستان، عراق و سومالی در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.