سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 6 حمله به نیروهای آمریکایی در عراق طی 48 ساعت

6 حمله به نیروهای آمریکایی در عراق طی 48 ساعت

در آستانه سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن، حملات علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های لجستیک اشغالگران آمریکایی در عراق، ابعاد تازه‌ای گرفت و عراقی‌ها طی 48 ساعت، شش بار به اشغالگران حمله کردند.

همان طور که انتظار می‌رفت، حملات علیه آمریکایی‌ها در عراق، ابعاد تازه‌ای گرفت و به نظر می‌رسد که مردم عراق نمی‌خواهند منتظر بمانند و ببینند نتجه مذاکرات آتی «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، در واشتگتن چه می‌شود، چرا که شخص «دونالد ترامپ» و معاونانش در کاخ سفید بارها گفته‌اند که از عراق خارج نمی‌شوند. بنابر این، چیزی را کاظمی در کاخ سفید خواهد شنید، خروج آمریکا از عراق نخواهد بود. در همین رابطه،«سلیم الجبوری» رئیس‌سابق پارلمان عراق، دیروز گفت که آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج نمی‌کند و مقامات آمریکایی به جای اجرای تصمیم پارلمان عراق، کاظمی را در واشنگتن با مجموعه تعهدات جدید به ستوه می‌آورند.

 آمریکا ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ در راس یک ائتلاف بین‌المللی، به عراق حمله و خاک این کشور را به بهانه سرنگونی رژیم صدام، اشغال کرد. واشنگتن پس از هشت سال اشغالگری در عراق، حضور نیروهایش را سال 1390 به پایان رساند. اما خرداد 1393 آمریکا بار دیگر به بهانه مبارزه با داعش، در راس یک ائتلاف بین‌المللی، وارد عراق شد. علی‌رغم اینکه آذر 1396، عراق شکست داعش را رسما اعلام کرده‌ است، ولی تفنگداران آمریکایی‌ هنوز در عراق حضور دارند.

پس از اینکه آمریکا سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت سپاه قدس‌، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی و تنی چند از همراهان آنها را به شهادت رساند، پارلمان عراق 15دی گذشته، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد. این قانون تا کنون اجرا نشده است.

دومین حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در عراق - ایسنا

از سرگیری حملات

هر چند از دی سال گذشته تا کنون، منافع آمریکا در عراق هدف حمله قرار می‌گرفت، ولی با توجه به حجم حملاتی که طی روزهای جمعه و شنبه درعراق اتفاق افتاده است، به نظر می‌رسد موج جدیدی از این حملات آغاز شده است و آمریکایی‌ها باید طی روزهای آتی منتظر حملات جدیدی علیه خود در عراق باشند.

به گزارش منابع عراقی، طی روزهای جمعه و شنبه، آمریکایی‌ها در جنوب، شمال و غرب عراق شش بار هدف قرار گرفتند.

کاروان کامیون‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش، در روز و شب شنبه دو بار با بمب‌های کنار جاده‌ای در استان «ذی‌قار» هدف انفجار قرار گرفتند.

ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از عراق به سوریه - خبرآنلاین

در شمال عراق نیز پایگاه «التاجی»، که میزبان نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا است، شنبه شب هدف دو موشک کاتیوشا قرار گرفت. گزارشی در‌باره تلفات و یا زخمی‌های احتمالی این حمله نرسید.

از استان «الانبار» در غرب عراق نیز خبر رسید، کاروان نیروهای آمریکایی سه بار طی روز شنبه هدف انفجار بمب قرار گرفت.

 گروه موسوم به «عصبه الثائرین» مسئولیت دو حمله از سه حمله مذکور را به عهده گرفته است.

در هر حال، همان طور که در ابتدا گفته شد، طی روزها و هفته‌های آتی‌، احتمال حملات بیشتر در عراق علیه آمریکایی‌ها وجود دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.