سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / خدمت در منازل بیماران کرونایی حاشیه مشهد توسط پرستار بسیجی

خدمت در منازل بیماران کرونایی حاشیه مشهد توسط پرستار بسیجی

یک پرستار جهادی می‌گوید: پس از طرح «مسجد سنگر سلامت» در منطقه امیرآباد مشهد، با هماهنگی پایگاه بسیج شهید مطهری مشغول به فعالیت شدم و خدمات پرستاری را در منازل بیماران کرونایی به‌صورت رایگان انجام می‌دهم.

حمید تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: من دانشجوی سال آخر پرستاری و از بسیجی‌های قدیمی پایگاه بسیج شهید مطهری در منطقه امیرآباد هستم که پس از طرح «مسجد سنگر سلامت» در این طرح مشغول به فعالیت شدم.

این پرستار جهادگر عنوان کرد: دوستان بسیجی با من تماس گرفتند و مطرح کردند که پس از شناسایی بیماران کرونایی در منطقه اگر بیمار نیازمندی به مراقبت‌های پرستاری در منزل نیاز داشت برایشان انجام دهم و من هم پذیرفتم.

وی افزود: بیش از ۴ سال است که با پایگاه بسیج امیرآباد در ارتباط هستم و فعالیت دارم ولی برای بحث تخصصی پرستاری هرگاه بیماری نیاز داشته باشد با من تماس گرفته می‌شود.

تقوی در رابطه با خدمات قابل ارائه بیان کرد: موارد پرستاری که برای بیماران انجام می‌شود در زمینه اکسیژن‌تراپی و وصل سرم و تزریقات و همچنین آموزش‌هایی در زمینه استفاده و عدم استفاده از مواد غذایی است.

این پرستار جهادگر تصریح کرد: فعالیت من با توجه به تعداد بیمارانی است که در پایگاه شناسایی می‌شوند و این‌گونه نیست که روزانه ساعات خاصی به فعالیت بپردازم.

وی ادامه داد: بیشتر هدف این است که با توجه به شلوغی درمانگاه‌ها و سردی هوا بیماران کرونایی نیازمند از منزل خارج نشوند و اعمال پرستاری‌شان در منزل انجام شود تا از انتشار آلودگی هم پیشگیری شود.

تقوی مطرح کرد: در حال حاضر نیروی پرستاری پایگاه هلال احمر در ملک‌آباد هستم و اگر در روزهایی که سر شیفت هستم از سوی پایگاه برای بیماران تماس گرفته شود چند ساعتی مرخصی گرفته و برای انجام فعالیت‌های پرستاری به مشهد می‌روم و سپس بازمی‌گردم.

این پرستار جهادگر نسبت به سختی‌ها و مشکلات موجود عنوان کرد: چون کار به صورت جهادی است تمام این موارد را با وجود سختی‌هایش پذیرفتم و تا کنون به مشکلی برنخوردم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صلاح الدین سواری، نوجوانی که داوران محفل را حیرت زده کرد

تلاوت فوق العاده حافظ کل قرآن صلاح الدین سواری

اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳

پاسدار بسیجی شهید مدافع حرم بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.