سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پایگاه آمریکا در سوریه کمتر از 24 ساعت توسط نیروهای مقاومت موشکباران شد

پایگاه آمریکا در سوریه کمتر از 24 ساعت توسط نیروهای مقاومت موشکباران شد

نیروهای مقاومت پایگاه اشغالگران آمریکایی را در شرق سوریه با دست کم هشت فروند موشک هدف قرار‌دادند. در این حمله، شماری از تفنگداران آمریکایی و شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا، مجروح شدند.

نیروهای مقاومت یک پایگاه آمریکا را در میدان نفتی «العمر»،واقع در استان دیرالزور سوریه، با هشت فروند موشک هدف قراردادند. درپی این حمله غافلگیرانه، آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند که به کسی آسیب نرسید. اما، بعدا مشخص شد که این حمله به جراحت شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان کرد تحت حمایت آنها انجامید و علاوه‌بر آن، تعدادی خودروهای زرهی به آتش کشیده شدند. خبرنگار اسپوتنیک از استان «حسکه» (شمال شرق سوریه) در این خصوص گزارش داد که هفت تن از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به« نیروهای دموکراتیک سوریه» از جمله یک عضو ارشد این شبه‌نظامیان، به بیمارستان شهر «الشدادی» در جنوب استان حسکه منتقل شدند. بر اساس این گزارش، پس از رسیدن مجروحان به بیمارستان، نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان بیمارستان یادشده و اطراف آن را محاصره کردند. یک منبع نزدیک به شبه نظامیان کرد در مورد آمریکایی‌ها نیز به خبرنگار اسپوتنیک گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی مستقر در پایگاه العمر، بر اثر این حمله مجروح شدند، اما تعداد آنها مشخص نیست. این گزارش در حالی منتشر شد که «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی، طی توئیتی، مدعی شد که این حمله، تلفات جانی و خسارت مادی بر جای نگذاشته است.
پیش از این حمله، سازمان حشد‌الشعبی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ساعت دو بامداد دوشنبه گذشته، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از محل‌های استقرار نیروهای حشد‌الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار‌دادند. بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر منجر شد. این افراد در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به خاک عراق بوده‌اند. آمریکایی‌ها یک منطقه مسکونی در حومۀ «بوکمال» را نیز بمباران کردند.این حمله هم به شهادت یک کودک و جراحت چهار تن دیگر منجر شد.
حملات آمریکا با محکومیت شخصیت‌ها و مقامات مختلف از جمله «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد المکصوصی» فرمانده تیپ ۱۴ حشد‌الشعبی عراق، که مقر نیروهای تحت فرمانش هدف قرار گرفته است، اظهار داشت: این حمله با بمبی به وزن یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم، به همراه چندین پهپاد و جنگنده از سوی نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.
تشییع شهدای حشد‌الشعبی
هزاران نفر از مردم بغداد دیروز ضمن مشارکت در مراسم تشییع شهدای حشدالشعبی در منطقۀ «جادریۀ»، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل » سر دادند.
به نوشته منابع عراقی، در این مراسم، شخصیت‌ها و فرماندهان مطرح مقاومت عراق، از جمله «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «فالح الفیاض» رئیس‌سازمان حشدالشعبی، «ابو فداک المحمداوی» رئیس‌ستاد کل نیروهای سازمان حشد‌الشعبی و «هادی عامری» رئیس‌ائتلاف فتح نیز حضور داشتند. تشییع کنندگان به هنگام ورود ابو فداک، با استقبال از وی، شعار دادند «ای ابوفداک انتقام بگیر.» حاضران در این مراسم، جنایت اشغالگران آمریکایی در حمله به مقر حشدالشعبی را محکوم کردند.
آن‌ها همچنین، از گروه‌های مقاومت عراق خواستند «پاسخی ویرانگر» به آمریکا بدهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

با نوایی متأثر از آیات قرآن

ويدئو/ دل‌ها در محضر خدا مطمئن می شود

شعر/ ساحلی در محضر دریا نشست

ويدئو/ یادتان می آید او اینجا نشست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.