سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فداکاری سیّدالشهدا سلام ‏اللّه‏ علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است+فیلم

فداکاری سیّدالشهدا سلام ‏اللّه‏ علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است+فیلم

بسم الله الرحمن الرحیم

«باید ماها و شماها در گفتاری که داریم و خصوصاً در این ماه محرّم و صفر، که ماه برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت علیهم‏ السلام که با ذکر مصائب اهل ‏بیت علیهم ‏السلام زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه‏ سرایی و روضه ‏خوانی. شیاطین به گوش شما نگویند که ما انقلاب کردیم، حالا باید همان مسائل انقلاب را بگوییم و مسائلی که در سابق بود حالا دیگر منسی باید بشود؛ خیر.

ما باید حافظ این سنت های اسلامی، حافظ این دستجات مبارک اسلامی که در عاشورا، در محرّم و صفر، در مواقع مقتضی به راه می ‏افتند،[باشیم؛] تأکید کنیم که بیشتر دنبالش باشند. محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است.

فداکاری سیّدالشهدا سلام ‏اللّه‏ علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است؛ زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتی خودش از طرف روحانیون، از طرف خطبا، با همان وضع سابق و از طرف توده‏ های مردم با همان ترتیب سابق که دستجات معظم و منظم، دستجات عزاداری به عنوان عزاداری راه می‏ افتاد.

باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنت ها را حفظ کنید.

البته اگر یک چیزهای ناروایی بوده است سابق و دست اشخاص بی‏ اطلاع از مسائل اسلام بوده، آنها باید یک‏ قدری تصفیه بشود، لکن عزاداری به همان قوّت خودش باید باقی بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه را همان طور که سابق می‏ خواندند و مرثیه را همان طور که سابق می‏ خواندند، بخوانند و مردم را مهیا کنند برای فداکاری.»

 صحیفه امام خمینی » جلد 15 » صفحه 330 /چهارم آبان سال 60 در جمع وعاظ و خطبای تهران و قم

 

دانلود

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبرمؤید انقلاب، بر پیکر هفت شهید راه قدس نماز اقامه کردند

اقامه نماز بر پیکر هفت شهید راه قدس

واکنش استادحسن رحیم پور ازغدی به ماجرای مدرسه فیضیه قم

کشتار طلاب مدرسه فیضیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.