سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افزایش 20 درصدی خودکشی در ارتش آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا

افزایش 20 درصدی خودکشی در ارتش آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا 20درصد رشد داشته است.

ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را به عمیق‌ترین رکود خود طی 100 سال گذشته فرو برده و از طرفی بیش از 50 میلیون آمریکایی را نیز طی این مدت از کار بیکار کرده است. نزدیک به 210 هزار آمریکایی طی این مدت و بر اثر ابتلا این ویروس منحوس جان خود را از دست داده‌اند و آمریکایی‌ها دروغ بزرگ ترامپ برای کوچک جلوه دادن این ویروس را در این امر موثر می‌دانند.

حالا خبر رسیده، این ویروس، ارتش آمریکا را نیز درگیر کرده است. طبق گزارش‌های رسمی که از این کشور به بیرون درز کرده، آمار خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا به دنبال شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است. «نیویورک تایمز» در این زمینه نوشته: «میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکا طی سال جاری میلادی در مقایسه با سال 2019 میلادی، 20 درصد افزایش داشته و این در حالی است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکایی کاهش یافته بود… از ماه مارس گذشته (اسفند 98) تا کنون 114 مورد خودکشی در میان ارتش آمریکا ثبت شده است. گزارش سال 2018 درباره خودکشی در میان نظامیان آمریکایی، نشان می‌دهد که نظامیان جوان مرد در میان پرخطرترین گروه‌ها در زمینه خودکشی بوده و در 60 درصد موارد با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی می‌کنند».

افزایش مبتلایان در آلمان

از آلمان نیز خبر رسیده که شیوع این ویروس دوباره اوج گرفته. آلمان در میان کشورهای اروپایی به لحاظ گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد که در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا افزایش یافته است. بر اساس آمار وبگاه «ورلد امتر» شمار مبتلایان در این کشور اکنون به 286 هزار و 420 و فوتی‌ها به ۹ هزار و 534 نفر رسیده است. شمار روزانه مبتلایان به کرونا در ماه مارس تا اوایل آوریل (اسفند-فروردین) حدود 6 هزار نفر بوده است. این رقم در ظرف ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرد ولی دوباره در ماه ژوئیه(مرداد) بیشتر شد و اکنون به بالاترین رقم در پنج ماهه گذشته رسیده است. برای مهار گسترش ویروس کرونا بسیاری از شهرها و مناطق آلمان از دولت خواستند که برنامه‌ای واحد ارائه دهد. آنها به دولت پیشنهاد کردند که برای مقابله با کرونا تعداد مهمانان جشن‌های خصوصی را تنها تا ۵۰ نفر مجاز اعلام کند. گفته می‌شود اگر شمار مهمانان بیشتر از ۵۰ نفر باشد کنترل و ردیابی ویروس کرونا دشوار است. یکی دیگر از عوامل شیوع بیشتر کرونا در آلمان جشن‌های عروسی بوده است. گفتنی است شهرهای مختلف آلمان مثل برلین، طی هفته‌های گذشته شاهد اعتراض‌های گسترده خیابانی علیه محدودیت‌های کرونایی بود که این امر می‌تواند در افزایش شمار مبتلایان، تاثیر گذاشته باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

حمایت جهانیان از خیزش دانشگاهیان آمریکا، غرب را رسواتر کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.