سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با 95 درصد آراء

پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با 95 درصد آراء

مردم سوریه با مشارکت 75 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به حضور «بشار اسد» در پست ریاست جمهوری، رای مثبت دادند و با این مشارکت گسترده خود، تیر آخر را به توطئه‌های آمریکا در سوریه زدند.

سوریه ماجرای عجیبی را تجربه می‌کند؛ ماجرایی که سمت و سوی آن را نه تنها آمریکایی‌ها و غربی‌ها، بلکه حتی کارشناسان بی‌طرف هم این گونه پیش‌بینی نمی‌کرده‌اند. پیش از این، آمریکا و کشورهای اروپایی رسما علیه انتخابات موضع گرفته و حتی علیه آن، بیانیۀ مشترک صادر کرده بودند. واشنگتن برای اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند، شرایط تحریمی سختی را علیه مردم سوریه اعمال کرده بود. با این حال، به گفته رسانه‌های مختلف، مشارکت مردم در انتخابات روز چهارشنبه، بسیار چشمگیر و گسترده بوده است. تحلیلگران می‌گویند که این مشارکت بسیار معنا دار است و مردم از غربی‌ها می‌خواهند توطئه علیه نظام و ملت سوریه را تمام کنند و به مداخلات خودشان در این کشور پایان دهند. این در حالی است که همین دیروز خبر رسید، اروپا مردم سوریه را به خاطر حضور پرشور در انتخابات، تنبیه کرد؛ به گزارش خبرگزاری‌ها، اتحادیۀ اروپا تحریم‌ها علیه ملت سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد! اروپا و آمریکا حامیان بزرگ رژیم‌های دیکتاتوری در منطقه، مثل عربستان و امارات، هستند.

رای 95 درصدی به بشار اسد

«حموده صباغ»، رئیس‌پارلمان سوریه، دیروز اعلام کرد، بشار اسد با کسب بیش از 95 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروز شده است. رئیس‌پارلمان سوریه که در یک کنفرانس خبری حرف می‌زد، گفت که 14 میلیون و 239 هزار(75 درصد) شهروند سوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده‌اند و بشار اسد توانست 13 میلیون و 540 هزار و 360 رای به دست بیاورد و این رقم، معادل 95/1 درصد آرای اخذ شده است.

جشن و پایکوبی مردم سوریه

دیروز در پی اعلام پیروزی بشار اسد در انتخابات، مردم سوریه در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند. سوری‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، این مشارکت گسترده را پیروزی ملت سوریه دانستند و از آمریکا و غربی‌ها خواستند به مداخله در امور داخلی سوریه و به تحریم‌ها پایان دهند.

تبریک گویی به بشار اسد

دولت‌های ایران، روسیه و چین، پیروزی بشار اسد را به او تبریک گفتند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، دیروز ضمن تبریک به بشار اسد، اظهار داشت: «چین و سوریه دوستان سنتی خوبی هستند. چین قویاً از سوریه در محافظت از حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود، حمایت می‌کند». «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، نیز طی پیام جداگانه ای، پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت و بر حمایت مسکو از دمشق در مبارزه با تروریست‌ها، تقویت ثبات سیاسی و باز‌سازی‌ این کشور تأکید کرد. وزارت خارجه روسیه هم با انتشار بیانیه‌ای، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را گامی مهم در راستای تقویت ثبات داخلی این کشور خواند و از مواضع غرب در این زمینه شدیدا انتقاد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس (کارگر)

اعلام لیست ۱۶ نفره ائتلاف امنا در دور دوم انتخابات

اسامی ۱۶ نامزد ائتلاف امنا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.