سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 8 تفنگدار دریایی در تور)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 8 تفنگدار دریایی در تور)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 8  تفنگدار دریایی در تور

 امیر میرزاحکمتی، دیگر جاسوس دو تابعیتی که اوایل دهه 80 در بین تفنگداران دریایی آمریکا عضویت داشت، در سال ۱۳۹۰ در سفر به ایران به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. میز ایران در سازمان سیا برای مقابله با سرویس اطلاعاتی ایران زبده‌ترین افراد را برای نفوذ به دستگاه اطلاعاتی ایران انتخاب کرد که یکی از افراد موردنظر آنها امیر حکمتی بود که برای اجرای این پروژه با پوشش نظامی ارتش آمریکا وارد خاک عراق و بعد به پادگان بگرام افغانستان فرستاده شد و سپس به ایران آمد.

 حجم اطلاعاتی که حکمتی با خود به ایران آورده بود، هر سرویس اطلاعاتی را مجاب می‌کرد که چنین منبعی را از دست ندهد، اما سرانجام سربازان گمنام امام زمان(عج) با ردگیری و مهار فرستنده در یک عملیات پیچیده این شبکه جاسوسی را شناسایی و منهدم کردند.

دادگاه انقلاب، امیر میرزاحکمتی را به‌دلیل همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و همچنین تلاش برای متهم‌سازی ایران در تروریسم، به‌ عنوان محارب و مفسد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد، اما این حکم به ۱۰ سال زندان تغییر و نهایتا او پس از چهار سال آزاد شد.

نسیم آنلاین | درخواست غرامت "امیر حکمتی"، جاسوس تازه آزاد شده آمریکا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جاسوسی قبل از انقلاب صهیونیست‌ها از ایران

سهیل کثیری‌نژاد به سندی که تاریخ آن مربوط به یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است پرداخت که وجود این شبکه را ثابت می‌کند.

محل مورد اصابت در «اربیل» یک دژ مستحکم جاسوسی و تروریستی بود

سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.