انتخاب از جمله ویژگیهای خاص نع بشر است که او را از سایر موجودات عالم متمایز میکند و بابت همین نوع انتخاب او هست که رتبه بندی ودرجه میگیرد زیرا طبق قانون الهی برای هر شیء درعالم درجه ایست .
اما انچه که انسان باید دراین میان بیشتر نگران آن باشد این است که انسان در رهن انتخاب خود است زیرا هر عملی را که انجام میدهد براساس انتخاب خود اوست و اگر خداوند میفرماید :
کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهينَةٌ (38) مدثر
(آري) هر کس در گرو اعمال خويش است،
حال باید بداند که تا قیامت گردن او درگرو انتخابیست که کرده وعملیست که براساس این انتخاب نموده .
جالب است که قران کریم یک استثنا دراین جا اورده و بعد از این ایه بلافاصله میفرماید الا اصحاب الیمین
براستی اصحاب الیمین چه چیزی را انتخاب کردند که مانند دیگر بندگان نیستند و ازاین قايده مثتثنی هستند ؟
بله انها کسانی هستند که گردنشان در گرو نفسشان نیست واز ان آزاد هستند واین میسر نمیشود الا به انتخاب راه ومسیر ولایت
سلام علیکم
انتخاب از جمله ویژگیهای خاص نع بشر است که او را از سایر موجودات عالم متمایز میکند و بابت همین نوع انتخاب او هست که رتبه بندی ودرجه میگیرد زیرا طبق قانون الهی برای هر شیء درعالم درجه ایست .
اما انچه که انسان باید دراین میان بیشتر نگران آن باشد این است که انسان در رهن انتخاب خود است زیرا هر عملی را که انجام میدهد براساس انتخاب خود اوست و اگر خداوند میفرماید :
کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهينَةٌ (38) مدثر
(آري) هر کس در گرو اعمال خويش است،
حال باید بداند که تا قیامت گردن او درگرو انتخابیست که کرده وعملیست که براساس این انتخاب نموده .
جالب است که قران کریم یک استثنا دراین جا اورده و بعد از این ایه بلافاصله میفرماید الا اصحاب الیمین
براستی اصحاب الیمین چه چیزی را انتخاب کردند که مانند دیگر بندگان نیستند و ازاین قايده مثتثنی هستند ؟
بله انها کسانی هستند که گردنشان در گرو نفسشان نیست واز ان آزاد هستند واین میسر نمیشود الا به انتخاب راه ومسیر ولایت