سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فرهنگ جهاد، مقاومت، نفرت از استکبار و انقلابی بودن 4 شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی

فرهنگ جهاد، مقاومت، نفرت از استکبار و انقلابی بودن 4 شاخصه مهم مکتب شهید سلیمانی

آیین رونمایی از کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» نوشته حجت‌الاسلام علی شیرازی شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مقامات سیاسی و نظامی و همچنین خانواده سردار شهید سلیمانی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، در این مراسم گفت: این شهید بزرگوار از میان مردم به سپاه پاسداران پیوست و تا وقتی که به شهادت رسید، لباس جهاد را از تن بیرون نکرد.

 وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مکتب و روشی است که باید تبیین شود، گفت: کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» به‌دنبال تبیین ابعاد گوناگون شخصیت شهید سلیمانی است و در این زمینه ١٧ شاخصه برای مکتب سلیمانی با ذکر مستنداتی از امام راحل، مقام معظم رهبری و سخنان سردار شهید سلیمانی بیان شده است.

 عضو شورای نگهبان با اشاره به چهار ویژگی برجسته شهید سلیمانی، بیان داشت: اولین ویژگی «فرهنگ جهاد» است، زیرا شهید سلیمانی فرهنگ جهاد را با عمق جانش لمس کرد و فرهنگی که او را چه در جبهه، دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم به دل خطر برد، شواهدش را در این کتاب می‌خوانیم. او شعار نمی‌داد، بلکه عاشق شهادت و بی‌صبرانه در انتظار شهادت بود.

 آیت‌الله خاتمی دومین ویژگی مکتب شهید سلیمانی را انقلابی بودن دانست و تصریح کرد: این انقلابی بودن در کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» با عنوان پاسداری از ارزش‌ها بیان شده است. از این رو شهید سلیمانی در چارچوب‌های حزبی و جناحی نمی‌گنجید و یک انقلابی ولایتمدار، به معنای دقیق کلمه بود.

مذاکره جواب نمی‌دهد تنها نسخه باقیمانده «مقاومت» است

 وی با اشاره به ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی با تمام وجود از استکبار نفرت داشت، نفرتی که ریشه قرآنی دارد و این نفرت را امام راحل به ملت ما آموخت. این روز‌ها بازی‌های صوری در آمریکا وجود دارد. یکی در آستانه رفتن و دیگری در آستانه آمدن است؛ بنابراین اگر کسی به آنها دل ببندد، بسیار ناشی‌گری سیاسی کرده است؛ زیرا ترامپ سردار عزیز ما را به شهادت رساند و بایدن هم به او خسته نباشید گفت و از این کار شیطانی تجلیل کرد؛ بنابراین راه درست راه نفرت از آنهاست و اینکه مقتدر شویم و در برابر آنها بایستیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ویژگی دیگر مکتب شهید «فرهنگ مقاومت» است، فرهنگی که فرهنگ رهروان راه انبیا بوده و تجربه هم نشان داده باید برای مقابله با دشمنان مقاومت کرد، زیرا مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد و نسخه باقی‌مانده، نسخه مقاومت است که جوابگو خواهد بود.

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: در برنامه‌هایی که به نام شهید قاسم سلیمانی است، باید از حاج قاسم و همه کسانی که به ما درس مقاومت و جهاد آموختند، یاد کنیم، زیرا برای انقلاب اسلامی پشتوانه‌ای شدند تا به اقتدار و پیشرفت امروز خود برسد.

مذاکره جواب نمی‌دهد تنها نسخه باقیمانده «مقاومت» است

 وی در ادامه با اشاره به سه شاخصه مهم در کلام مقام معظم رهبری برای پاسداران انقلاب و شهدای پاسدار، بیان داشت: ایمان، باور به وعده‌های خدا و ابتکار عمل در کار کردن سه شاخصه مهمی است که پاسداران انقلاب، شهدای پاسدار و شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش داشتند.

سردار فدوی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در حد اعلاء به تکالیفش عمل کرد و خدا نیز به او عنایت ویژه‌ای داشت. عنایتی که به هیچ شهیدی نداشت و در این کتاب نیز می‌بینیم یکی از کار‌های خوبی که نویسنده کتاب بر آن تأکید داشته، به جای روایتگری و شرح حال‌نویسی بر شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی کار کرده است. این شاخص‌ها مربوط به اسلام است و همه پاسداران اسلام باید در آن مسیر قدم بردارند.

 یادآور می‌شود، کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» به قلم حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به نگارش درآمده و به همت انتشارات «خط مقدم» منتشر شده است.

آیت‌الله خاتمی: مذاکره جواب نمی‌دهد تنها نسخه باقیمانده «مقاومت» است |  خبرگزاری فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

نادر‌ترین سردار

مراسم یاد بود مرحوم نادر طالب‌زاده در حوزه هنری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.