سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وضعیت مزرعه موشک‌های بالستیک ایرانی

وضعیت مزرعه موشک‌های بالستیک ایرانی

وضعیت مزرعه موشک‌های بالستیک ایرانی

 : شهر موشکی سپاه پاسداران سال ها قبل به سرخط اول رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد . ایران یکی از معدود کشورهای جهان با توانایی ساخت و پرتاب موشک از سیلوهای زیرزمینی است که این پیشرفت‌ها همه و همه حاصل تحریم‌هایی است که قرار بود ما را عقب بیندازد؛ اما نه تنها عقب نینداخت، بلکه سکویی شد برای جلو رفتن؛ آن هم با سرعتی باورنکردنی.
 ، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل محل بحث و جنجال بوده و دشمنان با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند همواره تلاش کرده‌اند علاوه بر اعمال فشار با تحریم، راهکارهای دیگری مانند خرابکاری صنعتی، تمرکز بر نقاط ضعف، ترور دانشمندان و پیدا کردن اماکن و نقاط پایگاه‌های موشکی ایران را هم دنبال کنند تا در صورت بروز جنگ احتمالی، بتوانند با ضربه زدن به پایگاه‌های موشکی ایران، آن را از کار انداخته و برگ برنده ایران را از چرخه عملیاتی خارج کنند.
در مزرعه موشکی موشک‌های بالستیک درون یک کپسول پرتاب عمودی موشک قرار می‌گیرند و سپس این کپسول درون گودالی در زمین قرار می‌گیرد و روی آن را با خاک پر و یا به عبارتی آن را دفن می‌کنند. موشک‌های سپاه پاسداران از سامانه پرتاب عمودی شلیک گرم استفاده می‌کنند؛ به طوری که در ثانیه‌های نخست شلیک، ابتدا گاز و آتش حاصل از احتراق موتور موشک از دریچه‌های تخلیه فوقانی، خاک‌های ریخته شده به روی کپسول را کنار می‌زند و مسیر حرکت به بیرون از کپسول را باز خواهد کرد.
شهرهای موشکی سپاه پاسداران که چالشی بزرگ برای غرب بودند؛ حالا با وجود مزرعه موشکی در حاشیه قرار می گیرند و این یعنی غوز بالا غوز برای آمریکا و دار و دسته‌اش. زیرا اگر تاکنون آنها با استفاده از پایش تصاویر ماهواره‌ای و رصد تحرکات و جابجایی لانچرهای شلیک قادر به کشف محل استقرار و شلیک موشک‌های بالستیک و یا پایگاه‌ها، شهرهای موشکی زیرزمینی و یا مراکز موشکی بودند، از این پس به دلیل آنکه کوچک‌ترین اثر و یا ردی از کپسول‌های شلیک موشک مدفون شده در زمین وجود ندارد، قادر به کشف مکان دپو و شلیک موشک‌های بالستیک نخواهند بود و این یعنی هر لحظه و هر جا احتمال خراب شدن موشک‌های ایرانی روی سر دشمنان.
مزرعه موشکی ایران چیست؟ - تابناک | TABNAK

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به یابنده ظریف غربگدا مژدگانی اعطا خواهد شد

سکوت مرعوبین آمریکا در قبال عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران

کاریکاتور/ پاسخ تنبیهی

کارتونیست: سیدمحمدرضا موسوی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.