سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / داوود اوغلو: اردوغان ترکیه را به سمت استبداد برد

داوود اوغلو: اردوغان ترکیه را به سمت استبداد برد

نخست‌وزیر سابق دولت «رجب طیب اردوغان»، او را متهم کرد که ترکیه را به سمت استبداد سوق داده است.

«احمد داوود اوغلو» رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که در حال تبدیل کردن ترکیه به یک کشور استبدادی است. او در مصاحبه با یک روزنامه یونانی اعلام کرد، تصمیماتی که در پی کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ گرفته شده، ترکیه را به سمت استبداد بیشتر سوق داده است.

رئیس‌حزب «آینده» گفت که رویکرد فعلی دولت آنکارا، ترکیه را از مدل دموکراسی فاصله می‌دهد. او افزود، دولت امروز مسئول فضای ترس در کشور است. آنها ابتدا ترس را گسترش می‌دهند و سپس، از برنامه اقدام حقوق بشر صحبت به میان می‌آورند.

داوود اوغلو همچنین طرح اردوغان درخصوص تغییر قانون اساسی را به عنوان حرکتی از سوی دولت برای تغییر اخبار روز توصیف کرد و گفت: دولت باید در تعیین قانون اساسی مدنی، که مورد بحث است، صریح باشد. ما اساساً با قانون اساسی ۱۲ سپتامبر مخالف هستیم.

مردم ترکیه سال ۲۰۱۷ به تغییرات قانون اساسی رای مثبت داده‌اند و این کشور، به رغم واکنش شدید احزاب مخالف و منتقدان، از یک دموکراسی پارلمانی به یک سیستم ریاستی سوق داده شد.

اردوغان طبق سیستم جدید، در سال ۲۰۱۸ با اختیارات گسترده اجرایی، که احزاب مخالف آن را « رژیم یک نفر» توصیف کرده‌اند، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

گفتنی است، احمد داوود اوغلو از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و در زمان ریاست جمهوری اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه بوده است. او همچنین، از سال 2009 تا 2014 وزیر خارجه این کشور بوده است. اما، چند سالی است که اختلاف نظر اساسی با اردوغان پیدا کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادعاهای نادرست حسن روحانی درباره قرارداد نافرجام توتال و فاز ۱۱ پارس جنوبی

اظهارات حسن روحانی رئیس دولت نا امید گذشته

ترکیه ۱.۵ میلیارد دلار از گردشگران ایرانی وان درآمد کسب کرد

سفر بیش از یک میلیون نفر به شهر وان ترکیه، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.