سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / بازپخش/معرفت به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه – (مقدمه)

بازپخش/معرفت به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه – (مقدمه)

بسم الله الرحمن الرحیم

در حال حاضر ما در دوران غیبت هستیم و هنوز آخرالزمان حوادث شروع نشده است، لذا باید معرفتمان را نسبت به مقولات مختلف از جمله نسبت به ولادت امام زمان(عج) تقویت کنیم. اگر بخواهیم در تاریخ جلو بیاییم، ابتدا با ولادت حضرت، سپس با دوران کودکی و بعد با دوران غیبت صغری و غیبت کبری ایشان مواجه می‌‌شویم، لذا ما باید قبل از آخرالزمان با این دوران ها آشنا شویم تا در قبال مولایمان در صحنه های پیش رو رفتاری داشته باشیم که سرافراز و سربلند شویم.

لذا یکی از بحث‌‌های مهم درباره‌ی مهدویت، بحث ولادت امام زمان(عج) است. ماجراهای ولادت امام­ زمان(عج) اگر چه در کلام شیعیان وجود دارد، اما متناسب با عجایب آن در کتب و مقالات علماء و اندیشمندان اسلامی و شیعی توضیح داده نشده است و بلکه در برخی اذهان، شکل افسانه‌گونه‌ای به خود گرفته است و در هیچ منبعی توضیحی برای آن یافت نمی شود.

 با مطالعه ماجرای ولادت امام ­زمان(عج) این سوال به ذهن انسان متبادر می شود که آیا داستان های مطرح شده در ماجرای ولادت امام­ زمان(عج) صحیح است؟ یا اینکه افسانه هستند؟ کدام قسمت های آن درست است و کدام قسمت های آن نادرست است؟ آیا معیاری برای سنجش درستی و یا نادرستی آنها داریم؟ و در آثار دانشمندان،‌ نویسندگان و دیگر اقشار فعال در زمینه‌ی مهدویت، توضیحی منطقی و عقلانی در این زمینه وجود دارد؟ یا اینکه فقط به ذکر ماجراهای مربوطه بسنده شده کرده اند؟

در این فرصت با توکل بر خدا، قصد داریم ابتدا ماجراهای مربوط به ولادت امام زمان(عج) را نقل کرده و سپس به ایجاد سوالاتی می‌پردازیم و قصدمان زیر سوال بردن و نفی ماجراها نیست، بلکه سعی ‌می‌کنیم ابتدا پاسخ دانشمندان شیعه و مستشرقین را در این خصوص بیان نموده و پس از بیان شاخصه های پاسخ منطقی به عجایب ماجرای ولادت امام زمان(عج) ،ابتدا از منظر روایات ورود خواهیم کرد و با طرح یک نظریه مهم، عجایب ولادت مولا را پاسخ خواهیم داد. سپس ماجرای ولادت را از منظر قرآن بررسی نموده و بر اساس همین نظریه­، از قرآن­ کریم پاسخ های مستحکم و موجهی را ارائه خواهیم کرد. از خداوند متعال می طلبیم تا کمک‌‌مان کند که به این بخش از عرصه‌ی معارف مهدوی بپردازیم و مورد رضایت مولایمان امام­ زمان(عج) واقع گردد.

 

در ادامه هر هفته سه شنبه ها به تفصیل این بحث پرداخته و به قدر وسع به این معرفت خواهیم پرداخت..

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در مورد مسئله‌ی مهدویّت و امام زمان (سلام الله علیه) حرف گفتنی بسیار است

با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

یک دیدگاه

  1. یعنی چه ادامه دارد؟!!
    چند هفته این ادامه دار بودن طول می‌کشد؟
    مطلب را کامل آماده کنید سپس ادامه دار وار پخش کنید…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.