سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رئیسی هنوز متوجه عمق خباثت و نامردی جریان اصلاحات نشده است.

رئیسی هنوز متوجه عمق خباثت و نامردی جریان اصلاحات نشده است.

محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران:

ویژگی مثبت اصلاح‌ طلب‌ها پشتکار آنهاست، سران این جریان هر جایی که به قدرت برسند از رئیس تا آبدارچی را تصفیه می‌کنند و فقط نیروهای وفادار به خود را در آن دستگاه باقی می‌گذارند و این نیروها هم تا زمانی که عزل یا اخراج نشده‌اند همه توان و انرژی خود و آن اداره را در مسیر اصلاحات هزینه می‌کنند و در این مسیر هیچ مانعی را هم به رسمیت نمی‌شناسند.

الان ۳ ماه از ریاست جمهوری رئیسی می‌گذرد و هنوز نیروهای اصلاح‌طلب در بدنه دولت مشغول خدمت به جریان اصلاحاتند! به بیان دقیق‌تر عمده وقت و توان این نیروها صرف پیشبرد برنامه‌های جریان اصلاحات و به شکست کشاندن دولت رئیسی شده و می‌شود: از جهاد دانشگاهی و ایسنا و وزارتخانه‌های علوم و اطلاعات گرفته تا آموزش و پرورش و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و این یعنی جریانی قوی درون دولت مشغول تلاش برای زمین زدن و عدم موفقیت رئیسی است!

آقای رئیسی بدون توجه به “میدان‌های مین و تله‌های انفجاری” به جا مانده از جریان اصلاحات، مشغول کار برای حل و فصل مشکلات مردم است اما هنوز متوجه عمق خباثت و نامردی جریان اصلاحات نشده و این یعنی هنوز باید شاهد انفجار این تله‌ها و عمل کردن این مین‌ها باشیم.

طنز تلخی است که راننده می‌خواهد قطار دولت را به مسیر انقلاب و نظام برگرداند اما بخش قابل توجهی از واگن‌ها مقاومت می‌کنند و دَرب هنوز بر پاشنه قبل می‌چرخد و مردم بوی رئیسی را از دولتش حس نمی‌کنند !

شرط موفقیت رئیسی در خدمت به مردم و حل مشکلات کشور، تصفیه دولت از جریان ضدمردمی و ضد انقلاب اصلاحات است به شرط آن که افراد “صفر کیلومتر و بی‌تجربه” جای نیروهای اصلاحات را نگیرند که در آن حالت دولت و زیر مجموعه‌های آن از چاله به چاه خواهند افتاد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آقای خاتمی! همراهی با مردم یا همکاری با دشمن؟!

فتنه ۸۸ نتانیاهو آقای خاتمی و دوستان مدعی اصلاحات ایشان را «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران معرفی کرد‌

۱۵۰روز کودک‌کشی در میان سکوت مدعیان حقوق بشر

۱۵ تن از کودکانی که روز گذشته در بیمارستان‌های غزه شهید شدند، از گرسنگی جان داده‌اند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.