سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / انواع نفوذ از نگاه رهبر معظم انقلاب

انواع نفوذ از نگاه رهبر معظم انقلاب

کیفیت 144 کیفیت 240 کیفیت 360

راهنمای دانلود

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

جوزپ بورل

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم

    عمر جریان نفوذ به قدمت عمر خود انسان است بدین معنی که اولین نفوذ درعرصه حیات توسط ابلیس لعین در مسیر فکری وعملکرد حضرت ادم ع رخ داد و با نفوذ در مسیر فکری او توانست تصمیم سازی مدنظرش را درشخصیت آدم ع به انجام رسانده و بزرگترین تحول درمسیر بشریت را موجب شود وآن همان هبوط بود .

    قران کریم دراین باره اینگونه پرده برمیدارد که :

    وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلا مِنْها رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونا مِنَ الظّالِمينَ (35) بقره.

    قرار شد که آدم ع دربهشت هرچه میخواهد بخورد اما به آن درخت نزدیک نشودکه دراین صورت از جمله ظالمین خواهد شد .
    اما …

    فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمّا کانا فيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِي اْلأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتاعٌ إِلي حينٍ (36)بقره

    پس شيطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و آنان را از آنچه در آن بودند، بيرون کرد. و (در اين هنگام) به آنها گفتيم: «همگي (به زمين) فرود آييد! در حالي که بعضي دشمن ديگري خواهيد بود. و براي شما در زمين، تا مدت معيني قرارگاه و وسيله بهره برداري خواهد بود.»

    طبق ایه شیطان توانست ادم ع وهمسرش را به گمراهی کشانده موجب خروجش از بهشت آرامش خود شد . اما چطور ؟ با استفاده از کدام روش نفوذ ؟

    بنظرمیاد از روش (تکذیب ) استفاده شده چون به ادم ع گفت من به تو نصیحت میکنم که اگر ازمیوه های این درخت بخوری تا ابد هم مالک این بهشت خواهی شد وهم خالد وجاوید دراینجا خواهی ماند. واین شد که موجبات عدم فرمانپذیری ازخداوند که همانا مقصد شیطان بود فراهم شد و باتوجه به نبود عزم در ادم ع مقدمات هبوط آدم وهمسرش به همراه ابلیس ایجاد شد.

    چنانچه ملاحظه میشود مهمترین رخدادهای بشری درطول تاریخ از روش نفوذ درمتن تفکرانسانها رخ داده است که قران کریم بما از روشهای نفوذ پذیری انسان بخوبی یاد کرده که با بررسی بعمل آمده برخی ازسرفصلهای این روشهای نفوذ درانسان عبارتند از :

    *تگذیب یعنی دروغ پنداشتن گاهی اوقات با استفاده ازاین روش امر حقی را باطل جلوه میدهند مثل جریان غسب فدک

    *تحریف یعنی جابجا کردن کلام از جایگاه معنایی و کاربردی خوردش مثل تحریف واژه ولی و ولایت

    *تقلیب یا قلب معنی یعنی عوض کردن معنی مفاهیم مفهوم طهارت را بی عرزگی قلمداد کردند ودروغ گویی را زرنگی معرفی میکنند

    *تکفیر یعنی پوشانیدن حق مانند انکه حقانیت ولایت وعصمت اهل بیت پیامبر را پوشانده واجازه ندادند این حق به همه بشریت برسد

    *تزیین یعنی زیبا جلوه دادن یک امر غلط وگناه مانند مانندزیبا جلوه داده شدن جریان گندم ری که باعث شد ابن سعد دچار چنان خطای راهبردی درطول تاریخ بشر شود

    *تسویل یعنی این همانی مثلا ربا همانند معامله است یا زنا همان ازدواج است واین خود به تنهایی توانسته نوع بشر را درمسیر رسیدن به امر تزکیه که لازمه کسب تعالیم کتاب و حکمت است زمین گیر شده است.

    لذا درهر نفوذی که در طول تاریخ بشر رخ داده یکی ازاین روشهایی که قران یاد کرده حتما حضور و بروز داشته و به نوعی دخالت داشته ویا خواهد داشت.

    جادارد تا با مطالعه دقیق روی این نوع از آسیب شناسی قرانی نسبت به تجهیز وتقویت آگاهی وکسب بصیرت زمینه بروز نفوذ ظلالت وگمراهی را درخود وجامعه خود همت وعزم لازم را اعمال نماییم .تا مانند پدرمان آدم ع از بهشت خود را گم نکنیم و آن بهشت گمشده خود را که موعود حتمی و منظور الهی از خلقت ماست را دریابیم انشالله

    یاعلی مدد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.