سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بازدید رئیس حوزه هنری از یک نمایشگاه خاص/ نقاشی‌هایی که شهودی است

بازدید رئیس حوزه هنری از یک نمایشگاه خاص/ نقاشی‌هایی که شهودی است

بازدید رئیس حوزه هنری از یک نمایشگاه خاص/ نقاشی‌هایی که شهودی است
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن بازدید از نمایشگاه «هم‌پای نور»،نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان از جنس اشراقی و شهودی دانست.

  روابط عمومی فرهنگستان هنر، سجاد محمد یارزاده سرپرست مؤسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دیروز (دو‌شنبه ۱۷ شهریور) از نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان با نام «هم‌پای نور» بازدید کردند.

دادمان درباره این نمایشگاه گفت: اگر از دست قدرتمند استاد قدیریان بگذریم، آنچه اینجا برای من خیلی جذاب، زیبا و گیرا بود و ذهنم را مشغول کرد، رفت و برگشت دیالکتیکی خاصی است که استاد بین ایده نظری و اثر هنری‌شان ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: هر کسی که این آثار را می‌بیند، اگر بخواهد بایستد، نظاره کند و لذت ببرد، گریزی ندارد جز اینکه در این رفت و برگشت بین ایده نظری استاد و اثر هنری حضور پیدا کند و با گفتگوی مورد نظر تصاویر، عمیق شود.

رئیس حوزه هنری به معرفت دینی این هنرمند اشاره و تصریح کرد: استفاده و ایفاد معرفتی که غایت هنر دینی و هنر متعهد است در آثار استاد قدیریان به خوبی رعایت شده است. استاد قدیریان در ایده نظری خود، محوریت نور در عالم را به زیبایی توانسته در قالب‌های مختلف و کنار پدیده‌های متفاوت، تفسیر هنری کند و با استفاده از همه قدرت‌های فرمی و هنری که داشته، به خوبی این هنر را تبیین کرده است.

آغاز به‌کار نمایشگاه سراسری مبلمان در کرمانشاه - ایسنا

وی ادامه داد: در طبیعت هنر، این تبیین از جنس استدلالی نیست، بلکه از جنس اشراقی و شهودی است و آن چیزی که ایشان دنبال می‌کند، به طریقت خودشان، مخاطبان را به سمت نوع دیگری از زندگی رهنمون می‌کند و این غایت یک اثر، کار و اقدام هنری می‌تواند باشد. یعنی بالاتر از این نداریم که مخاطب اثر هنری را بتوانیم به سمت معنای دیگری از زندگی رهنمون و هدایت کنیم؛ آن هم نه با زبان استدلال، بلکه با زبان الهام و اشراق.

 نمایشگاه «هم‌پای نور» تا ۱۹ شهریور ماه هر روز به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان است. موزه هنرهای معاصر در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۷۲ قرار دارد. پیش‌تر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم سینمایی «قصر شیرین» و مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» هم به تماشای نقاشی‌های قدیریان نشسته‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی

عبدالحمید قدیریان، چهره هنر انقلاب از احوال فرهنگ در این روزگار می‌گوید

آثار هنرمند نشان‌دهنده سیر و سلوک اوست

کتاب هم پای نور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.