سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دانشجویان انگلیسی آزادی انتقاد از صهیونیسم را خواستار شدند

دانشجویان انگلیسی آزادی انتقاد از صهیونیسم را خواستار شدند

دانشجویان یکی از دانشگاه‌های انگلیس، آزادی انتقاد از صهیونیسم در این کشور را خواستار شدند و از دولت و نهادهای امنیتی کشورشان خواستند، اعتراض به رژیم صهیونیستی را برابر با یهود ستیزی نداند.

انجمن دانشجویان دانشگاه «کینگز کالج» لندن، به ممنوعیت انتقاد از صهیونیسم و برابر دانستن آن با ضدیهودی بودن اعتراض کردند. در حالی که کینگز کالج چنین اظهاراتی را مطابق بیانیه «اتحادیه بین‌المللی یادبود هولوکاست» تعریف می‌کند. طبق این بیانیه، «نفی حق مردم یهودی برای تعیین سرنوشت خود و نژادپرستانه بودن موجودیت کشور اسرائیل» جزو ادبیات ضدیهودی محسوب می‌شود.

دانشجویان این مرکز علمی انگلیس معتقدند این تعاریف «نفی یا عدم بیان سوابق تاریخی و حقایق متناقض [با ادعاهای صهیونیست‌ها] را از ما طلب می‌کند.»

این دانشجویان از کینگز کالج درخواست کرده «بر تعهد خود نسبت به آزادی‌های آکادمیک از جمله آزادی بیان، نقد کاپیتالیسم، نقد سفید‌ برترپنداری، نقد صهیونیسم و اسرائیل پایبند باشد» و خواستار گسترش این تعهد در سطح ملی شدند.گفتنی است، معمولاً در آمریکا و اروپا، لابی صهیونیسم هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تل‌آویو را عامدانه به ضد یهودی بودن متهم می‌کند تا انتقاد‌کننده را راحت‌تر تحت فشار قرار بدهد.

نفوذ این لابی در انگلیس موجب شد تا چندی پیش عضویت «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به‌ سبب آن‌چه مواضع ضد یهودی نامیده شد، در این حزب به حالت تعلیق درآید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ عملیات وعده صادق

موشک‌ها و پهپادهای ایرانی

حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض

دانشگاه تگزاس پلیس با استفاده از اسپری فلفل به سرکوب دانشجویان پرداخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.