سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / شهیدی که از شما سوال می پرسد/ای برادر کجا می روی؟؟؟

شهیدی که از شما سوال می پرسد/ای برادر کجا می روی؟؟؟

لینک دانلود

لینک دانلود

ولادت 1346
شهادت 1367
مزار یک شهید ۲۱ ساله
برروی سنگ مزارشهید رضانادری، ازشهدای گرانقدرشهرستان شاهرود قسمتی از وصیت وی نوشته شده است که از عابران درباره مسولیت نسبت به شهدا سوالی تامل برانگیزی می پرسد:
ای برادر کجا میروی کمی درنگ کن.آیا باکمی گریه و یک فاتحه شما برمزار من و امثال من مسوولیتی را که با رفتن خود بردوش تو گذاشته ایم از یاد خواهی برد یا نه ما نظاره گر خواهیم بود که تو با این مسولیت سنگین چه خواهی کرد.
یاد شهدا خواهی‌کرد؟ تو‌گذاشته کمی مزار مسئولیتی مسئولیت خواهیم نادری سنگین  میروی؟ | پیام رسان سروش پلاس
بخشی از ناگفته های زندگی شهید رضا نادری - ایرنا
وصیت نامه او در صفحات آخر دفتری است كه از ابتدا تا انتهایش كه ورق می زنی نام یك شهید بالای هر صفحه آن نوشته شده است. شهید عبدالهادی قرغی، شهید محمد طاهری، شهید حسن رحمانی نیا، … .
دفتری ساده با جلدی روزنامه ای كه تمام زمان های ماندن در خانه را با ثبت دل نوشته هایش در آن می گذرانده و روی جلد دفتر نوشته است: ‘بدون اجازه خوانده نشود’.
بالای صفحه وصیت نامه ای را كه 581 روز پیش از شهادتش نوشته، جمله ‘وصیت نامه فقط توسط اعضای خانواده خوانده شود’ با خطی ریز به چشم می خورد و پایان آن نیز با نام «عبدالعاصی رضا نادری» امضا شده است.
مكان به خاك سپردنش نیز داستانی متفاوت دارد. گفته بوده پس از شهادت او را بالای سر دوست شهیدش علی كرباسی به خاك بسپارند و دقیقا این خواسته او اجابت می شود. نه اینكه قبرش را از قبل خریده باشد، جایگاهی كه برای خود انتخاب كرده بود تا زمان شهادتش خالی می ماند.
سنگ قبر شهید نادری در گلزار شهدای شاهرود حال و روزی متفاوت دارد. بنابر وصیت خودش روی آن این گونه نوشته اند:
ای برادر به كجا می‌روی، كمی درنگ كن! آیا با كمی گریه و خواندن یك فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را كه با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم فراموش خواهی كرد یا نه؟ ما نظاره گر خواهیم بود كه تو با این مسئولیت سنگین چه خواهی كرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

مداحی مهدی رسولی

سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند

سالروز شهادت شهید مطهری و  روز معلّم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.