سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بازگشت کارخانه تولید پارچه چادری به چرخه تولید، بعد از 9 سال

بازگشت کارخانه تولید پارچه چادری به چرخه تولید، بعد از 9 سال

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: یک کارخانه تولید پارچه چادر که پس از ۹ سال تعطیلی با ۱۲۰ نیرو از چرخه تولید خارج شده بود، این روزها با بیش از ۲۶۰ نیرو به چرخه تولید بازگشت که تولیدات آن با سایر تولیدات خارجی قابلیت رقابت خواهد داشت و سعی داریم کشور را در حوزه چادر به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسانیم.

غلامرضا حسن‌پور‌، ‌در دیدار با آیت‌لله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در سفرهای استانی با پیگیری‌های انجام شده واحدها و اصناف متعددی به چرخه تولید بازگشته‌اند و این مسئله در سال جهش تولید با قوت دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از نتایج سفرهای استانی بسیج اصناف احیای یک کارخانه مهم است که بسیج اصناف کارخانه تولید پارچه چادر در اصفهان را بعد از ۹ سال تعطیلی احیا کرد و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: امروز نیاز ما در کشور برای چادر بیش از ۹۰ میلیون متر مربع است که ۱۰ میلیون آن در شهرکرد تامین می‌شود و کارخانه‌ای که در اصفهان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد روزانه بیش از ۵ میلیون متر تولید خواهد داشت که باقی آن در سایر مراکز نیز تامین و بخشی هم توسط واردات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که بسیج اصناف در سال جاری با قوت روی آن کارهای اثربخشی انجام داد تولید ماسک استاندارد است و با توجه به نیازی که در کشور وجود داشت امروز خوشبختانه علاوه بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی به صادرات ماسک هم دست پیدا کرده‌ایم.

حسن‌پور گفت: در ابتدای بیماری کرونا کشور تنها ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کرد ولی با حمایت‌های بسیج اصناف امروز بیش از ۵۰۰ کارگاه بزرگ در سطح کشور روزانه ۵۰۰ میلیون ماسک تولید می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازگشت 7000 کارخانه و کارگاه به چرخه تولید در دولت سیزدهم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

بتن پارچه ای، راه حل جلوگیری از هدر رفت آب

شرکت دانش بنیان با همکاری قرارگاه خاتم ، نشت آب نهرهای کشاورزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.