سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نامزدهای نزدیک به دولت پشت درب انتخابات متوقف شدند

نامزدهای نزدیک به دولت پشت درب انتخابات متوقف شدند

هیچ یک از نامزدهای اصلی مورد حمایت جریان نزدیک به دولت، شرایط حضور در انتخابات را نداشته‌ و با نظر مساعد شورای نگهبان تنها صلاحیت دو تن از نامزدهای جریان حامی دولت با شرایط حداقلی احراز شده است.

خبرها حاکی است که با نظر شورای نگهبان افراد زیر به عنوان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری تایید صلاحیت شده‌اند: رئیسی، جلیلی، زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی، رضایی، همتی و مهرعلیزاده.

به گزارش رجانیوز، این بدان معناست که هیچ یک از نامزدهای اصلی مورد حمایت جریان نزدیک به دولت، شرایط حضور در انتخابات را نداشته‌ و با نظر مساعد شورای نگهبان تنها صلاحیت دو تن از نامزدهای جریان حامی دولت با شرایط حداقلی احراز شده است.

اسامی افراد تایید صلاحیت شده نشان می‌دهد که شورای نگهبان در این دوره با هدف افزایش مشارکت و شور انتخابات بنای تایید حداکثری نامزدها را داشته اما با این حال کاندیداهای جریان دولت حتی از حداقلی‌ترین شرایط قانونی نیز برخوردار نبوده‌اند.

اطلاع قبلی این جریان از پرونده‌های متعدد اقتصادی و امنیتی این کاندیداها این گمانه را تقویت می‌کند که حامیان دولت با قبول باخت پیش از انتخابات، صرفا علاقمند بوده‌اند که هزینه رد صلاحیت چهره‌های اصلی خود را بر شورای نگهبان تحمیل کرده و باعث کاهش مشارکت مردم در تشکیل دولت آینده شوند. 

با این حال رویه شورای نگهبان در عمل به مرّ قانون در عین لحاظ شرایط لازم برای شکل‌گیری انتخاباتی پرشور، و همچنین شجاعت این شورا در رد صلاحیت کاندیداهای مساله‌دار بسیار قابل تقدیر است.

در چنین شرایطی وظیفه اصلی نیروهای انقلابی تمرکز بر امیدبخشی به جامعه برای حضور پای صندوق رای و افزایش مشارکت مردم در تشکیل دولتی قوی خواهد بود. 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفراندوم ۱۲ فروردین در اسناد لانه جاسوسی آمریکا؛ “بی‌شک خمینی رفراندوم را خواهد بُرد!”

لانه جاسوسی آمریکا در حدفاصل ۱۵ بهمن ۵۷ الی ۱۲ فروردین ۵۸

قدردانی وزیر کشور از رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب

2 دیدگاه

  1. برای مردم چند پرسش اساسی پیدا شده که امید است پاسخ های صحیح و مناسب هم مشخص شود؛ مثلا:
    آقای دکتر علی لاریجانی سالهای متمادی عضو اصلی شورایعالی امنیت ملی ج. ا. ا. بوده، و بالطبع نیک میداند که طبق مصوبه شورایعالی امنیت ملی مسؤلی که فرزندش در کشورهای خاص و دشمن مانند آمریکا است، به هیچ وجه حق ندارد نامزد ریاست جمهوری شود!
    خوب به چه حقی دکتر علی لاریجانی می رود و ثبت نام میکند و کاندید ریاست جمهوری میشود؟
    به قوانینی که آگاه است بی اعتناء است؟ یا رعایت قوانین در مورد خودش را قبول ندارد؟ یا با این رفتارش فضاسازی علیه میهن مان میکند؟ و یا خوراک تبلیغاتی برای دشمنان ایران مظلوم تدارک می بیند؟…
    جناب آیت الله صادق لاریجانی که سالها عضو رسمی شورایعالی امنیت ملی و در مصدر رییس قوه قضاییه بوده و بالبع از قانون یاد شده مطلع هم بوده چرا برآشفته شده و توییت زده که دشمنان از آن علیه شورای نگهبان و نظام بهره می برند؟
    چرا این دو برادر که هریک سالها رییس قوه ای بوده اند اینچنین آب به آسیاب دشمنان جنایتکار و سفاک میهن مظلوم مان میریزند؟ مگر ما خطایی مرتکب شده ایم که مستحق چنین سیلی ناجوانمردانه از سوی این آقایان هستیم؟
    آیا با این عمل شان عملکرد چندین سالانه خود را زیر سؤال نبرده اند که اینان التزام به قانون ندارند و این به ظاهر متخصص ها ” ه را از ب تشخیص نمیدهند!!”
    لذا اگر کشور با مشکلات عدیده مواجه شده قبل از دشمن، تقصیر بر گردن این مدیران ارشد بی کفایت لجباز است…

  2. بقول قدیمی ها: عروس بلد نیست به رقصه. میگه دیوار کجه!
    اینگونه مدیران بی عرضه و ناتوان نظام، ناتوانی بارز خودشان را نادیده گرفته اشکالات و مشکلات را به دشمن نسبت میدهند…
    در حالیکه در همین فضا امثال سردار سلیمانی محبوب دلها نیز بودند و مدیریت می کردند و بسیار هم موفق و کارآمد بودند
    جا دارد دادستانی بعنوان مدعی العموم وارد شود و محاکمه کند که شما که از این قانون مطلع بودید چرا ثبت نام کردید و بعد جوسازی کردید که چرا شورای هشیار نگهبان مانع شده!
    وزیر کشور هم مقصر است چون او هم عضو شورایعالی امنیت ملی است ولی رفاقت وزیر کشور با علی لاریجانی سابقه دار است و سالها معاون ایشان بوده…✔✅

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.