سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / خواص میوه ی توت

خواص میوه ی توت

به نام خداوند حکیم:

الان فصل انواع توت هست، دلم نیومد این مطلب ننویسم،
توت در انواعش یک میوه به غایت لطیف و مهربان با دستگاه گوارش به طوری که از بدو ورودش به دهان و با جویدن و تماس با پرزهای زبان پاکسازی خودش را در دستگاه گوارش آغاز می کند و این هم به لحاظ خواص آنتی اکسیدانی و هم به لحاظ صورت نوعیه و شکل خلقتش که دارای دانه های فراوان و پرزهای ریز می باشد و تاثیر گذاری همزمان این دو خاصیت تاثیرات بسزایی در خروج مواد التهابی و سموم و رادیکالهای چسبیده به پرزهای دستگاه گوارش دارد و در طول زمان و مصرف به مدت سه هفته توانایی بلغم زدایی در عروق انتهایی را خواهد داشت.

توت با ایجاد اسهالی معتدل در انواع مزاج ها باعث ریزش پرزهای آتروفی شده و ملتهب در قله پرزهای روده شده و با ایجاد تحریک در عضلات صاف خروج اینها رو تسهیل میکند.

لازم به ذکر است که زمانیکه قله پرزها به طور غیر تهاجمی ریزش می کند سلولهای بنیادی در پایه پرز تحریک به ساخت و با اثر مجاورتی بر سلولهای تخصص یافته کناریشان منجر به تولید دفنسین که یک آنتی بیوتیک طبیعی است خواهد شد. در نتیجه فرد پس از مصرف صحیح هم مواد التهابی و پرزهای فرسوده را از دست میدهد و هم مرز ورودی اپتلیلی روده به بدنش حاوی ضد باکتریهای طبیعی خواهد شد.

وقتی اسهال به وسیله دارو ایجاد می شود در صورت مداومت علاوه بر قله های پرز قسمتهای انتهایی هم آسیب می بیند اما توت به جهت خاصیت بارزش این را در تعادل نگه میدارد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

CNN: ایران قدرت بزرگ علمی خواهد شد

پژوهشکده رویان

روده تحریک پذیر در کودکان خطرناک است؟

سندروم روده تحریک پذیر در کودکان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.