سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مادورو حمله تروریستی به پتروشیمی ونزوئلا را کار آمریکا دانست

مادورو حمله تروریستی به پتروشیمی ونزوئلا را کار آمریکا دانست

رئیس‌جمهور ونزوئلا از وقوع یک حمله تروریستی جدید به مجتمع پتروشیمی این کشور خبر داده و گفته، پشت پرده این حمله نیز کشوری به نام آمریکا قرار دارد.

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز یک‌شنبه از وقوع حمله‌ای جدید به مجتمع پتروشیمی این کشور خبر داد. او در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «دیشب به مجتمع پتروشیمی مهم کشور حمله شد؛ حمله‌ای تروریستی.» مادورو این را هم نوشت که «این‌تجاوزات تروریستی مستقیم علیه اقتصاد و صنعت و بخش‌های راهبردی در ونزوئلا صورت می‌گیرد و برای این حمله از کلمبیا و به دستور آمریکا برنامه‌ریزی شده است».

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش‌تر و در ۲۸ سپتامبر (7 مهر) نیز از حادثه تیراندازی در پالایشگاه بزرگ نفت «اموای» و بازداشت دو بیگانه که به دنبال ترور شخصیت‌های سیاسی بودند، خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مادورو اوضاع ونزوئلا در توطئه‌ای مستمر علیه زندگی شهروندان و صنعت‌های راهبردی و نیرو و همچنین خدمات دولتی به سر می‌برد.

گفتنی است، نگاه‌داشتِ سیطره و نفوذ بر آمریکای لاتین همواره جزئی از سیاست واشنگتن بوده و شاید بتوان گفت سرآغاز آن را به سال ۱۸۲۳ میلادی بر می‌گردد جایی که رئیس‌جمهوری وقت آمریکا تأکید کرد که هیچ قدرت خارجی حق حضور در این منطقه به عنوان حیاط خلوت کشورش را ندارد! ونزوئلا به عنوان کشوری در این منطقه نیز گویا از این قاعده سیطره‌جویانه ادامه‌دار مستثنی نبوده و نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

اگر غفلت کنید بعد از اسرائیل، نوبت شماست!

آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا حامیان اصلی رژیم جنایتکار اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.