سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کشف اسناد جنایات هولناک آمریکا در پاناما پس از 30 سال

کشف اسناد جنایات هولناک آمریکا در پاناما پس از 30 سال

مقام‌های پاناما از کشف یک گور جمعی مربوط به قربانیان حمله ۱۹۸۹ آمریکا به این کشور خبر داده اند. در این گور 70 جسد متلاشی شده کشف شده است.

مقام‌های پانامایی می گویند «۷۰ جسد از این گور جمعی کشف شده است. حفر این گور در ژانویه سال جاری میلادی (دی-بهمن) در قبرستان

پاناما سیتی، پایتخت و در پی گشایش مجدد پرونده درباره مرگ‌های غیرنظامیان در جریان این حمله از سوی ایالات متحده آغاز شد».

خبرگزاری «گلف نیوز»، در پی اقدامات دولت پاناما برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، ادامه این حفاری متوقف شد اما در روزهای گذشته از سرگرفته شد. ۱۶ جسد به موسسه علوم پزشکی قانونی این کشور منتقل شده تا روی آنها تحقیق صورت گیرد.

گفتنی است، در ۲۷ دسامبر ۱۹۸۹ (6 دی 1368)، سربازان آمریکایی به پاناما حمله کردند تا دولت «مانوئل آنتونیو نوریگا» را براندازند؛ دیکتاتوری که پیش از این حمله، «متحدِ» واشنگتن بود! اما به یک‌باره از سوی دادگاهی در میامی آمریکا به اتهام قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد قرار گرفت و به مقامِ «دشمن» سقوط کرد!

آمریکا به بهانه براندازیِ این رفیق سابق و قاچاقچیِ لاحق به پامانا حمله کرد و نظامی و غیرنظامی را به کشتن داد. به طور رسمی می‌گویند ۵۰۰ تن در این حمله کشته شدند، اما برخی سازمان‌های حقوق بشری معتقدند تعداد درست کشته‌شدگان ۱۰۰۰ تن است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.