سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند ( شماره 3 جاسوسی از نیرو‌های مقاومت)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند ( شماره 3 جاسوسی از نیرو‌های مقاومت)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند   (شماره 3  جاسوسی از نیرو‌های مقاومت)

 حدود یک ماه پیش غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم دادگاه و نهایی شدن آن برای جاسوسی خبر داد که ضمن همکاری با سرویس‌‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی، در قبال دریافت مبالغی اقدام به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات محرمانه نیرو‌های مسلح ازجمله نیرو‌های قدس سپاه پاسداران کرده است. اسماعیلی در آن جلسه گفت که حکم اعدام محمود موسوی‌مجد ازسوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده و به‎زودی اجرا خواهد شد.

 در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه همچنین اعلام شد که یکی از اتهامات وی اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و برخی دیگر از فرماندهان سپاه به سیا و موساد بوده است. همین مساله باعث شد برخی گمان کنند وی در جریان شهادت سردار سلیمانی فعالیت داشته است، اما بعدا مشخص شد که او چندین ماه قبل از شهادت فرمانده سابق نیرو‌های قدس سپاه شناسایی و دستگیر شده است.

 محمود موسوی‎مجد در دهه ۷۰ به‎همراه خانواده عازم سوریه می‌شود و در آنجا به تحصیل می‌پردازد. تسلط او به زبان‌‌های عربی و انگلیسی باعث می‌شود که چند سال پیش در یکی از شرکت‌های مرتبط با ایران در سوریه مشغول فعالیت شود و از همین مسیر هم پس از آغاز جنگ با تروریست‌‌ها در پوشش مترجم به همکاری با نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه بپردازد.

 موسوی‌مجد ابتدا با یکی از افسران سیا در غرب آسیا همکاری خود را آغاز کرد و چندی بعد با موساد وارد همکاری شد و در جریان این فعالیت‌‌ها تلاش کرد‌ بخشی از اطلاعات مربوط به یگان‌‌های مستشاری جنگ‎افزار‌ها و سیستم‌‌های مخابراتی و اطلاعات مربوط به فرماندهان کشور را به آنها منتقل کند. حکم اعدام وی که در ۱۸ مهرماه ۹۷ دستگیر شده بود، نهایتا در صبح دوشنبه 30‌ام تیرماه ۹۹ اجرایی شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند..

محافل سیاسی و رسانه‌ای مدعی اعتدال و اصلاحات، روایتی تحریف‌آمیز از ماجرای بابک زنجانی

کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک

خبر عجیب رییس سازمان سنجش، ابزارهای جاسوسی برای کنکور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.