سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گوشه ای از خدمات(؟!) رضا شاه به ایران

گوشه ای از خدمات(؟!) رضا شاه به ایران

پاسخ شبهه👇👇

متاسفانه، با توجه به کوتاهی یه سری مسئولین که بویی از مسلمانی نبرده اند، و لکه ی ننگ جامعه ی اسلامی می باشند، عده ای به جای کمک از راه صحیح به جامعه، سعی در پاک نشان دادن رژیم فاسدپهلوی دارند…

به همین منظور، جهت اطلاع این عده که گذشته ی نزدیک خود را فراموش کرده اند، گوشه ای از خدمات(؟!) رضا شاه به ایران را اشاره می کنیم،

باشد که بیاندیشند:

⭕️جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن آن به ترکیه

⭕️کشتار و تبعید بیش از 24 هزار نفر از مردم ایران

⭕️دستور کشف حجاب

⭕️امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش های زیادی از ایران

⭕️بخشیدن کل اروند رود به عراق و زمینه آغاز جنگ تحمیلی

⭕️نسل کشی در تبریز و ویران کردن آثار باستانی و کتاب های مردم تبریز

⭕️موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی جنگ انگلیس

⭕️مخالفت با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشورها

⭕️جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه

⭕️جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت 3 هزار کیلومتر در سال 1317

⭕️با جدایی دشت ناامید از ایران سرچشمه رود هیرمنداز سیستان و بلوچستان خارج و سیستان تبدیل به ریگزار شد.

⭕️غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور این سند این روستاها به نام خود

⭕️ممنوعیت عزاداری سالار شهیدان در ماه محر و صفر

⭕️شهادت روحانیون به نام ایرانی همانند (شهید مدرس به جرم مخالفت با فعالیت های ضد انسانی رضاشاه) کشتن شعرا، روشنفکران و ادیبانی همچون فرخی یزدی، میرزاده عشقی، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه

⭕️تبعید نقاش نامی ایرانی کمال الملک به بیابان های نیشابور

⭕️قتل عام و مجروح شدن بیش از 1500 تن از مردم عادی مشهد در مسجد گوهرشاد به جرم اعتراض به بخشنامه‌ی اجباری شدن کلاه‌فرنگی برای ایرانیان (کلاه‌شاپوی فرانسوی)

⭕️کشتن سردار اسعد بختیاری(وزیر جنگ در دوران نخست‌وزیری محمدعلی فروغی) که پس از اینکه مورد غضب رضاشاه قرار گرفت، به زندان افتاد و سرانجام در سال 1312 در زندان قصر با آمپول پزشک احمدی کشته شد.

⭕️قتل علی‌اکبر داور که معمار دادگستری نوین ایران بود و چند پروژه‌ی مهم مانند تأسیس «اداره‌ی ثبت احوال»، تدوین «قانون ثبت اسناد»، «قانون ثبت املاک»، «قانون ازدواج و طلاق» و تأسیس بیمه‌ی ایران را در کارنامه داشت

⭕️اشغال ایران در مدت سه روز توسط متفقین و مقاومت نکردن حتی یک روز در برابر لشکر متفقین

⭕️لغو تبلیغاتی قرارداد استعماری نفتی دارسی و سپس امضای سی ساله قرارداد آن با انگلیسی ها

⭕️قتل 25 تن از دلیران سران بختیاری و قشقایی و ممسنی و بویر احمدی توسط رضاشاه

⭕️تاراج سر ستونی های تخت جمشید توسط امریکایی ها(هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو)و ایجاد جعلیات فراوان در تاریخ کشور

⭕️تاراج سر سنگی گاو نر از جبهه شرقی رواق شمالی کاخ صد ستون تخت جمشید(هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو)

⭕️غارت آثار باستانی دوره ساسانی و اسلامی از جمله محراب 1400 ساله اصفهان(هم اکنون در موزه متروپولیتن)

⭕️غارت سی هزار از الواح گلی توسط باستان شناسان آمریکایی از تخت جمشید در دوره #رضاشاه

نکته بسیار مهم:
اگر رضا شاه، خیلی خدمت کرده، چرا در کودتا، کسی ازش حمایت نکرده؟!؟و چرا باید تبعید بشه؟!مگه میشه، مگه داریم؟!

حال به فرض کمی نسبت به احمدشاه قاجار، تسلیحات نظامی خریده و سازندگی داشته، ولی به چه قیمتی؟به قیمت واگذاری مفت نفت(سرمایه ملی) به بیگانه؟!؟

آیا غیر اینه که، ضررهای زیادی داشتیم و مردم از غارت بیگانگان به تنگ اومده بودند و در آینده به فکر ملی کردن صنعت نفت افتادند؟؟؟

دراین جاتنها تعداد محدودی ازپیشرفت ها وخدمات انقلاب اسلامی نسبت به رژیم طاغوت پهلوی راذکر می کنیم تاطاغوتیان به ظاهر مسلمان بدانندنظام اسلامی اگرچه درمسیر تمدن سازی باموانعی مواجه است ،لکن هرگزبا رژیم خود باخته پهلوی قابل مقایسه نمی باشد.

لازم است متذکر شویم که بسیاری ازآمار ذکر شده مربوط به دهه ی 80 است وتا امروز بسیارپیشرفت کرده است.

شاخصه ی علمی:

➖ پیش ازانقلاب رتبه علمی ایران در رده 52 بود❗️ که امروزه به 17 جهان رسیده است!

➖سرعت رشدعلمی ایران درزمان طاغوت دررتبه 40 جهان قرارداشت ❗️که امروز رتبه اول را درجهان به خوداختصاص داده است.

➖در حالی که تعداد دانشجویان دانشگاه های کشور قبل از انقلاب ، از مرز 150 هزار نفر تجاوز نمی کرد❗️امروزه به حدود 3 ملیون دانشجو رسیده است.

➖نرخ با سوادی در ایران قبل از انقلاب 28.7 درصد ❗️و امروزه به 88 درصد رسیده است.

➖ درالمپیاد های علمی، هوا فضا،انرژی اتمی، سلولهای بنیادی و نانو جزء 10 کشورجهان قرار گرفته ایم که همه اینها پیش ازانقلاب 0 بوده است.

➖ 3 بارمقام اول جهانی (المپیاد شیمی 1374 و 1375، المپیاد ریاضی 1377)، 2 بارمقام دوم جهانی (المپیاد فیزیک 1378 و المپیاد شیمی 1380) و 2 بارمقام سوم جهانی (المپیاد فیزیک در سال های 1374 و 1377) ازدست آوردهای دانش آموزان ایرانی پس ازانقلاب است.

➖ 57 مدال طلا، 92 مدال نقره و 58 مدال برنز،حاصل شرکت ایران درالمپیادهای جهانی دانش آموزی درطی سال های 1366 تا 1380 دررشته های ریاضی،فیزیک,کامپیوتر،شیمی و زیست.

➖کشوری که درسال 56 با 33 میلیون جمعیت،نیازمندورود پزشک خارجی (از کشورهای درحال توسعه ای همچون هند،بنگلادش ، پاکستان و …) بوده ❗️هم اکنون باجمعیتی بیش از دو برابر، و به تبع آن با نیازی بیشتر به پزشک، با مازاد پزشک روبه روست.

➖ در زمینه ی پزشک متخصص نیز از رقم 7000 نفر در سال 57 به رقم 72792 نفر ینی بیش از 10 برابر رسیده که آمار کم نظیری است.

➖از جهت رشد کیفی نیز باید یادآور شد در حالی که در سال تحصیلی 1359-1358 تعداد دانشجویان دانشگاه های دولتی در مقطع دکتری فقط 452 نفر بوده ❗️این تعداد در سال تحصیلی 1381-1380 به بیش از 23000 نفر رسیده است . به عبارت دیگر 5/26 برابر رشد داشته است که اگر آمار دانشگاه آزاد نیز به آن اضافه شود ، به بیش از 50 برابر خواهد رسید.

➖بر اساس گزارش موسسه بین المللی اطلاعات علمی ، تعداد مقالات علمی چاپ شده از محققان ایرانی در مجلات معتبر بین المللی در طول 10 سال (1993-2003) 600 درصد رشد داشته است که 3 برابر رشد متوسط جهانی در این دوره است.

➖طی دهه اخیر، مرکز فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) چند بار ایران را به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در مبارزه با بی سوادی معرفی کرده است؛ زیرا ایران توانسته نرخ با سوادی جمعیت 6 ساله و بالاتر را از رقم 28.7 درصد در سال 55 به حدود 85 درصد در سال 1383 ارتقا دهد.

➖تهیه ، انجماد و نگهداری سلولهای بنیادی جنینی ، که پیش از آن در انحصار 9 کشور دنیا بود، درمان ناباروری، نارسایی قلب و تلاش برای ترمیم لوزالمعده برای تولید انسولین به منظور درمان بیماری قند (دیابت) برای اولین بار در جهان در علم مهندسی ژنتیک.

دستیابی به فناوری پیچیده ی غنی سازی اورانیوم و پیوستن به 10 کشور دارای این فناوری در جهان از پیشرفت های پس از انقلاب به شمار می رود.

کشاورزی و دامداری:

➖طبق آمار رسمی دولت در سال 1356، دولت فقط توانایی تأمین مواد غذایی مردم خود برای 33 روز در سال را داشت و مجبور بود باقی مواد غذایی را از خارج وارد کند❗️ برای مثال مرغ را از فرانسه، تخم مرغ را از اسرائیل ، سیب را از لبنان ، پنیر را از دانمارک و… وارد می کرد.

➖تولید برنج از 1 به 3 ملیون تن ، گوشت مرغ از 63 هزار تن به 724 هزار تن ، گوشت قرمز از 587 به 1000 تن رسیده است.

➖در تولید گندم از 5 ملیون تن در قبل انقلاب به رغم دو برابر شدن جمعیت ، به خودکفایی رسیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیچ پولی در شهرداری گم نشده، آن ۱۷ همت هم صرف خرید اتوبوس و خط ۱۰ مترو شده است/ ۴۰ همت از اموال تاراج‌شده مردم را بازگرداندیم

شهردار تهران بابیان اینکه مشارکت رکن رکین انقلاب اسلامی است، گفت: ما در شهرداری ۱۰ نوع مشارکت تعریف کرده‌ایم و مدیریت مشارکتی یکی از اولویت‌های ماست.

انسیه خزعلی: اجازه نمی‌دهیم بنیان خانواده بازیچه سودجویان شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید مسأله خانواده را به یک دستور جهانی تبدیل کنیم و اجازه ندهیم خانواده به تاراج رفته و بازیچه سودجویان قرار گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.