سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تشییع پیکر خلبان «بیرجند بیک‌محمدی» در حرم رضوی

تشییع پیکر خلبان «بیرجند بیک‌محمدی» در حرم رضوی

پیکر مطهر خلبان شهید دفاع مقدس، شهید بیرجند بیک محمدی در حرم رضوی توسط خدام امام رضا(ع) تشییع و گرد ضریح مطهر طواف داده شد.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در اول آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت، تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد. آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، او به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیاتهای مختلف حضور داشت. سرانجام این خلبان شجاع در ششم خردادماه سال ۱۳۶۷  در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک‌محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دیشب از آقا چی خواستی که زود جوابشو گرفتی حاجی؟

حاج محمود کریمی

این آداب و مناسک در حرم رضوی ریشه شیعی ندارد

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.