سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هر چه دارم از سید الشهداء(علیه السّلام ) و قرآن دارم

هر چه دارم از سید الشهداء(علیه السّلام ) و قرآن دارم

بسم اللّه الرحمن الرحيم
مرحوم شهید دستغیب(ره) حکایتی درباره برکت خواندن زیارت عاشورا را این‌گونه نقل می‌نماید: «یکی از علما نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب، حضرت عزراییل را می بیند، پس از سلام می‌پرسد: «از کجا می آیی؟»، ملک الموت می‌فرماید: «از شیراز!، روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم.»، شیخ می‌پرسد: «روح او در چه حالی است؟»، عرزاییل می‌فرماید: «در بهترین حالات و بهترین باغ‌های عالم برزخ، خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.»، آن عالم پرسید: «آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟»، فرمود: «نه!»، گفتم: «آیا برای نماز جماعت و بیان احکام!»، فرمود: «نه!»، گفتم پس برای چه؟ فرمود: «برای خواندن زیارت عاشورا».

نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش، زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی‌توانست بخواند، نایب می‌گرفت.

از عارف بزرگ، مرحوم آیت الله میرزا سید علی آقای قاضی (ره) (استاد آیت الله بهجت و علامه طباطبایی) نقل شده که بعد از رحلت‌شان، کسی ایشان را در خواب دید و سوال کرد: «چه عملی در آنجا مهم‌تر است؟»، فرمود:
«زیارت عاشورا، و من پشیمانم که چرا روزی یک بار زیارت عاشورا را قرائت کردم و دوبار نخواندم!». مرحوم قاضی(ره) می‌گفتند: «هر چه دارم از
سید الشهداء(علیه السّلام ) و قرآن دارم».

تأکید امام زمان علیه السّلام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به خواندن
زیارت عاشورا
در کتاب مفاتیح الجنان، قبل از زیارت جامعه کبیره و بعد از دعای علقمه، سفارش امام زمان علیه السّلام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به سید رشتی این‌گونه بیان شده است:
«شما چرا زیارت عاشورا را نمی‌خوانید؟
عاشورا، عاشورا، عاشورا».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تصویر/ هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند

اسلام پرچمدار کتابخوانی است

کدام آیه در کتاب خداوند امیدوارکننده ‎تر است؟

درمحضر مولانا امیرالمومنین صلوات الله علیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.