سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افشاگری بزرگ اندیشکده «رند»؛ آمریکا در عراق و سوریه غیرنظامیان زیادی را کشته است

افشاگری بزرگ اندیشکده «رند»؛ آمریکا در عراق و سوریه غیرنظامیان زیادی را کشته است

یک‌اندیشکده آمریکایی ضمن اعتراف به اینکه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در عراق و سوریه بیش از حد غیر نظامی کشته است، تلاش کرد که این کشتار را نا خواسته و سهوی جلوه دهد.

اندیشکده آمریکایی «رَند کورپوریشن» طی یک پژوهش جدید، اعتراف کرد که نیروهای پنتاگون در عراق و سوریه بیش از حد غیر نظامیان را کشته‌اند. این‌اندیشکده در ادامه، به مقامات واشنگتن توصیه کرد یاد بگیرند که طی عملیات‌ در خارج از کشور، از تلفات افراد غیرنظامی بکاهند و خسارت‌های ثانویه را کاهش دهند! هر چند افشاگری‌اندیشکده رند در‌باره ابعاد جنایات آمریکا، اتفاقی مهم است، ولی تلاش این‌اندیشکده برای غیر عمدی جا زدن کشتار غیر نظامیان نیز قابل تامل است. به گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها به طور عمدی و به شیوه نازی‌های زمان جنگ جهانی دوم، غیرنظامیان عراقی و سوری را می‌کشته‌اند، تا در دل همه رعب ایجاد کنند.

رند در این گزارش به پنتاگون توصیه کرد، نیروهای مشترک(آمریکا و متحدان) باید دکترین هدفگیری خود را تغییر دهند و روند هدفگیری خود را کارآمدتر کنند.

بر اساس آمارهای رسمی اشغالگران آمریکایی، از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد، ۱۳۱۹ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه کشته شده‌اند. در همین حال، یک نهاد غیر‌دولتی موسوم به «جنگ‌های هوایی» مستقر در انگلیس برآورد کرده است که تعداد تلفات غیرنظامیان احتمالا ۱۰ برابر بیشتر از رقم اعلام شده باشد و به بیش از ۱۳ هزار غیرنظامی برسد.

چتر امنیتی برای داعش

«جبار المعموری» رئیس‌اتحادیه علمای مسلمان در دیاله، اعلام کرد که آمریکا یک چتر امنیتی برای بیش از ۱۰ هزار داعشی در سوریه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بیش از 10 هزار تروریست داعشی در مناطق مشخص سوریه و اغلب در نزدیکی مرزهای عراق حضور دارند. نیروهای آمریکایی یک چتر امنیتی برای این عناصر ایجاد کرده‌اند و مانع هرگونه عملیاتی برای نابودی کامل این عناصر می‌شوند. این در حالی است که تروریست‌ها برای امنیت سوریه و به طور کلی خاورمیانه، خطر محسوب شده و عامل تنش دایمی در این منطقه استراتژیک از جهان هستند. به گزارش خبرگزاری فارس، المعموری گفت: خاورمیانه در سایه وجود عناصر داعشی‌، روی آرامش را نخواهد دید و ۷۰ درصد حملات تروریستی در عراق، توسط این تروریست‌ها و از طریق نفوذ به داخل صورت می‌گیرد. داعشی‌ها با عبور از مرزهای سوریه‌، خود را به «استان‌های» الانبار، صلاح الدین و دیاله می‌رسانند و دست به حملات انتحاری علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می‌زنند. وی افزود: جهانیان باید از خطرات برنامه‌های آمریکا در سوریه و حمایتش از خطرناک‌ترین سازمان تروریستی، که عامل جنایات وحشتناک در عراق، سوریه و سایر کشورها است، آگاه شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.