سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / عبدالاکرم: در جستجوی عدالت و تقوا جذب اسلام شدم

عبدالاکرم: در جستجوی عدالت و تقوا جذب اسلام شدم

همه پیامبران انقلابی و سیاسی بودند. بعد از پیامبران دین تحریف شد به طوری که سیاست را کنار گذاشته و بیشتر روی مناسک و اعمال شخصی و تعصبات مذهبی متمرکز شدند.

 «عبدالاکرم» تازه مسلمانی از آفریقای جنوبی مسیحی بود و با کلیسا بخاطر عقاید سیاسی خود اختلاف پیدا می کند و به این ترتیب با کلیسا فاصله گرفته و پانزده سال را بی قید و بند زندگی میکند. به تاریخ علاقه مند بوده و از طریق خواندن کتابهای تاریخی به قران و تاریخ اسلام می رسد. به دنبال اهداف سیاسی و گمشده خود مدتی به حزب چپ و بعد از آن به حزب راست، به این دلیل که به ارزش های خانواده بیشتر اهمیت می دهد، می پیوندد. اما بعد از مدتی با اسلام آشنا میشود و همه آنچه را که در جستجوی آن بود در اسلام پیدا میکند. دو مقوله «تقوی» و «عدالت» او را به اسلام جذب می کند.

من به خاطر روحانیت و معنویت جذب اسلام نشدم بلکه بخاطر شیوه صحیح زندگی که بهترین و کاملترین آن را در اسلام یافته بودم، مسلمان شدم. فکر میکنم همه پیامبران انقلابی و سیاسی بودند. بعد از پیامبران دین تحریف شد به طوری که سیاست را کنار گذاشته و بیشتر روی مناسک و اعمال شخصی و تعصبات مذهبی متمرکز شدند.

اگر کسانی بعد پیامبر اسلام وارد سیاست می شدند مشروعیت خود را از دست می دادند.
آشنایی من با دین اسلام از طریق دوستی من یک شیخ شافعی در کپتهان آفریقای جنوبی اتفاق افتاد. ایشان از اعضای طریقت علوی و صوفی بودند. قران را خواندم و مسلمان و سنی شدم. زمانی که سنی بودم جنبه سیاسی اسلام را ندیدم. در کتابهای بخاری که در اهل سنت وجود دارد هیچ بخش و قسمتی از سیاست وجود ندارد. نظر من این است که بخش سیاسی و انقلابی اسلام بیشتر از بخش های معنوی آن است.

 

اکثر مذاهب بخش سیاسی و انقلابی خود را ازدست داده اند. امام خمینی با حرکت خود دوباره این بخش سیاسی اسلام را زنده کرد و من از او و شهید مطهری و دیگر انقلابیونی که در این حرکت بزرگ نقش داشته اند تشکر میکنم. متجه شده ام که مذهب تعادل است برای سیاست و مشکل دنیا در حال حاضر این است که مذهب عقب نشینی کرده و نمی خواهد این تعادل را ایجاد کند. اگر هرکسی در هر کجای دنیا به او ظلمی شود و ما به آن بی توجه باشیم، مسلمان نیستیم. بارها به عنوان یک فعال سیاسی مسلمان در آفریقای جنوبی بازداشت شده ام به خاطر سخنرانی های که در مورد بی عدالتی داشته ام.

درس مهمی که عاشورا به ما می دهد این است که سه دسته از افراد را به ما معرفی می کند:

کسانی که حسینی هستند و به خاطر حقیقت حاضر هستند جانشان را بدهند، زینبی ها که با شجاعت، حقیقت وراستی را در برابر مراجع قدرت فریاد زدند و یزیدی ها که حاضرند حقیقت را به هر روشی نابود کنند. امام حسین می فرمایند اگر به قیقامت اعتقاد ندارید حد اقل حُر و آزاده باشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.