سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حسن خمینی(سال ۹۹): هیچ چیزی مثل مشکل معیشت مردم و فقر نمی‌تواند به سستی پایه‌های نظام منجر شود

حسن خمینی(سال ۹۹): هیچ چیزی مثل مشکل معیشت مردم و فقر نمی‌تواند به سستی پایه‌های نظام منجر شود

حسن خمینی فراموش کرده، اما حافظه تاریخی مردم ایران به یاد دارد که چه کسانی در حمایت از روحانی پیام‌های ویدئویی منتشر می‌کردند. و طبیعتاً نزد مردم، جرم کسانی که آنها را به انتخاب مجدد روحانی فرا می‌خواندند، کمتر از دولتمردان نخواهد بود.

چند سالی بیشتر نمی‌گذرد که با حمایت‌ها و جملات غلوآمیز به مردم وعده داده بودند که حل مشکلات‌شان در گرو پیروزی روحانی است. اما حالا نه تنها حاضر نیستند مسئولیت عملکرد وی را بر عهده بگیرند که حتی با ادبیاتی اتهام زننده به نظام در خصوص مشکلات مردم هشدار می‌دهند. حسن خمینی در کنار محمد خاتمی از جمله این افراد هستند.

یکی از پدیده‌هایی که مردم در طول دولت حسن روحانی با آن مواجه بوده و هستند، عدم مسئولیت پذیری و فرار از پاسخگویی کسانی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، مردم را به انتخاب روحانی فرا می‌خواندند. اما اکنون که سفره مردم تنگ‌تر و جیبهایشان خالی شده، مواضعی اتخاذ می‌کنند که وضعیت کنونی اقتصاد کشور و معیشت مردم، ارتباطی به اقدامات گذشته آنها ندارد.

صبح امروز سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس جمهور با آرمانهای امام خمینی(ره)، از وضعیت معیشتی مردم ایران ابراز تأسف کرده و گفته است: هرکسی دلسوز کشور است این را می‌داند که هیچ چیزی در حال حاضر مثل مشکل معیشت مردم، گرانی، بیکاری و فقر نمی تواند به سستی پایه های نظام منجر شود. برای اینکه بزرگترین شاهد پیروزی انقلاب، کارآمدی نظام است.»

البته که حسن خمینی درست می‌گوید. کیست که نداند فقر و وخامت اوضاع اقتصادی یک کشور، می‌تواند بنیان‌های یک نظام را تهدید کند. اما سوالی که باید از وی پرسید این است که مقصر وضعیت کنونی معیشت مردم چه کسانی هستند؟

بیست و نهم اردیبهشت ماه سال 96، سه روز پیش از آغاز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سید حسن خمینی با انتشار یک پیام ویدئویی ضمن اعلام حمایت از حسن روحانی مردم را به انتخاب مجدد حسن روحانی دعوت کرد. او در پیام خود خطاب به مردم گفت: همه با هم یکبار دیگر به دولت روحانی اعتماد کنیم.

او حتی رفع مشکلات معیشتی مردم را هم در گرو رای آوری روحانی دانسته و گفته بود: «اقتصاددان های بزرگ کشور نیز نسبت به توانمندی برنامه و عمل دولت شهادت داده اند و همین امر می تواند ذهن و جان ما را مستحکم کند تا اعتماد مجددی به این دولت داشته باشیم و با رأی به آقای روحانی آینده کشورمان را رقم بزنیم.»

 

اظهارات سید حسن خمینی در حمایت از روحانی| دانلود فیلم 

اما اکنون، با محرز شدن ناکارآمدی دولت روحانی، حسن خمینی نیز بجای عذرخواهی از ملت ایران بابت حمایتش از روحانی، عَلَم انتقاد از وضع موجود برداشته است!

شاید سید حسن خمینی فراموش کرده و یا دوست دارد فراموش کند، اما حافظه تاریخی مردم ایران خوب به یاد دارد که چه کسانی در حمایت از حسن روحانی پیام‌های ویدئویی منتشر می‌کردند و طبیعتاً نزد مردم، جرم کسانی که آنها را به انتخاب مجدد روحانی فرا می‌خواندند، کمتر از دولتمردان نخواهد بود.

گفتنی است این رویه اصلاح طلبان در ماه‌های پایانی دولت روحانی توسط محمدخاتمی هم پیگیری شده است. برخی معتقدند برخلاف تصور خاتمی و حسن خمینی این گونه سخنان منجر به این نخواهد شد که مردم آنها را از دولت روحانی-جهانگیری و عملکرد آن به صورت جداگانه تحلیل کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هشدار گاردین درباره افزایش فقر میان خانوارهای انگلیسی

افزایش فقر میان مردم این کشور و خطرات آن برای کودکان هشدار داد.

سید حسن خمینی و مخالفت با نظرات امام ره

سیدحسن خمینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.