سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هرگاه آمریکا و متحدانش در یمن شکست می‌خورند خواستار توقف جنگ می‌شوند

هرگاه آمریکا و متحدانش در یمن شکست می‌خورند خواستار توقف جنگ می‌شوند

انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا و متجاوزان، زمانی که در برخی جبهه‌ها شکست می‌خورند، خواستار صلح و توقف جنگ در این جبهه‌ها می‌شوند.

هر زمان که انقلابیون یمن در برابر متجاوزان سعودی به پیروزی و پیشرفت‌هایی می‌رسند، جامعه بین‌الملل اصل جنگ را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس می‌شوند. در یک هفته اخیر، انقلابیون یمن پیشروی‌های زیادی در «مأرب» داشته‌اند و این شهر در آستانه آزاد‌سازی قرار دارد. این مسئله بار دیگر فشارها را بر انصارالله در جهت توقف پیشروی‌ها، بیشتر کرده است. به گزارش ایسنا، « محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت، نیروهای مسلح به پیشروی در مأرب ادامه می‌دهند.

وی افزود:«رهبری ائتلاف عربی در مأرب حضور دارد. اگر کشورهای متجاوز با توقف جنگ در همه جبهه‌ها موافقت کنند، انصارالله درگیری‌ها را متوقف می‌کند، اما این کشورها خواستار توقف جنگ در جبهه‌هایی هستند که در آنها شکست خورده‌اند، نه در همه جبهه‌ها. آمریکا و کشورهای متجاوز فرآورده‌های نفتی را از یمن منع و مراکز انسانی را تهدید می‌کنند.» البخیتی گفت:«کشورهای متجاوز توقف جنگ و برقراری صلح جامع را رد می‌کنند. آنها اطمینان دارند که انصارالله در این جنگ پیروز است.»

از سوی دیگر، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش «انصارالله» یمن در سخنرانی خود به مناسبت اولین جمعه ماه رجب، ضمن اشاره به نیت واقعی آمریکا در پرونده یمن، تأکید کرد که نبرد ارتش یمن در استان مأرب و هر استان دیگر این کشور، جنگ با اهالی این استان‌ها نیست. الحوثی تأکید کرد:«اظهارات کشورهایی که دست به عادی ‌سازی با رژیم صهیونیستی زده‌اند، درباره موجودیت دشمن و دلیل وفاداری خود به آن، توجیهاتی پوشالی هستند.» وی تأکید کرد که اولویت واشنگتن «توانمند‌سازی»

اسرائیل در منطقه و تحکیم کنترل بر آن است. وی با اشاره به اینکه «نبرد در مأرب یا در هر استان دیگر، جنگ با مردم این استان‌ها نیست»‌، تأکید کرد:« اهالی استان مأرب در هویت ایمانی با ما مشترک هستند و تنها چند نفر از مردم در حال جنگ تحت امر سعودی‌ها هستند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید آمریکایی دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکا،

خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی

خیزش سراسری در دانشگاه‌های مختلف آمریکا و دیگر نقاط جهان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.