سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شهادت دانشمند عزیز کشورمان دکتر اردشیر حسین پور

شهادت دانشمند عزیز کشورمان دکتر اردشیر حسین پور

اکنون که شهادت دانشمند عزیز کشورمان دکتر اردشیر حسین پور رسما اعلام میشود، با دور به روح پاک این شهید پیش کسوت، تعدادی از جملاتی که از این شهید والا مقام است ودر آن زمان در ویژه نامه دانشگاه منتشر شده بود ،به دوستان و دوستداران ایران عزیز اسلامی تقدیم میشود. لطفاً این جملات را به دقت بخوانیم و مورد تامل قرار دهیم و بفهمیم که ابن جان نثاران راه عزت و اعتلای ایران ،چه تفکر و منش و سلوکی داشته اند.


ایران در آینده نزدیک، بیشتر قدر آنها را خواهد فهمید و تاریخ ،نام و یاد این وارستگان و مجاهدان عرصه علم و دانش و اقتدار کشور را به زیبایی ثبت خواهد کرد.


خداوندا تو شاهد باش که اگرچه دلمان برای تک تک این شهیدان والامقام خون است؛ اما بر خود میبالیم که در عصری زندگی می کنیم که به برکت روح بیداری دینی و خودباوری اسلامی که محبوب قلبها و قرنها امام خمینی کبیر در این ملت دمید ، پس از قرنها سکون و سکوت و رکود و خودباختگی شاهان وابسته، جهش و شکوفایی علمی در کشورمان به نقطه‌ای رسیده که برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین گردیده است.


بیچاره دشمن خارجی و بیچاره تر مزدوران داخلی آنها که به این ترور های کور دل بسته اند و نقشه محو و نابودی این حرکت علمی اقتدار آفرین را دارند .


غافل از این که به تعبیر زیبا و شیوا و حکیمانه ی خلف صالح خمینی کبیر ، امام خامنه ای این مصلح علمی جهان معاصر در بیانیه گام دوم، خون شهیدان هسته‌ای زمینه ی انقلاب علمی کشور را فراهم کرده است. …..
هر گل که گردد زین باغ پرپر
هر تن که گردد بی دست و بی سر
بذر هزاران گل فشاند اندر این سرزمین
به فرموده شهید بهشتی مظلوم :
ما راست قامتان جاودانه ی تاریخ خواهیم ماند … و
روزی خواهد رسید که جهانیان بگویند به راستی اینها پیشتازان راه حق و حقیقت اند.
زنده و جاوید باد یاد شهیدان ما
مرده ی مطرود باد دشمن ایران ما
خسروی

99/09/12

اردشیر حسین پور (١ دی ۱۳۴١ – ۲۶ دی ۱۳۸۵) دانشمند و استادیار دانشگاه و متخصص در الکترو مغناطیس بود.او  یکی از دانشمندان برنامه هسته‌ای ایران بود. او در حال کار بر روی پروژه هسته‌ای اصفهان و همچنین تدوین طرح ساخت بزرگترین مجتمع فیزیک اتمی خاورمیانه بود که پس از درگذشت وی بررسی این طرح ادامه نیافت. برخی رسانه‌های غربی ادعای ترور وی را مطرح کرده‌اند

افشای اولین ترور هسته‌ای کشور پس از ۱۴ سال | نام و تصویر دانشمندی که توسط موساد ترور شد - همشهری آنلاین

……..

 وزیر علوم دولت اصلاحات، در صفحه اینستاگرام خود تصاویری منتشر کرد و نوشت: «در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۵، دکتر اردشیر حسین‌پور استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیواکتیو توسط عوامل موساد ترور شد.

در آن زمان ترور این دانشمند برجسته هسته‌ای از سوی مقامات تکذیب شد (که سیستم اطلاعاتی زیر سئوال نرود!) و او به عنوان مورد گازگرفتگی معمولی، غریبانه به خاک سپرده شد!

۱۳ آذر ۱۳۹۹

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسانی به منافقین می‌گفتند: «فرزندان مجاهد؟»

خطای عمدی نهضت آزادی در شب قبل از انفجار حزب جمهوری

سلام خدا بر امیرسپهبد شهیدعلی صیاد شیرازی

صیاد دل ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.