سرخط خبرها

دانشمند رهیافته سنگاپوری:اگر واقعاً علوم را مطالعه می کنید ، باید به یک خالق اعتقاد داشته باشید

به عنوان یک دانشمند ، یینگ ده ها جایزه دریافت کرده است و صدها مقاله علمی در زمینه خود منتشر کرده است. وی در حال حاضر آزمایشگاه NanoBio را در آژانس علوم ، فناوری و تحقیقات سنگاپور اداره می کند. وی به عنوان یکی از ۵۰۰ مؤثرترین مسلمان جهان معرفی شد.

 پروفسور جکی یینگ (متولد ۱۹۶۶) محقق نانوتکنولوژی که در سنگاپور زندگی می کند. او به همراه تیم خود سریعترین ابزار تست ویروس کرونا (Covid-19) را تولید کرده است.

جکی یینگ در تایوان متولد شد اما وقتی کودک بود والدینش به سنگاپور مهاجرت کردند و در آنجا مشغول به تحصیل شد. او زمانی که در این کشور زندگی می کرد به اسلام گروید و می گوید: “اگر واقعاً علوم را مطالعه می کنید ، باید به یک خالق اعتقاد داشته باشید.”

 

من نسبت به سایر مذاهب کنجکاو بودم

پروفسور جکی یینگ تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سنگاپور به پایان رساند. وی در یک مدرسه ابتدایی چینی تحصیل کرد.

در آن زمان او هیچ دوست مالزیایی نداشت، پس از این او در یک دبیرستان شرکت کرد که از نظر فرهنگی متنوع تر بود. در آن زمان بود که او فهمید که در واقع ادیان مختلفی وجود دارد.

پروفسور جکی می گوید این برای زمانی بود که او نسبت به دین بسیار کنجکاو شده بود. من همیشه به هدف و معنای زندگی علاقه مند بودم. و در دین ما پاسخهای بسیاری به این سؤالات می یابیم. “

 

باید یک خالق وجود داشته باشد

از سالهای دبیرستان شروع به تحصیل در مورد دین و نیز در مورد اسلام کرد. و هنگامی که سی سال داشت ، به اسلام گروید.

پروفسور جکی یینگ در پاسخ به سؤال از ارتباط اسلام و علم ، پاسخ می دهد که اسلام به ما می آموزد که به دنبال دانش باشیم. او می گوید ، از طریق دانش علمی ، می توانیم برای جوامع خود بسیار مفید واقع شویم.

اگرچه این بسیار مهم است که: «دانش علمی بارها و بارها به وجود خدا اشاره می کند. بنابراین فکر نمی کنم مشکلی بین آنها (علم و دین) وجود داشته باشد. “

جدی گرفتن علم و استفاده از آن به پروفسور جکی یینگ کمک کرده است تا حقیقت – خالق – در ورای آنچه را که مطالعه می کرده است را ببیند.

 

اسلام ساده است

استاد جکی یینگ می گوید قبول اسلام برای او دشوار نبود. او توضیح می دهد که برخلاف سایر مذاهب ، اسلام یک دین ساده است. و همین سادگی پذیرش اسلام را برای وی آسان کرد. پروفسور جکی ادامه می دهد ، سایر مذاهب دارای مفاهیم پیچیده ای هستند که پذیرش آنها دشوار است.

با این وجود ، مردم علاوه بر این سادگی ، از کشف دانش شگفت انگیز در اسلام بسیار شگفت زده می شوند.

او می گوید: “وقتی من برای اولین بار قرآن را باز کردم ، برای من مشخص بود که این کتابی بسیار ، بسیار خاص و خارق العاده است.”

 

خدمت به بشریت

استاد جکی پس از اجرای اولین عمره ، شروع به پوشاندن سر خود کرد. این ارتباط او با اسلام و اعتقاد او به خدا را قبل از همه نشان می دهد.

به عنوان یک دانشمند ، یینگ ده ها جایزه دریافت کرده است و صدها مقاله علمی در زمینه خود منتشر کرده است. وی در حال حاضر آزمایشگاه NanoBio را در آژانس علوم ، فناوری و تحقیقات سنگاپور اداره می کند. وی به عنوان یکی از ۵۰۰ مؤثرترین مسلمان جهان معرفی شد.

پروفسور جکی یینگ نمونه ای زیبا از چگونگی مشارکت مسلمانان در توسعه ، تحقیق و علم امروز است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.