سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کمپینی با 2 هزار امضا: انتقاد به سکوت مسؤولان در برابر رقص‌های خیابانی/ زنگ خطر تغییر هویت فرهنگی

کمپینی با 2 هزار امضا: انتقاد به سکوت مسؤولان در برابر رقص‌های خیابانی/ زنگ خطر تغییر هویت فرهنگی

جمعی از شهروندان با راه‌اندازی کمپینی درباره «انتشار کلیپ‌های رقص خیابانی در فضای مجازی» خواستار برخورد قاطع با مسببان آن شدند.

کمپینی با موضوع «برخورد قاطع با عوامل رقص‌های خیابانی» در «فارس من» به ثبت رسیده است، در این کمپین، مخاطبان عنوان کرده‌اند: واقعاً جای تأسف دارد که در زمان وقوع منکرات علنی، مانند همین منکری که مطالبه ما در مورد آن ثبت شده است، عده زیادی از شهروندان تماشاگر بوده و با سکوت خود به زیر پا گذاشته شدن حکم خدا رضایت داده و خودشان را شریک در گناه عاملان منکر می‌کنند. این در حالی است که شاهد فعالیت آزادانه رقاصان خیابانی و وقوع هنجارشکنی‌های فرهنگی و اخلاقی در سطح شهرهای ایران اسلامی هستیم که زنگ خطر تغییر هویت فرهنگی را به صدا در آورده است.

در این راستا خبرنگار بخش «فارس من» نیز طی تماسی با سردبیر سوژه به گفت‌وگو پرداخت. این سردبیر درباره اینکه اخیراً کلیپ‌های کوتاهی در فضای مجازی با حرکات ناموزون در سطح شهر در حال پخش است، گفت: سکوت در برابر حرکات غیراخلاقی و به دور از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، خاطر شهروندان مؤمن و ولایتمدار را جریحه‌دار کرده است، در سایه بی‌تفاوتی و عدم نظارت و اهمال برخی از مسئولین مرتبط با امنیت اخلاقی جامعه، اخیراً قاب‌های متفاوتی از پدیده ضدفرهنگ رقص خیابانی در شهرهای مختلف دیده می‌شود. به راستی چرا باید خیابان‌های عریض و طویل شهرمان بهترین مکان برای نشر این بی‌بندوباری باشد؟

وی اضافه کرد: وجه تلخ‌تر ماجرا آنجایی است که علاوه بر سکوت و بی‌تفاوتی گروهی از مردم، بخشی از نیروهای مسئول حفظ امنیت اخلاقی کشور نیز اقدام و موضع‌گیری صحیح در رابطه با این موضوع نداشتند. قطعاً اگر نسبت به هر پدیده‌ای از جانب سکانداران امنیت جانی، مالی و اخلاقی مردم اقدام صحیح و به موقع انجام نگیرد، آن جامعه علاوه بر استحاله فرهنگی و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی فراوان و گسترش جرم و جنایت‌های آزادانه، از پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف اعم از علمی، اقتصادی، صنعتی و.. نیز باز می‌ماند.

این مخاطب اظهار داشت: جدا از وظیفه تک‌تک مسلمانان در جامعه اسلامی، جهت انجام وظیفه شرعی نهی از منکر خود، حکومت اسلامی هم در این مورد وظایفی دارد، همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با فرماندهان نیروی انتظامی در مورد لزوم ضمانت کردن نظام اسلامی برای برقراری حاکمیت ارزش‌های الهی در جامعه فرمودند: اگر مؤمنین، پرهیزکاران، معتقدین و پایبندان به ارزشهای الهی و اسلامی، احساس کردند که محیط اجتماعی برای آنها محیط مطلوب و قابل تنفّسی است، معلوم می‌شود که در این جامعه، ارزشهای الهی حاکم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که شاهد هستیم در حال حاضر، محیط اجتماعی برای ما محیط مطلوب و قابل تنفسی نیست. ما از نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر و بدون هیچ ملاحظه‌ای، با عوامل این منکراتِ علنی برخورد جدی کرده و آن‌ها را به مجازات برسانند تا درس عبرتی برای سایر عوامل مزدور غربی شده و دیگر هرگز به خودشان اجازه انجام چنین منکرات قُبح‌شکنی در جامعه اسلامی را ندهند.

لازم به ذکر است؛ رعایت حجاب، پوشش و عفاف یکی از بزرگترین شاخص‌های ارزش انسانی و یکی از آشکارترین نشانه‌های سلامت جوامع اسلامی است. از سوی دیگر حفظ عفت عمومی نه تنها فریضه‌ای واجب است، بلکه اهتمام برای رعایت آن از مصادیق دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه‌ای همگانی و متقابل بوده که بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است. بنابراین اجرای قوانین در این راستا علاوه بر استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی ثمرات و دستاوردهای نیکویی برای جامعه در پی خواهد داشت.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۱۵۰روز کودک‌کشی در میان سکوت مدعیان حقوق بشر

۱۵ تن از کودکانی که روز گذشته در بیمارستان‌های غزه شهید شدند، از گرسنگی جان داده‌اند

خود روحانی عامل اعتراضات خیابانی در سال ۹۶ بود/ الان هم تائید صلاحیت بشود شانسی برای پیروزی ندارد/ اگر چهره‌های مطرح اصلاح طلب در تهران تائید بشوند و لیست بدهند، باز اصلاح طلبان رای نمی‌آورند

صوفی گفت: اگر آقای روحانی در انتخابات خبرگان هم تائید می‌شد، مردم به ایشان اقبال نمی‌کردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.