سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / مرد مسیحی که بخاطر اخلاق پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) مسلمان شد

مرد مسیحی که بخاطر اخلاق پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) مسلمان شد

فرد مسیحی شب میهمان پیامبر(ص) شدند. هنگام سحر، پیامبر(ص) برای ادای فریضه نماز صبح و عبادت به مسجد رفتند، زمانی که به منزل بازگشتند، متوجه شدند، میهمان از آنجا رفته است ولی صلیب خود را در خانه پیامبر(ص) جا گذاشته است.

روزی یک فرد مسیحی به مدینه النّبی آمد و میان مردم درخواست کمک و غذا کرد. عده‌ای #صلیب او را دیدند و از او دوری کردند، ولی پیامبر(ص) او را به خانه خویش بردند؛ مقداری شیر تهیه کردند و برای فرد مسیحی آوردند. فرد مسیحی گفت: ای مرد این غذا مرا سیر نمی‌کند. پیامبر(ص) فرمودند: برای تو غذای دیگری فراهم می‌کنم. فرد مسیحی شب میهمان پیامبر(ص) شدند. هنگام سحر، پیامبر(ص) برای ادای فریضه نماز صبح و عبادت به مسجد رفتند، زمانی که به منزل بازگشتند، متوجه شدند، میهمان از آنجا رفته است ولی صلیب خود را در خانه پیامبر(ص) جا گذاشته است.

 

حضرت متأثر شدند و به دنبال فرد مسیحی می‌گشتند تا صلیب او را پس دهند. چند روز بعد #پیامبر (ص)، فرد مسیحی را به طور اتفاقی در کوچه‌های مدینه دیدند، پیامبر(ص) فرمودند: کجا رفتی؟ من در فکر غذای بهتری برای تو بودم! چرا صلیب را هم در خانه من جا گذاشتی؟

فرد مسیحی سؤال کرد یا #محمد! تو این سجایای اخلاقی را از کجا آموختی؟ من یک شب میهمان تو بودم نه تنها صلیب بلکه #قلبم را هم در خانه تو جا گذاشتم. هر چقدر خواستم از خانه تو فاصله بگیرم، دیدم، جانم نمی‌رود. حضرت فرمودند: اینها، دستورات الهی است. انسان باید میهمان را گرامی بدارد. فرد مسیحی عرض کرد: چگونه می‌توانم مسلمان شوم؟ پیامبر #شهادتین را به او آموختند و او مسلمان شد.

منبع خبرگزاری فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.