سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تکواندوی دانشجویان جهان؛ نشان طلا بر گردن کیانی، سلیمی نقره گرفت

تکواندوی دانشجویان جهان؛ نشان طلا بر گردن کیانی، سلیمی نقره گرفت

ناهید کیانی و آرین سلیمی در رقابت‌های تکواندوی دانشجویان جهان به ترتیب صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند.

در ششمین روز از مسابقات تکواندو یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین؛ عرفان بزرگی و آرین سلیمی، ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل نمایندگان ایران به ترتیب در اوزان ۶۳- و ۸۷- کیلوگرم آقایان و ۵۳- و ۷۳- کیلوگرم بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، با دو پیروزی دو بر صفر «اروگشاوا» از ازبکستان و «ملینا» از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم در یک دیدار نفس گیر، «گو گیانگ» از کشور میزبان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت؛ حریف چینی کیانی دارنده نقره جهانی مکزیک و طلای آسیا ۲۰۲۲ و برنز گرنداسلم ۲۰۲۳ بود. کیانی در مرحله نهایی به مصاف «پو یا سو» از چین تایپه رفت و با یک نمایش بی نقص موفق شد او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم در ابتدا، «جان جیان» از چین تایپه و سپس «لوپیس» از اسپانیا را با نتایج قاطع ۲ بر صفر مغلوب کرد. آرین در نیمه نهایی به مصاف «بلیچ پاولینوویچ» از صربستان رفت و او را هم ۲ بر صفر شکست داد و فینالیست شد. ملی پوش کشورمان در دیدار نهایی رو در روی «منگ مینگ کوان» از چین قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و دومین مدال نقره تکواندو ایران در این مسابقات را به دست آورد.

عرفان بزرگی نماینده کشورمان در وزن ۶۳- کیلوگرم پس از شکست «انخجین» از مغولستان و «محمد جرفی» از الجزایر با نتایج ۲ بر صفر پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت و در این مرحله مقابل «لیانگ یوشای» از چین دارنده نقره جهانی گوادالاخارا و نقره آسیا ۲۰۲۲ کره جنوبی قرار گرفت و با قبول شکست ۲ بر صفر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم در دور نخست مقابل «اوسرمن» از آمریکا نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب تیم ملی تکواندو ایران در بخش انفرادی کیوروگی، صاحب ۴ مدال طلا توسط مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی، ۲ مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و آرین سلیمی و ۲ مدال برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی شد. همچنین تیم پومسه کشورمان هم ۴ مدال برنز در این مسابقات به دست آورد.

این مسابقات جمعه ۱۳ مرداد در بخش تیمی پیگیری می‌شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ناصر علیزاده اولین طلای ایران را دشت کرد

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

رشد 12دلاری طلای جهانی

جنگ روسیه و اوکراین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.