سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / برخورد با اکبر طبری یعنی دیگران ماست‌ها را کیسه کنند

برخورد با اکبر طبری یعنی دیگران ماست‌ها را کیسه کنند

روزنامه نگار بوشهری با اشاره به قاطعیت قوه قضائیه در رسیدگی به تخلفات گفت: پرونده طبری و برخورد با وی می‌تواند باعث شود که برخی از کارگزاران نظام که در معرض رشوه هستند، حساب کار خود را بکنند و به‌نوعی ماست‌ها را کیسه کنند.

مهراب کیانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که از معاون اول رئیس‌جمهور تا برادر و فرزندان سران مملکتی و نمایندگان مجلس محاکمه و به زندان رفته‌اند یعنی دیگر با کسی تعارف وجود ندارد ولی باید مسیرها را برای مفسدان بست و قوه قضاییه و دیگر نهادها را که قرار است نظارت و برخورد کنند از افراد فاسد خالی کرد و این جز با حمایت از اقدامات قوه قضائیه رخ نمی‌دهد.

روزنامه‌نگار بوشهری با اشاره به پرونده طبری معاون سابق اجرایی قوه قضائیه ابراز کرد: هرچند پرونده رشوه‌گیری طبری از اختلاس سایر مفسدان کمتر است اما اثر آن به‌مراتب بیشتر خواهد بود. پرونده رشوه‌خواری مسیر را برای برخورد باکسانی هموار می‌کند که راه را برای اختلاسگران ‌هموار می‌کنند.

وی افزود: طبری یک  آغاز است نه یک پایان؛ پرونده طبری و برخورد با وی می‌تواند باعث شود که برخی از کارگزاران نظام که در معرض رشوه هستند، حساب کار خود را بکنند و به‌نوعی ماست‌ها را کیسه کنند.

وی ادامه داد: هرچند برخورد با این متخلف دانه‌درشت فساد را در نظام ریشه‌کن نمی‌کند ولی انگیزه نظام را برای برخورد با فساد نشان می‌دهد نه‌فقط فساد اختلاسگران اقتصادی بلکه برخورد با افرادی که در قوا آن‌هم قوه قضاییه جایگاه و منصب‌دارند.

کیانی تصریح کرد: نباید گذاشت پرونده برخورد با طبری که از افتخارات قوه قضاییه در برخورد با فساد است توسط برخی رسانه‌های معاند  یا مغرض جور دیگری نمایش داده شود؛ هرچند باید کسانی که در دوران مسؤولیتشان آقای طبری توانسته این تخلفات را انجام دهد پاسخگو باشند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی نکنند؛ این‌که من نمی‌دانستم و غیره رافع مسؤولیت نیست.

کارشناس ارشد مسائل ایران گفت: حال که فردی مثل آقای رئیسی محکم پای پرونده متخلفان اقتصادی از نوع دولتی و غیردولتی ایستاده است باید فضای اجتماع به سمت حمایت از برخورد با این متخلفان و پشتوانه سازی برای برخوردکنندگان سوق داده شود نه اینکه با آدرس غلط دادن و رفتارهای سیاسی و باندی مبارزه با فساد را به بیراهه بکشیم و هزینه برخورد با مفسدان را بالا ببریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«گِرگِشو» جشن کودکان بوشهری برای امام حسن مجتبی علیه السلام

میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام

وقتی جمهوری اسلامی در برخورد با فساد با هیچ احدی تعارف ندارد!

استعفای محمد مصدق کهنموئی معاون اول قوۀ قضائیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.