سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / محسن رضایی: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری‌زاده متعلق به ناتو است+ تصاویر سلاح
شهید فخری زاده

محسن رضایی: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری‌زاده متعلق به ناتو است+ تصاویر سلاح

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه به شهادت رسیدن شهید محسن فخری‌زاده گفت: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری‌زاده مورد استفاده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری در ساختمان مرکزی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گزارش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره امنیت کشور و به‌ویژه شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده گفت: سرلشکر باقری درباره شهادت شهید فخری‌زاده گفت که سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی در ۱۰ سال اخیر بارها به‌دنبال ترور این شهید بودند اما موفق نمی‌شدند اما در اقدام اخیر با استفاده از فناوری‌های جدید و تیربار هوشمند لیزری که با ماهواره کار می‌کرد و همچنین اطلاعات دقیقی که از مسیر حرکت و انحراف از جاده اصلی تهران به سمت آبسرد صورت گرفت، دست به این اقدام زدند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شلیک با تیربار صدا خفه‌کن انجام شد و وقتی تیرها شلیک می‌شد هم محافظان و هم خود شهید و خانواده شهید صدای گلوله را نمی‌شنیدند بنابراین توانستند او را به شهادت برسانند.
محسن رضایی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که برای یافتن عاملان صورت گرفته است. سرلشکر باقری توضیح دادند پیشرفت‌های خوبی را به او گزارش داده‌اند و بنابر اعلام سرلشکر باقری سلاح استفاده در ترور شهید فخری‌زاده مورد استفاده ارتش ناتو است.

شهید فخری زاده با این سلاح نظامی ترور شد /«تیربار اتوماتیک» چگونه کار  می‌کند؟ +عکس - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی

تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند

شهید فخری زاده با این سلاح نظامی ترور شد /«تیربار اتوماتیک» چگونه کار  می‌کند؟ | ساعدنیوز

نصب سامانه Arrow 12 بر روی وانت

از جمله ویژگی‌های تیربارهای اتوماتیک، مجهز بودن آنها به دوربین‌های هدفگیری در شب و روز است  که در کنار کامپیوترهای محاسباتی مانند کامپیوتر محاسبه بالستیک گلوله، به افزایش دقت آنها کمک قابل توجهی می‌کند.

هدایت این تیربارها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از کنسول‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

این سامانه در حقیقت ترکیبی از تیربار با سیستم‌های مراقبتی شامل دوربین‌های اپتیکی و حرارتی به منظور هدفگیری در شب و روز و مسافت‌یاب لیزری است که قابلیت عمل در تمام شرایط آب و هوایی را در بُرد مؤثر تیربار دارد

سلاح‌ مورد استفاده در ترور شهید فخری زاده - جهان نيوز

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

منصوری: آیت‌الله رئیسی نقطه امید ما بود

شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

شهادت‌ یکی از پاسداران سپاه البرز در مرزهای جنوب شرقی کشور

پاسدار شهید علی کبودوندی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.