سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فشارهای مقاومت عراق نتیجه داد آمریکا پایگاه‌های خود را یک به یک تخلیه می‌کند

فشارهای مقاومت عراق نتیجه داد آمریکا پایگاه‌های خود را یک به یک تخلیه می‌کند

در پی افزایش حملات مقاومت علیه نظامیان آمریکایی در عراق، واشنگتن یک پایگاه نظامی خود را در جنوب بغداد تخلیه کرد و قول داد که به زودی یک پایگاه دیگر را نیز تخلیه کند.

آمریکایی‌ها که طی ماه‌های اخیر مطالبه قاطبه مردم عراق به همراه دولت و گروه‌های سیاسی این کشور را مبنی بر خروج از عراق، نادیده می‌گرفتند، پس از آنکه هدف حملات مکرر مقاومت عراق قرار گرفته‌اند، مجبور شدند که تغییر رویه بدهند. این حملات در واقع، یکبار دیگر ثابت کرد که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، تنها مقاومت است که جواب می‌دهد. اواسط ماه گذشته ابتد ا یک کاروان حامل تجهیزات آمریکایی در جنوب عراق هدف قرار گرفت و سه تریلر حامل تجهیزات نظامی آمریکایی در آتش سوخت. پس از آن نیز اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، هدف سه فروند موشک قرار گرفت.

در ادامه این حملات، دیروز نیز خبرگزاری ایسنا گزارش داد، گروه «مقاومت اسلامی اصحاب کهف» عراق یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد. طبق بیانیه‌این گروه، پهپاد مذکور از یک پایگاه آمریکایی جهت جاسوسی در عراق به پرواز درآمده بود و در آسمان استان «صلاح الدین» هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

گروه اصحاب کهف در این بیانیه خطاب به آمریکا، تأکید کرد: «این آخرین بار نخواهد بود و پهپادهای شما آهن پاره‌ای بیش نیستند.»

علاوه‌بر سرنگونی پهپاد مذکور، پایگاه نظامی «بَسمایه» واقع در جنوب بغداد نیز هدف چهار فروند راکت قرار گرفت؛ مرکز اطلاع‌ رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، این راکت‌ها از نوع کاتیوشا بوده است.

در پی این حمله موشکی، خودروهای آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش، وارد پایگاه مذکور شدند.

آغاز خروج آمریکایی‌ها

شبکه المیادین اعلام کرد که آمریکا و متحدانش،خروج نیروهای خود را از پایگاه بسمایه را آغاز کرده و این پایگاه‌ را به ارتش عراق تحویل دادند.

در این پایگاه، نیروهای اسپانیایی و پرتغالی حضور داشته‌اند و نیروهای آمریکایی نیز برای حمایت لجستیکی و مداخله سریع، در این پایگاه بوده‌اند.

در همین حال، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، گفت که ائتلاف بین‌المللی قصد دارد یکی دیگر از پایگاه‌های خود را در عراق تخلیه کند. وی نام این پایگاه را ذکر نکرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

عراقیها حمایت از پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کردند.

حزب‌الله لبنان با 100 موشک پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در هم کوبید

مواضع صهیونیست‌ها نظیر «نفح»، «یردن» و «کیلع»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.